برج آزادی تهران میزبان دهمین جشنواره...

برج آزادی تهران میزبان دهمین جشنواره...

برج آزادی تهران میزبان دهمین جشنواره مدولباس فجر

دهمین دوره جشنواره بین‌المللی مدولباس فجر از روز سه‌شنبه و با حضور سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مدولباس کشور، صدیقه پاک‌بین دبیر جشنواره و جمعی از فعالان بخش‌های مختلف عرصه مدولباس، در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی تهران آغاز ‌به‌کار کرد. قابل ذکر است که این جشنواره از روز ۲۷ بهمن‌ماه با برپایی دو وبینار در بخش بین‌الملل آغاز به‌کار کرده بود.

در این دوره از جشنواره، تنها بخش‌ نمایشگاهی به‌صورت حضوری برگزار شده و سایر بخش‌ها همچون کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی، بخش بین‌الملل و موسسات به شیوه مجازی برگزار می‌شود؛ در حقیقت بخش‌هایی همچون اتحادیه‌ها، انجمن‌ها، ویترین ملی، خانه‌های مد و موسسات فرهنگی، هنری و آموزشی حوزه مدولباس که همه‌ساله در قالب برپایی غرفه‌های محلی برای هم‌افزایی و هم‌اندیشی جامعه مدولباس کشور در نظر گرفته می‌شد، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این فرصت را از دست داده‌اند .

بخش‌های اصلی دهمین جشنواره مدولباس فجر طراحی و تصویرسازی (مسابقه و نمایش)، علمی پژوهشی، صنعت و فناوری‌های نوین، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها، خانه‌های مد و موسسات مدولباس، استان‌ها و اقوام (به‌صورت غیرمتمرکز در سراسر کشور) و بین‌الملل را شامل می‌شود.

در بخش رقابتی جشنواره، آثاری در بخش‌های طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی جواهرات و زیورآلات، طراحی کیف و کفش، چادر، پوشش سر و مسابقه زنده طراحی (از ایده تا اجرا) به رقابت گذاشته شده‌اند و همچنان اخباری درباره کم‌وکیف بخش مسابقه زنده به دلیل محدودیت‌های کرونایی منتشر نشده است.

به‌ گفته شفاپور، دبیر کارگروه ساماندهی مدولباس کشور در مراسم افتتاحیه، در سال جاری کرونا مشکلات متعددی را در مسیر برگزاری جشنواره و پیش پای برگزارکنندگان قرار داد، با این ‌همه به احترام تمامی هنرمندانی که در این دوره از جشنواره حضور به هم رساندند، تمام تلاش‌شان را به کار بسته‌اند که نمایشی شایسته از آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره داشته باشند.

موضوع ویژه این دوره از جشنواره در کلیه بخش‌های مسابقه شهر کاشان است و در قالب شعار «بهشت کاشان» تلاش شده که هنرمندان تمامی بخش‌ها، آثاری الهام‌گرفته از جغرافیا، تاریخ، فرهنگ و هنر این منطقه ارائه بدهند.

دهمین جشنواره بین‌المللی مد‌و‌لباس فجر که تحقق اصول و سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه مدولباس و همچنین شناسایی، تبیین و تثبیت چارچوب‌ها و استانداردهای کیفی گونه‌های مختلف محصولات مدولباس از مهم‌ترین اهداف آن عنوان‌شده، قرار است تا روز دوم اسفندماه ادامه یابد.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات