توسعه کسب‌وکار با بهره‌مندی از...

توسعه کسب‌وکار با بهره‌مندی از...

توسعه کسب‌وکار با بهره‌مندی از نرم‌افزارهای ERP

همزمان با شیوع ویروس کرونا در دنیا آسیب‌های بسیاری به بدنه اقتصاد جهان و ایران وارد شد. آسیب‌هایی که در ابتدا تصور می‌شد مقطعی باشد اما با ادامه‌دار شدن موضوع این بیماری شرایط وخیم‌تری به خود گرفت. در این میان بسیاری از کسب‌وکارها راه‌حل را فروش آنلاین و برخی دیگر دورکار کردن کارمندان خود دانستند. محسن افتخاری مهندس فروش همکاران‌سیستم توضیحات مفصلی را پیرامون راهکارهای این شرکت برای عبور هرچه آسان‌تر کسب‌وکارها از بحران کرونا ارائه داده است که در ادامه می‌آید.

همکاران‌سیستم در حوزه خرده‌فروشی چه خدماتی را به فعالان این صنعت ارائه می‌دهد؟

سال‌های بسیاری است که همکاران‌سیستم به صنعت خرده‌فروشی خدمات خود را ارائه می‌دهد. در حال حاضر همکاران‌سیستم محصولات خود را در سه دسته به کسب‌وکارهای خرده‌فروشی ارائه می‌دهد که شامل نرم‌افزار دشت همکاران‌سیستم (که ویژه اصناف است،)  نرم‌افزار راهکاران ابری و راهکاران آنپرامیس است. عملا راهکار دوم و سوم یک محصول است که به دو صورت ارائه می‌شود و متناسب با اندازه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوچک، متوسط و بزرگ قابل ارائه است.

با توجه به شرایط پیش‌آمده و تعطیلی اصناف و... کمک همکاران‌سیستم به خرده‌فروشان کشور چیست؟

مشتریانی که از نرم‌افزار راهکاران همکاران‌سیستم استفاده می‌کنند به دلیل تحت وب بودن این نرم‌افزار امکان دورکاری در شرایط کرونا را به‌دست آورده‌اند.

لازم به اشاره است که همکاران‌سیستم برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای شرایطی را برای ایجاد امکانات یکپارچه بین فروش اینترنتی و فروش فیزیکی در راستای جلوگیری از خواب سرمایه فراهم کرده است.

موضوع دیگر برقراری و مدیریت ارتباط منسجم با مشتری از طریق ماژول وفادارسازی مشتریان است که در واقع بخشی از راهکار یکپارچه ERP صنعت خرده‌فروشی همکاران‌سیستم است. به ‌عبارت دیگر کسب‌وکارها با برخورداری از باشگاه مشتریان در کنار فروش آنلاین، ضمن توسعه فروش با حفظ ارتباط با مشتریان قدیمی می‌توانند کشتی کسب‌وکار خود را به سلامت از دریای متلاطم کرونا عبور دهند.

شما در صحبت‌های خود به راهکار ERP همکاران‌سیستم اشاره کردید، لطفا بفرمایید که اساسی‌ترین ویژگی‌های این راهکار در صنعت خرده‌فروشی چیست؟

برای تشریح ویژگی‌های یک ERP شاید خوب باشد ابتدا تصویری از یک سازمان بدون حضور ERP داشته باشیم و چالش‌های عدم استفاده از ERP یا استفاده از سیستم‌های جزیره‌ای در صنعت خرده‌فروشی را بررسی کنیم. چالش‌ها به صورت کلی در چهاردسته: ۱- هدررفت بهره‌وری کارکنان، ۲- نداشتن تصویر به‌لحظه از کسب‌وکار، ۳- هزینه و پیچیدگی یکپارچه نگهداشتن راهکارهای غیریکپارچه و ۴- ناتوانی در پاسخگویی مناسب به افزایش تقاضای مشتریان تقسیم‌بندی می‌شوند که استفاده از یک ERP می‌تواند بهبود تصویر دقیق و کامل از یک کسب‌وکار، کاهش هزینه‌های نگهداشت و افزایش کارایی پرسنل و امکان توسعه کسب‌وکار بر اساس افزایش درخواست از سوی مشتریان را با سرعت مناسب فراهم کند.

به‌طور کلی باید گفت نرم‌افزارهای ERP به دلیل ایجاد ارزش‌های افزوده بسیار و کمک به کاهش هزینه‌ها، بسیار به‌صرفه بوده و توسعه کسب‌وکار را به دنبال خواهند داشت.

راهکار خرده‌فروشی همکاران‌سیستم بر بستر ابر نیز ارائه می‌شود. لطفا درخصوص مزایایی استفاده از سیستم‌های ابری در صنعت خرده‌فروشی توضیحاتی ارائه دهید.

در پاسخ به این سوال باید بگویم که همکاران‌سیستم منطبق بر رویکردهای جدیدی که در دنیا وجود دارد، سرمایه‌گذاری‌هایی را انجام داده و شرایطی را آماده کرده است برای ارائه خدمات زیرساختی IT به شرکت‌های متقاضی تا این شرکت‌ها نیز با صرف کمترین هزینه از به‌روزترین خدمات دنیا بهره‌مند شوند. با استفاده از راهکاران ابری در ازای پرداخت مبلغی ناچیزی بابت حق اشتراک، در هزینه‌های لایسنس نرم‌افزار، زیرساخت سخت‌افزاری، هزینه‌های تیم آی‌تی و هزینه‌های نگهداشت سرور‌ها صرفه‌جویی می‌شود. عملا با این مدل همکاران‌سیستم به تنهایی متقبل هزینه‌های بالای موضوع استفاده و نگهداشت نرم‌افزارهای ERP می‌شود و شرکت‌ها تنها مبلغی را به‌عنوان حق اشتراک می‌پردازند.

به نظر شما شرایط فروش در پساکرونا به چه سمتی خواهد رفت؟

از آنجاکه تجربه و رفتار خرید مردم تغییر کرده است این موضوع در پساکرونا نیز ادامه خواهد یافت. بدین صورت که ایام بحران کرونا باعث توجه بیشتر مردم به بحث خرید آنلاین شد و احتمال می‌رود که رویکرد فروش اینترنتی همچنان ادامه یابد. همچنین همان‌طور که پیشتر اشاره شد همکاران‌سیستم وب‌سرویس‌هایی را تحت عنوان وب‌سرویس‌های فروش اینترنتی آماده کرده است که مشتری با استفاده از آن می‌تواند فروش آنلاین خود را کاملا یکپارچه با فروش حضوری و مدیریت انبار فیزیکی ادامه دهد.

در حال حاضر نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از پساکرونا داشت این درحالی است که مردم به رویکردهای جدید عادت کرده‌‌اند.

به‌طور کلی می‌توان گفت با همراهی فروش آنلاین با فروش حضوری و همین‌طور بهره‌مندی از باشگاه مشتریان یکپارچه بین فروش آنلاین و حضوری، سازمان‌ها می‌توانند افزایش فروش را تجربه کنند. در این راه ارزش جمع‌آوری، حفظ و تحلیل اطلاعات مشتریان بسیار بالا بوده و شرکت‌هایی می‌توانند عملکرد موفق‌تری داشته باشند که از اطلاعات مشتریان خود آگاهی کاملی داشته و به‌خوبی آن را مورد بررسی و استفاده قرار دهند.

به‌عنوان آخرین سوال پیشنهاد شما به فعالان صنعت خرده‌فروشی چیست؟

پیشنهاد من به فعالان صنعت خرده‌فروشی این است که دانش خود را از مشتریان و کسب‌وکارشان به صورت یکپارچه تجمیع کرده و از فرصت‌های نهفته در تحلیل این اطلاعات برای توسعه کسب‌وکار بهره بگیرند، بدین منظور استفاده از  داشبردهای مدیریتی که در آن KPI ‌های هر خرده‌فروشی بر اساس نوع کسب‌وکار آنها متناسب‌سازی شده است، می‌تواند مهم‌ترین ابزار برای اتخاذ تصمیمات دقیق و موثر در کسب‌وکارشان باشد.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات