۶ روش مواجه با کشمکشها که از شما یک رهبر میسازد
کنار آمدن با دیگران و مدیریت درگیریها برای بسیاری از افراد مثل یک «تناقض» به نظر میرسد که مقیاسهای آن در جهت «کنار آمدن با دیگران» شکل گرفته، اما برای اینکه یک رهبر عالی باشید، برای به انجام رساندن کارها و پیشبرد سازمان به سمت جلو نیاز است در درگیریها شرکت داشته باشد. به جای اجتناب از موقعیتی که میدانید منجر به درگیری میشود، مدتی وقت بگذارید و به خود فرصت دهید تا درباره نحوه مدیریت آن فکر کنید. مراحلی را که برای انجام این مکالمه باید انجام دهید مشخص کنید و فواید انجام روش دیگر را هم در نظر داشته باشید. از زمینههای دیگر هوش هیجانی خود مانند آگاهی اجتماعی استفاده کنید و درباره شخص دیگری که با او درگیر هستید، کنجکاو باشید. مناطقی از هوش هیجانی را که ممکن است به آن متصل شوید پیدا کنید و شروع به ساخت پل ارتباطی بین آنها کنید. به همدلی و دلسوزی خود توجه داشته باشید و به جای اینکه ناخواسته وارد گفتگو با شخص مقابل شوید، مکث کنید و در مورد اتفاقی که ممکن است با شخص مقابل رخ دهد و اینکه او از کجا آمده است، فکر کنید. بنابراین وقتی با سبک و روشهای مختلف ارتباط افراد آشنایی پیدا کنید، میتوانید رفتار خود را به گونهای تنظیم کنید که برای تعامل با دیگران مناسبتر باشد. در حالی که درگیری یا داشتن مکالمه دشوار با کسی میتواند بسیار پر دردسر باشد، به جای تمرکز روی آن، بهتر است تمرکز خود را روی نتیجه آن بگذارید. وقتی با شخصی که با شما مخالف است گفتگوی سالم برقرار میکنید، به این فکر کنید که برای رهایی باید چه کاری انجام دهید. آنها اقدامات لازم برای پیشرفت تمام افراد را به طریقی انجام میدهند که منافع آن بیشتر باشد و از درگیریهای به وجود آمده به عنوان یکی از مکانیزمهای رشد استفاده میکنند.
متن کامل خبر در سایت دیجیاتو
نظرات