چگونه یک ایمیل خبرنامه بنویسیم؟

چگونه یک ایمیل خبرنامه بنویسیم؟


فهرست

مقدمه

بازاریابی خبرنامه چیست؟

ایمیل خبرنامه چیست و چه اهمیتی دارد؟

ایمیل خبرنامه چگونه نوشته میشود؟

چگونه می‌توانیم ایمیل خبرنامه خود را بهبود بخشیم؟

چه عواملی در موفقیت ایمیل خبرنامه موثرند؟

نتیجه گیری

مقدمه

بیشتر بازاریابان به فکر راه‌حلی هستند که بتوانند مشتریان و مخاطبان خود را به بهترین شکل درگیر خود کنند، محصولاتشان را بفروشند یا حداقل به نحوی کسب‌وکار خود را در ذهن آن‌ها ماندگار کنند. یک روش کم‌هزینه و تاحدودی رایگان وجود دارد که می‌توانید به وسیله آن مشتریان خود را از اخبار دست اول کسب‌وکارتان باخبر کنید. بازاریابی خبرنامه همان استراتژی موثر برای جذب مشتریان بالقوه است که در بیشتر کسب‌وکارهای B۲B و B۲C می‌توان از مزایای آن بهره برد؛ اما باید توجه داشته باشید که ایمیل خبرنامه اگر به صورت اصولی نوشته نشود، می‌تواند تاثیر منفی روی کسب‌وکارتان داشته باشد. در این مقاله سعی می‌کنیم اصول اساسی نوشتن ایمیل خبرنامه را آموزش دهیم. پس با راز همراه باشید.

بازاریابی خبرنامه چیست؟

بازاریابی خبرنامه نوعی از بازاریابی است که شرکت‌ها به وسیله آن محتوای اطلاعاتی خود را متمرکز بر محصول می‌نویسند و از طریق نامه الکترونیکی به فهرست مشترکان خود از جمله مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی ارسال می‌کنند. کسب‌وکارهای آنلاین می‌توانند با استفاده از بازاریابی خبرنامه برند خود را در ذهن مصرف‌کننده ماندگار کنند، اعتبارشان را افزایش دهند و همچنین از خوانندگانی که به محصولاتشان علاقه‌مند هستند را بیابند.

ایمیل خبرنامه

ایمیل خبرنامه چیست و چه اهمیتی دارد؟

خبرنامه ایمیلی است که برای خوانندگان و طرفدارانی که فهرستی از جالب‌ترین محتواها، اطلاعیه‌ها و تبلیغات را دنبال می‌کنند، ارسال می‌شود. این روش می‌تواند آگاهی مخاطبان را از فعالیت‌ها و محصولات کسب‌وکار بالا ببرد و آمار بازدیدکنندگان را افزایش دهد.

ایمیل خبرنامه یک راه مقرون‌به‌صرفه برای برقراری ارتباط با مشتریان و حفظ آن محسوب می‌شود. طی یک تحقیق در سال ۲۰۱۳، یک موسسه بازاریابی محتوایی دریافت که ۷۸ درصد از پاسخ‌دهندگان در روندهای بازاریابی محتوایی B۲B از خبرنامه استفاده می‌کردند.

شرکت تحقیقاتی Nielsen Norman Group طی مصاحبه‌ای از شرکت‌کنندگان پرسید که ترجیح می‌دهند اطلاعات روز شرکت را چگونه دریافت کنند؟ ۹۰ درصد آنان به ایمیل خبرنامه و ۱۰ درصد باقی‌مانده به شبکه های اجتماعی رای دادند.

ایمیل خبرنامه مزایای زیادی برای شما به ارمغان می‌آورد و از همین جهت در کسب‌وکارها از اهمیت زیادی برخوردار است. بعضی از این مزایا عبارتند از:

  • آگاهی دادن به مشتری

مشتریان یا مخاطبان ممکن است اطلاعات کمی راجع به خدمات و محصولاتی که کسب‌وکار شما ارائه می‌دهد، داشته باشند. انتشار ایمیل خبرنامه به شما کمک می‌کند تا آگاهی و درک مشتریانتان را نسبت به شرکت خود افزایش دهید.

  • تجربه و تخصص

این نوع می‌تواند نشان‌دهنده تخصص شما در حوزه فعالیتتان باشد. ارسال یک خبرنامه خوب باعث جلب اعتماد مصرف‌کنندگان می‌شود. تحقیقات ثابت کرده است که ارائه اطلاعات ارزشمند و چشم‌انداز مناسب به مشتریان به شرکت کمک می‌کند تا رهبری صنعت خود را در دست بگیرد .

  • تبلیغات

از این نوع ایمیل می‌توانید برای تبلیغ محصولات و خدمات جدیدتان استفاده کنید. درج اطلاعات و پیشنهادات ویژه مختص خوانندگان ارزش خبرنامه را بیشتر کرده و به تقویت تاثیر تبلیغات کمک می‌کند.

اهمیت ایمیل خبرنامه

  • مخاطب

ارسال خبرنامه در فواصل منظم مانند هفتگی، ماهانه یا فصلی به شما کمک می‌کند تا ارتباط خود را با مشتریان‌تان حفظ کنید؛ برای مثال اگر استفاده از محصولات یا خدمات شما با یک فرایند پیچیده تصمیم‌گیری همراه است، با کمک این مدل از ایمیل می‌توانید در طول مراحل تصمیم‌گیری با مشتری خود ارتباط برقرار کنید و روی تصمیم نهایی او تصمیم بگیرید.

  • پوشش

با کمک این مدل می‌توانید تمام مخاطبان خود را همزمان تحت پوشش قرار دهید. ارسال خبرنامه از طریق ایمیل به شما این امکان را می‌دهد که با ارسال همگانی و کم‌هزینه ایمیل به مشتریان، در وقت و بودجه فعالیت‌های بازاریابی خود صرفه‌جویی کنید.

ایمیل خبرنامه چگونه نوشته میشود؟

اگر قصد شروع بازاریابی با ارسال ایمیل را دارید، باید خیلی بااحتیاط و از روی آگاهی نسبت به آن اقدام کنید. چرا که ارسال ایمیل‌های غیراصولی ممکن است تاثیر منفی روی مخاطب داشته باشد و شما را به اهدافتان نرساند. در این قسمت گام‌هایی که لازم است برای نوشتن ایمیل خبرنامه طی کنید، آورده شده است.

گام اول:‌ ارزیابی کنید که آیا کسب‌وکار شما به ایمیل خبرنامه نیاز دارد؟

در ابتدا باید بررسی کنید که آیا اصلاً‌ کسب‌وکار شما نیازی به این نوع ایمیل دارد یا خیر. اگر بازاریابی با ایمیل برای شما مناسب نباشد، نباید وقت و هزینه خود را در این زمینه هدر دهید. بدین منظور می‌توانید در صنعت خود جست­‌وجو کنید و ببینید آیا خبرنامه موفقی در آن وجود دارد که مردم تمایل به دنبال کردن آن داشته باشند؟ آیا با وجود منابعی که دارید از جمله بودجه، زمان و پشتیبانی داخلی، می‌توانید در این زمینه موفق باشید؟

گام دوم: هدف خود را مشخص کنید.

قبل از اینکه حتی یک کلمه بنویسید، باید بدانید هدفتان از نوشتن ایمیل برای خبرنامه چیست؟ برای مثال آیا می‌خواهید ترافیک سایت‌تان را بیشتر کنید یا می‌خواهید مخاطبان بیشتری به خود جذب کنید؟ هدف شما باید چیزی فراتر از تعداد باز کنندگان ایمیل باشد. درواقع هدف ایمیل خبرنامه باید با هدف اصلی کسب‌وکار شما گره خورده باشد. تعداد کسانی که ایمیل شما را باز می‌کنند می‌تواند نشانه عملکرد خبرنامه باشد، اما نباید این عدد هدف اصلی شما قرار گیرد.

گام سوم:‌ نوعی را که می‌خواهید ارسال کنید، مشخص کنید.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که ایمیل‌های خبرنامه دارند،‌ این است که اغلب به هم ریخته‌اند و روی یک موضوع خاص تمرکز نمی‌کنند. این نوع خبرنامه‌ها معمولا می‌خواهند تمام جنبه‌های کسب‌وکار را پشتیبانی کنند. اخبار محصولات را درکنار داستان‌های روابط عمومی قرار می‌دهند، پست‌های بلاگ را با رویدادهای تصادفی می‌نویسند و غیره. این آشفتگی تاثیر ایمیل‌های خبرنامه را کم می‌کند. یکی از راه‌های رفع این مشکل این است که در جست‌وجوی محتوایی باشید که به یک هدف خاص منجر شود.

یک مثال عالی خبرنامه «این هفته با گربه‌ها»ی BuzzFeed است. اگرچه که BuzzFeed تقریباً در مورد تمام سرگرمی‌ها و تفریحات می‌نویسد؛ اما آن‌ها یک خبرنامه دارند که فقط برای کسانی که عاشق گربه‌ها هستند، ارسال می‌کنند. تطابق محتوای خبرنامه با علاقه مخاطب باعث تعامل بیشتر می‌شود.

خبرنامه این هفته با گربه‌ها BuzzFeed

گام چهارم: اندازه خود را تنظیم کنید.

بیشتر ارائه دهندگان خبرنامه‌های ایمیلی اندازه ایمیل را متناسب با هر کاربر تنظیم نمی‌کنند. پیش‌فرض اندازه خبرنامه ۶۰۰ پیکسل با عرض بدنه ۳۰ پیکسل در هر دو طرف است. در این صورت ممکن است محتوای داخل ایمیل متناسب با اندازه آن نباشد. توجه کنید که عرض ایده‌آل برای خبرنامه بین ۵۰۰ تا ۶۸۰ پیکسل است.

از آنجایی که استفاده از موبایل‌های هوشمند بسیار فراگیر شده است و افراد زیادی با استفاده از تلفن همراه در حال گشت‌وگذار در فضای وب هستند، ممکن است ایمیل‌های خود را هم با آن بررسی کنند. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که هر طرحی که می‌زنید باید از نظر بصری هم برای کاربران تلفن‌های همراه و هم کاربران کامپیوتر جذاب، خوشایند و کاربردی باشد.

از طرفی ارائه‌دهندگان ایمیل تمام کدهای ایمیل را به یک شکل نمی‌خوانند. مثلاً آن ایمیلی که در جیمیل در گوگل کروم خوب به نظر می‌رسد، ممکن است در Outlook وحشتناک باشد. بنابراین شما باید ایمیل خود را در محبوب‌ترین مرورگزها و ارائه‌دهندگان ایمیل آزمایش کنید.

گام پنجم: محتوای خبرنامه خود را متعادل بنویسید.

گام بعدی در ساخت ایمیل خبرنامه پر کردن الگو با کلمات و تصاویر است. محتوا گوشت خبرنامه محسوب می‌شود. بنابراین باید وقت بیشتری برای تکمیل آن صرف کنید. به احتمال زیاد مشترکان خبرنامه شما دوست ندارند ۱۰۰ درصد وقت خود را صرف خواندن در مورد محصولات و خدمات شما کنند. بهتر است بدین منظور از قانون ۱۰-۹۰ استفاده کنید؛ یعنی ۹۰ درصد محتوای خبرنامه آموزشی و ۱۰ درصد آن تبلیغاتی باشد.

مثلاً فرض کنید به یک سایت فروش کفش علاقه دارید و با کمال میل ایمیل خود را برای دریافت خبرنامه، وارد آن سایت می‌کنید. اکنون دو یا سه بار در روز برای خرید کفش به شما ایمیل ارسال می‌شود. احتمالاً بعد از مدتی با دیدن نام فرستنده در صندوق ورودی خود، دوست دارید فریاد بزنید. اما اگر آن‌ها محتوای آموزشی مانند جدیدترین مدل کفش‌ها، چگونگی ست کردن کفش‌ها با سایر پوشش‌ها و غیره برایتان ارسال کنند، تمایل بیشتری به دریافت ایمیل و حتی خرید از سایت خواهید داشت.

گام ششم: انتظارات را در صفحه «اشتراک» قرار دهید.

در صفحه فرود اشتراک خود مشخص کنید که دقیقاً چه چیزهایی وجود دارد و مشتریان هر چند وقت یک‌بار دوست دارند ایمیل دریافت کنند. ارائه این اطلاعات ارتباط با مشتریان بالقوه را راحت‌تر می‌کند و آمار حذف اشتراک یا نادیده گرفتن آن‌ها را کاهش می‌دهد.

گام هفتم: در انتخاب موضوع و نام فرستنده خلاق باشید.

حتی اگر مشترکان برای دریافت ایمیل خبرنامه ثبت نام کنند، هیچ تضمینی ندارد که ایمیل‌های شما را باز کرده و بخوانند. بسیاری از بازاریاب‌ها تلاش می‌کنند با حفظ موضوع، آشنایی بیشتری با مشترکان ایجاد کنند؛ اما پس از مدت کوتاهی آن‌ها قدیمی می‌شوند و فرد تمایل زیادی به بازکردن آن ایمیل ندارد. بنابراین لازم است که در انتخاب موضوعات متنوع، خلاقانه و جذاب تلاش کنید.

به عنوان مثال شرکت Thrillist در انتخاب موضوعات بسیار خلاقانه عمل می‌کند. مجموعه‌ای از ایمیل‌های دریافتی از این شرکت را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

انتخاب موضوعات خلاقانه برای ایمیل توسط شرکت Thrillist

گام هشتم: از نشانه‌های شخصی سازی شده و فراخوان به عمل استفاده کنید.

بهترین ایمیل‌های خبرنامه آن‌هایی هستند که شما احساس کنید شخصاً برای شما نوشته شده‌اند. مانند ایمیلی که یک دوست برایتان ارسال می‌کند و می‌دانید که برای نوشتن آن وقت صرف کرده است. اگر می‌خواهید این احساس را در مشترکان خود ایجاد کنید، لازم است سه شرط زیر را در آن رعایت کنید:

  1. ایمیل‌های خود را تقسیم‌بندی کرده و محتوایی انتخاب کنید که گروهی از مردم آن را دوست داشته باشند.
  2. نشانه‌های شخصی سازی شده به آن اضافه کنید. اگر نرم‌افزار بازاریابی شما از شخصی‌سازی پشتیبانی کند، پیاده‌سازی این ایده کار دشواری نیست. بدین وسیله می‌توانید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.
  3. به خبرنامه خود محتوای هوشمند اضافه کنید. با انتخاب یک فراخوان به عمل مناسب می‌توانید از مشترکان بخواهید نسبت به آن کاری که دوست دارید آن‌ها انجام بدهند، اقدام کنند و در صورت داشتن وقت کافی به سایر گزینه‌های موردنظرتان بپردازند. به عنوان مثال در تصویر زیر ایمیل خبرنامه Second Glass را مشاهده می‌کنید که در حال تبلیغ آخرین رویداد Wine Riot در بوستون است. در این ایمیل اطلاعات زیادی به همراه عکس‌های رنگارنگ آورده شده است اما کاملاً مشخص است که آن‌ها دوست دارند شما بلیط این رویداد را بخرید. پس با قرار دادن CTA در بالای سایر اطلاعات از گیرندگان ایمیل می‌خواهد که بر روی آن کلیک کرده و بلیط را تهیه کنند.

اهمیت cta ایمیل خبرنامه

گام نهم: مختصر بنویسید و طراحی را به حداقل برسانید.

اگر در نوشتن ایمیل‌های خبرنامه دقت لازم را به‌کار نبرید، با مجموعه‌ای از اطلاعت درهم و آشفته روبه‌رو خواهید شد. شگردی که بازاریاب‌های ایمیل برای جلوگیری از آشفتگی استفاده می‌کنند، در دو چیز خلاصه می‌شود: مختصرنویسی و درنظر گرفتن فضای سفید کافی در طراحی.

  • مختصر نویسی یک اصل مهم در نوشتن ایمیل خبرنامه است. شما نباید انتظار داشته باشید که مشترکان کل زمان خود را صرف خواندن ایمیلتان بکنند. درواقع تنها باید بخشی از محتوا را بنویسید که مشترکان به آن جذب شوند و برای اطلاعات بیشتر به شما مراجعه کنند.
  • فضای سفید یک نکته مهم دیگر است؛ زیرا به شما کمک می‌کند تا آشفتگی حاصل از ازدحام اطلاعات را از بین ببرید. از طرفی داشتن فضای سفید کافی به مشترک هم این امکان را می‌دهد که به آسانی پیوند درست را پیدا کرده و روی آن کلیک کند.

برای مثال به خبرنامه پست بلاگ Tom Fishburne دقت کنید که چگونه این اصل را رعایت کرده است. پست اصلی بلاگ یک کمیک بزرگ، چند بند کوچک برای معرفی و یک لینک دارد. سایر مولفه‌های خبرنامه کوچک‌تر و بصری‌تر هستند. این امر آشفتگی را از بین برده است و باعث می‌شود که ایمیل به راحتی خوانده شود.

اهمیت داشتن فضای سفید در ایمیل خبرنامه

گام دهم: برای تصاویر متن جایگزین عکس بگذارید.

همان‌طور که می‌دانید ارائه محتوای بصری یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های بازاریابی ایمیل است. البته بیشتر افراد تصاویر را در ایمیل فعال نمی‌کنند. از این رو باید مطمئن شوید که تصاویر شما حتماً متن جایگزین داشته باشند. متن جایگزین زمانی ظاهر می‌شود که تصاویر در ایمیل بارگیری نشده باشند. نداشتن متن جایگزین، به‌ویژه زمانی که CTA شما تصویری است، ضررهای زیادی به نرخ تبدیلتان وارد خواهد کرد.

گام یازدهم: لغو اشتراک را برای افراد آسان کنید.

درست است که لغو اشتراک چیزی نیست که در راستای هدف شما باشد، اما اگر می‌خواهید مشترک‌های فعالی داشته باشید، توجه به این نکته ضروری است. بدین منظور از عبارات مبهم مانند «ارتباط خود را با تغییر دهید» استفاده نکنید. دکمه لغو اشتراک را در پشت یک عکس فاقد متن جایگزین پنهان نکنید. داشتن یک روش آسان برای لغو اشتراک به شما این اطمینان را می‌دهد که ایمیل شما در لیست اسپم قرار نمی‌گیرد.

حتی قانونی تحت عنوان CAN-SPAM وجود دارد که شما را ملزم می‌کند یک پاورقی در ایمیل خود داشته باشد تا درصورتی که گیرنده ایمیل نخواهد ایمیلی از جانب شما بگیرد، به آسانی بتواند اشتراک خود را لغو کند.

برای مثال زیر را مشاهده کنید. لینک لغو اشتراک با حروف بزرگ و درشت نوشته شده و کار را برای فردی که نمی‌خواهد ایمیل را دریافت کند، آسان‌تر کرده است.

نمونه‌ای از لغو اشتراک آسان برای ایمیل خبرنامه

گام دوازدهم: ایمیل خود را ارسال کنید.

پس از این‌که اطمینان حاصل کردید که تمام گیرندگان ایمیل برای دریافت آن مشترک شده‌اند و ایمیلتان دارای برند و صلاحیت‌های لازم است، می‌توانید آن را ارسال کنید. سپس منتظر دریافت داده‌ها و جمع‌‌آوری آن‌ها بمانید.

گام سیزدهم: تجزیه و تحلیل و تکرار کنید.

پس از دریافت داده‌ها باید بررسی کنید که آیا خبرنامه شما در راستای اهدافتان تغییر مثبتی ایجاد کرده است؟ کدام قسمت از بیشترین کلیک را دریافت کرده و کدام بخش بیشترین کمک را در رسیدن به اهدافتان داشته است؟ بنابراین از تحلیل این داده‌ها می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید و از آن‌ها در جهت بهبود نمونه­های بعدی تلاش کنید.

چگونه می‌توانیم ایمیل خبرنامه خود را بهبود بخشیم؟

با ارسال کار شما هنوز تمام نشده است. اگر می‌خواهید بهترین کارایی را از بازاریابی ایمیل کسب کنید، لازم است تحقیقات و بررسی‌های خود را کماکان ادامه دهید تا بتوانید راز موفقیتتان را کشف کنید. چرا که گروه‌های مختلف چیزهای متفاوتی دوست دارند؛ درست مانند فرهنگ‌های مختلف. بنابراین شما باید توجه کنید که هر گروه از مخاطبانتان چه نوع خبرنامه‌هایی را ترجیح می‌دهند.

  • انتخاب موضوعات کوتاه و بامزه

موضوعات ایمیل‌های شما هرچقدر کوتاه‌تر باشند، اثربخشی بیشتری دارند. اما تا به‌حال فکر کرده‌اید که کمی طنز چاشنی موضوعات خود کنید؟ این کار علاوه‌بر اینکه لبخندی بر لبان گیرندگان می‌نشاند، به‌طور بالقوه نرخ کلیک و نرخ باز شدن ایمیل را بهبود می‌بخشد. برای مثال به ایمیل زیر توجه کنید:

انتخاب موضوعات بامزه و کوتاه برای ایمیل خبرنامه

  • طراحی و رونوشت CTA

ممکن است خوانندگان ایمیل شما رنگ‌های روشن و پر زرق و برق را برای CTA بپسندند، یا حتی ممکن است از رنگ‌های ملایم و یکنواخت خوششان بیاید. این تفاوت نظر در رونوشت CTA ها هم وجود دارد؛ برای مثال بعضی از افراد رونوشت سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز یا اکشن‌محور ترجیح دهند ولی بعضی دیگر دوست داشته باشند با یک عبارت ساده مانند «اینجا کلیک کنید.» مواجه شوند. بنابراین شما باید CTA خود را آزمایش کنید و نتیجه آن را برای گروه‌های مختلف ببینید. تصویر زیر یک مثال خوب برای دنبال کردن است. Litmus در ایمیل‌های خبرنامه خود طوری رنگ‌ها و رونوشت‌های CTA را طراحی کرده است که آن‌ها بسیار خواندنی و طبیعی جلوه می‌کنند.

مثالی از طراحی و و انواع CTA

  • بدون تصویر

بیشتر ایمیل‌هایی که در این پست به شما ارائه کردیم، تصاویر جذاب و زیبایی دارند؛ اما به این معنی نیست که شما مجبور باشید در تمام ایمیل‌ها خود تصویر قرار دهید. اگر فکر می‌کنید ایمیلتان بدون تصویر جذاب‌تر و خواناتر است، هیچ اشکالی ندارد. ایمیل زیر از Maple Jeans یک مثال عالی با متن ساده و بدون تصویر است. در این مدل کلیک بر روی CTA ها بسیار آسان است و مخاطب احساس نمی‌کند که یک ایمیل تبلیغاتی دریافت کرده است.

