اینوتکس ۲۰۲۱: شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق زیر یک سقف گرد هم می‌آیند تا دستاوردهایشان را به مخاطبان جهانی عرضه کنند

اینوتکس ۲۰۲۱: شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق زیر یک سقف گرد هم می‌آیند تا دستاوردهایشان را به مخاطبان جهانی عرضه کنند

این رویداد بین‌المللی هرسال با با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود و با گرد هم آوردن شرکت‌های دانش‌بنیان ، شرکت‌های خلاق ، کارآفرینان و صاحب‌نظران حوزه علم و فناوری ، زمینه را برای رونق زیست‌بوم نوآوری کشور فراهم می‌کند.

دهمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۱) با شعار اکوسیستم فناوری و نوآوری زیر یک سقف، زمینه‌ای فراهم می‌کند تا شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق بتوانند به صورت حضوری و فضای مجازی، دستاوردهای نوآورانه خود را به مخاطبان بین‌المللی معرفی کنند.

نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱ ، از ۲۸ تا ۳۱ اردیبشهت‌ماه ۱۴۰۰، به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود تا بستر ارتباط سرمایه گذاران داخلی و بین المللی با شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، مشارکت و همکاری فعالان داخلی و بین‌المللی و مجال تعامل میان فعالان زیست‌بوم نوآوری و فناوری را فراهم کند.

برگزاری در فضای باز

با توجه به شیوع ویروس کرونا، رویداد اینوتکس ۲۰۲۱ در فضای باز ناحیه نوآوری پردیس برگزار می‌شود و طراحی و جانمایی غرفه‌های نمایشگاه، مطابق با استانداردهای ویژه این شرایط انجام می‌گیرد. همچنین بخش مجازی اینوتکس نیز با تغییر در ساختار برگزاری و امکاناتی که امکان مشاهده غرفه‌ها و رویدادهای جنبی را از راه دور فراهم می‌کند، برای تمامی مخاطبین از سراسر جهان قابل استفاده خواهد بود.

پلی ارتباطی میان صاحبان صنعت و فناوران

با توجه به این‌که فعالان زیست‌بوم نوآوری از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های خلاق، شتابدهنده‌ها و مراکز رشد، منتورها و مشاوران، مخترعان، پارک‌های فناوری، دانشگاهها، صندوق‌های جسورانه و سرمایه‌گذاران، ارائه‌کنندگان فضای کار اشتراکی، ارائه‌دهندگان خدمات تجاری‌سازی، برگزارکنندگان رویدادهای کارآفرینی‌ بروکرهای فناوری و رسانه‌های استارتاپی، شرکت‌کنندگان در این رویداد حضور دارند، زمینه‌ای مناسب برای به اشتراک‌گذاری توانمندی‌ها، تجربیات و ارتباط نوآورانه میان بخش‌های گوناگون این زیست‌بوم فراهم می‌شود.

بستری برای برگزاری رویدادهای نوآورانه

«بخش نمایشگاهی»، «رویدادهای تجاری و ترویجی»، «بخش‌های جانبی» و «تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس» از بخش‌های اصلی دهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری به شمار می‌رود.

در بخش استیج عمومی اینوتکس برای برگزاری بیش از ۳۰ ساعت سخنرانی، پانل تخصصی و نشست هم اندیشی، زمینه برای تعامل و  گفت‌‌و گو میان فعالان زیست‌بوم نوآوری و همچنین فرهنگ­سازی کارآفرینی، نوآوری و تبدیل ایده به محصول فراهم شده است.

همچنین استیج تخصصی اینوتکس، توسعه فناوری  و نوآوری در حوزه فناوری کلان داده‌ها ، رایانش ابری ، فناوری‌های همگرا NBIC))،‌ اینترنت اشیا ، و هوش مصنوعی که نقش مهمی در پیشرفت‌های آینده کشورها در حوزه فناوری نوآوری ایفا می‌کنند را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

نتیجه رقابت‌های استانی اینوتکس پیچ نیز در این رویداد مشخص می‌شود. این مسابقه‌ها در ۶ استان‌ کشور و از بهمن ماه سال جاری آغاز شد. برگزیدگان استانی، در نمایشگاه اینوتکس و در مرحله نهایی با یکدیگر رقابت می‌کنند و برنده نهایی مورد حمایت قرار خواهد گرفت. رویداد «اینوتکس بتل» زمینه‌ای را برای معرفی تیم‌های خلاق فراهم می‌کند و تیم‌های منتخب در فضایی چالشی و رقابتی، کسب و کارهای خود را معرفی می‌کنند.

همچنین با برگزاری کافه سرمایه مجالی برای صاحبان شرکت‌های خلاق و نوپا ایجاد می‌شود تا بتوانند ضمن تعامل و مذاکره با سرمایه‌گذاران سرمایه لازم برای تجاری‌سازی ایده‌هایشان را جلب کنند.

در حاشیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری، با برگزاری پاویون مشاوران، راهبرها و مشاوران توانمند کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و خلاق در حوزه‌هایی مانند خلق ایده تا محصول، بازاریابی، توسعه محصولات، به شرکت‌های خلاق و بازدید کنندگان از نمایشگاه در دو شکل حضوری و مجازی مشاوره می‌دهند و آن‌ها را در تبدیل ایده نوآورانه به پدیده راهنمایی می‌کنند.

در بخش تجربه فناوری که بخشی از رویدادهای جنبی اینوتکس ۲۰۲۱ به شمار می‌رود، نوآوری‌ها و فناوری‌های تازه‌ای که در آستانه حضور در زندگی جامعه و عمومی شدن هستند، معرفی خواهند شد. علاقمندان به فناوری‌های روز با شرکت در این بخش ضمن آشنایی با تازه‌ترین دستاوردهای این عرصه، فرصت استفاده و کسب تجربه کاربری این فناوری‌های پیدا می‌کنند.

تعامل و هم‌افزایی اعضای زیست‌بوم فناوری و نوآوری

نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱، علاوه بر معرفی فناوری های روزآمد به صنایع بزرگ و متوسط ، مشتریان محصولات فناورانه را به تولیدکنندگان آنها پیوند بدهد. همچنین سرمایه گذاران را با فرصت های سرمایه گذاری در طرح های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق آشنا کند.

این رویداد بین‌المللی در حوزه نوآوری و فناوری کشور، در دوره‌های پیشین خود مورد استقبال طیف وسیعی از مخاطبان از فعالان زیست‌بوم نوآوری قرار گرفته است و اینوتکس ۲۰۲۰ به صورت مجازی میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت و استارتاپ و بیش از ۲۰۰۰۰ بازدیدکننده­ی آنلاین بود.

در ۹ دوره پیشین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری ، بیش از ۱۸۵۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق حضور داشتند و بیش از ۶۰هزار مخاطب از آن بازدید کردند. همچنین ۱۴۰ تفاهم نامه میان صاحبان ایده و سرمایه‌گذاران منعقد شد و مخاطبانی از ۲۵ کشور در این رویداد شرکت کردند تا توانمندی‌های ایران را در حوزه نوآوری و فناوری به نظاره بنشینند.

ثبت نام غرفه داران نمایشگاه تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت. علاقمندان برای حضور در این نمایشگاه، ارائه توانمندی‌ها و محصولات خود می‌توانند با مراجعه به سایت دهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۲ ۱ در این رویداد فناورانه ثبت نام کنند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات