چگونه استراتژی تلگرام تدوین کنیم؟

چگونه استراتژی تلگرام تدوین کنیم؟


تلگرام به یکی از پرطرفدارترین بسترهای بازاریابی محتوایی، سفارش آنلاین، تبلیغات و بالا بردن آگاهی نسبت به محصولات، خدمات و برند تبدیل شده است. از این رو کانالهای تلگرامی، بهترین بستر برای فعالیت در فضای مجازی هستند. دیگر نیاز به توضیح نیست که تلگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در بین ایرانیان است. با اینکه فیلتر شده است؛ اما کانال­های تلگرامی رو به افزایش است و  یکی از مهم ترین بخش های برنامه تلگرام است.

برای داشتن یک کانال تلگرام موفق باید یک استراتژی و برنامه ریزی ای دقیق داشته باشید. در تدوین استراتژی تلگرام فقط کافی است که چند نکته مهم و کاربردی زیر را بدانید.

تدوین استراتژی تلگرام موفق

مرحله اول تعیین استراتژی

ابتدا باید هدف خودرا از راه اندازی کانال بدانید ، مخاطبین خودرا شناسایی کنید، چه محتوایی مورد پسند مخاطبان است و چرا باید آن‌را بخوانند؟ یک هدف کلی باید در نظر بگیرید و هربار که قصد دارید محتوایی را در کانال خود قرار دهید از خود بپرسید که آیا به با انتشار گذاشتن این مطلب به هدف اصلی خود پایبند مانده اید ؟

سپس نام مناسبی برای کانال خود انتخاب کرده، نامی که ماهیت و موضوع کانال شمارا به خوبی به مخاطب برساند. در واقع موضوع کانال باید برای مخاطب به سادگی قابل فهم باشد.

مرحله  دوم  تولید محتوا

هنگامی که شروع می­کنید تا محتوای کانال خود را بنویسید، از دیدگاه  مخاطب به مطلب نگاه کنید؛ یعنی به صورتی بنویسید که قابل فهم و مورد پسند خوانندگان باشد. محتوا فقط متن نیست که پشت سر هم بنویسید، محتوارا بشکنید برای هر بخش عنوانی در نظر بگیرید،مختصر و مفید و همراه با تصاویر مطالب را قرار دهید. اگر مطالب طولانی برای انتشار دارید فقط چکیده‌ای از مطلب را در کانال تلگرام گذاشته و لینک آن را به سایت اصلی ارجاع بدهید تا روی سایت مطالعه شود یا فایل پی دی اف مطلب را بر روی کانال تلگرام قرار دهید.

محتوای دسته اول تولید کنید؛ زیرا همانطور که مطالب به دست شما رسیده است، به دست مخاطبینتان میرسد، کپی کردن باعث بی ارزش شدن محتوای شما می­شود. خلاقیت و نوآوری داشته باشید، مطالب را با لحنی جذاب و تصاویری زیبا قرار دهید تا از نظر بصری مخاطب را به سمت خود بکشید. همچنین برای کانال خود لوگو یا نمادی مشخص داشته باشید و در پایین پستها و زیر تصاویر آن را قرار دهید.

با استفاده از کلمات کلیدی مطالب خود را طبقه بندی کنید، از هشتگ تلگرام مخصوص برای کلمات کلیدی خود زیاد استفاده کنید؛ زیرا از این طریق میتوانید مطالب را دسته بندی کنید، بیشتر دیده شوید و جست­وجوی هر عنوانی را در کانال خود راحت تر کنید.

وحدت موضوعی داشته باشید، از انتشار کردن مطالبی که خارج از موضوع شما و هدفتان هست پرهیز کنید. همچنین از تبلیغات غیرمستقیم و مطالب مفید و جذاب استفاده نمایید. در پایان تمامی مطالب، نام کانال را درج کنید.

چند نکته دیگر که در خصوص تدوین تولید محتوای تلگرام باید در نظر بگیرید، شامل:

  • یک تقویم محتوایی تهیه کنید، در این تقویم زمان ارسال پست ها، محتوا و تمامی موارد را زمان بندی کرده و طبق آن برنامه اجرا کنید.
  • آمارهای مربوط به کانال خودرا بررسی کنید، طبق این آمارها قدم در اصلاح  روند کانال خود بگذارید.
  • در ساعاتی که مخاطبان کمتری از تلگرام استفاده می‌کنند، انتشار محتوا را متوقف کنید.
  • پست هارا پشت سر هم و زیاد قرار ندهید زیرا به جای جذب مخاطبین، نتیجه منفی در پی خواهد داشت.
  • کتاب های الکترونیکی و اپلیکیشن هایی در حوزه  فعالیت کانال خود برای مخاطبین قرار دهید تا هم علم و اطلاعات آنهارا بالا برده و هم اینکه  نشان دهید تا به آنها اهمیت می­دهید.

مرحله سوم کنترل، بررسی و مدیریت مداوم کانال

در صورت تمایل حتما نشانی از ادمین قرار دهید تا مخاطبین بتوانند با شما ارتباط داشته و برای آن­ها شخصی شناخته شده و با نام و نشان باشید.

  • اگر برای کانال خود ادمین مشخص میکنید حتما اشخاص مورد اعتماد را انتخاب کرده و آنهارا از هدف وبرنامه کانال آگاه کنید.
  • زمانی میتوانید کانال خودرا خصوصی کنید که موضوع شما محدود و برای دسته ای از مخاطبین محدودی محتوا قرار میدهید؛ ولی برای هرچه بیشتر دیده شدن پیشنهاد ما این است که از کانال های عمومی استفاده کرده و برای آن آدرسی راحت و خلاقانه در نظر بگیرید.
  • بهتر است که فرایند مدیریت کانال تلگرام به جای تلفن همراه، توسط کامپیوتر انجام شود. با این حال نتیجه را حتما روی گوشی تلفن همراه مشاهده کرده و از کیفیت آن مطمئن شوید.
  • اگر ارتباطات شما با مخاطبینتان مهم است باید این را در نظر بگیرید که ممکن است روزی تلگرام هم مانند دیگر برنامه ها کنار گذاشته شود و کم کم از بازدیدکندگان آن کم شود، پس بهتر است از شبکه های اجتماعی دیگر هم استفاده کرده و مخاطبینتان را به عضویت در همه آن­ها تشویق کنید؛ برای مثال لینک اینستاگرام را در کانال تلگرام و لینک کانال را در اینستاگرام بگذارید. اگر وبسایتی دارید، لینک اتصال به آن را قرار دهید.
  • حتما از قسمت بیو کانال استفاده کنید، بیو تنها معرفی نامه ای برای شما و کانالتان است که نباید از آن غافل شد. در بیو اطلاعات ادمین، توضیحاتی درباره کانال و هدف آن و در نهایت راه های ارتباطی و دیگر شبکه های اجتماعی را قرار دهید.

برای بهتر دیده شدن خود میتوانید از تبلیغات تلگرامی مختلف، تبادل با کانالهای دیگر ، تبلیغات در وبسایت ها ، معرفی کانال خود در شبکه های مجازی و  همچنین در کارت ویزیت، کاتالوگ و تبلیغات محیطی کانال خودرا اطلاع رسانی کنید. آژانس دیجیتال مارکتینگ راز کنار شما شماست تا بتوانید بهترین استراتژی تلگرام را برای کسب وکار خود تدوین کنید.

تبلیغ تلگرام با راز

مطالب مرتبط:

مهم ترین سوالات مربوط به ربات تلگرام که بیشتر کاربران می پرسند تکنیک های مهم افزایش ممبر تلگرام که باید به کار ببرید چرا باید هنوز به بازاریابی در تلگرام توجه بیشتری کنیم؟ راهنمای تبلیغات گسترده تلگرام چگونه از تلگرام درآمد کسب کنیم؟
لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

منبع خبر

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

    نظرات