چه عواملی در موفقیت ایمیل خبرنامه موثرند؟

هر کسب‌وکاری از روش مختص خود باید برای جذب مخاطبان هدفش استفاده کند. طراحی و نوشتن ایمیل خبرنامه برای هر شرکت بسته به خواسته و نیاز مشتریانش می‌تواند متفاوت باشد. بااین‌حال، اگر عناصر زیر را داشته باشد، احتمال موفقیتش بیشتر می‌شود:

  • عناوین خلاق: موضوعات باید بتوانند خواننده را ترغیب کنند تا ایمیل را باز کند و محتوای آن را ببیند.
  • برنامه‌ریزی صحیح و مداوم: اطلاعاتی که نوشته می‌شود باید مخصوص همان مخاطب باشد و در فواصل زمانی منظم منتشر شود.
  • فراخوان به عمل قوی: هر خبرنامه باید به درستی مخاطب خود را به اقدام موردنظرش دعوت کند.
  • قالب ساده: قالب کلی اگر بسیار در هم و آشفته باشد، مخاطب را سردرگم می‌کند. بنابراین ممکن است فرد آن را اسپم به حساب آورده و حتی اشتراک خود را لغو کند.
  • متناسب با تلفن همراه:‌ افراد زیادی برای بررسی ایمیل‌ها و خرید آنلاین از تلفن همراه استفاده می‌کنند. بنابراین باید توجه داشته باشید که شما زمانی می‌توانید بهترین نتیجه را از بازاریابی ایمیل بگیرید که از بهینه‌سازی خبرنامه‌هایتان برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها اطمینان حاصل کنید.
  • لغو اشتراک: کسب‌وکارها اغلب می‌خواهند رضایت مشتری را جلب کنند، حتی اگر رضایت مشتری در لغو اشتراک خبرنامه باشد. علاوه‌براین مشتریان بالقوه باید به انتخاب خود خبرنامه‌ها را دریافت کنند.
  • مشوق‌ها: جوایز می‌تواند مصرف‌کنندگان را به سمت بازاریابی خبرنامه جلب کند و حتی آن‌ها را برای خرید تشویق کند.
  • شرایط و ضوابط: مخاطبان حق دارند که بدانند در صورت ثبت نام در خبرنامه از اطلاعات شخصی آن‌ها چگونه استفاده خواهد شد. بنابراین لازم است به انتهای ایمیل خود لینکی اضافه کنید تا به آن‌ها اطمینان داده شود که داده‌هایشان به اشتراک گذاشته نخواهد شد.
نتیجه گیری

ایمیل‌های خبرنامه یکی از رایج‌ترین انواع ایمیل است که با هدف بازاریابی انجام می‌شود. شروع ایجاد یک خبرنامه ایمیلی کار بسیاری دشواری است. چرا که اطلاعات زیادی در مورد کسب‌وکارتان وجود دارد که دوست دارید مخاطبان از آن‌ها آگاهی داشته باشند. در این دنیای پر از داده و اطلاعات یک بازاریاب خوب باید بداند که چه اطلاعاتی را گلچین کند تا بتواند به خوبی مشتری را به خود جذب کند. ساده‌سازی خبرنامه‌ها شاید مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید. مخصوصاً در این دنیایی که با محتواهای بی‌نظم و مزاحم اشباع شده است. اگر می‌خواهید یک ایمیل خبرنامه مناسب برای کسب‌وکارتان بسازید؛ اما نمی‌دانید از کجا و چگونه شروع کنید، کافیست به آژانس دیجیتال مارکتینگ راز سری بزنید و باقی کارها را به ما بسپارید.

مدیریت و اجرای کمپین با راز

مطالب مرتبط:

ایمیل مارکتینگ را بیشتر بشناس

لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

منبع خبر

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

    نظرات