چگونگی استراتژی برای صفحه فروشگاهی اینستاگرام تهیه کنیم

چگونگی استراتژی برای صفحه فروشگاهی اینستاگرام تهیه کنیم


فهرست

استراتژی ۶مرحله‌ای فروش در اینستاگرام

موثرترین استراتژی فروش در اینستاگرام

امروزه اینستاگرام تبدیل به یکی از بهترین پلتفرم‌های رایگان برای فروش و کسب درآمد شده است. از آنجایی که مبنای این شبکه‌ اجتماعی محتوای بصری است؛ به عنوان صاحب تجارت به راحتی می‌توانید جنبه‌های مختلف محصولات و کسب‌وکار خود را به مخاطب نشان دهید، او را تحث تاثیر قرار دهید و در نهایت تبدیل به مشتری وفادار خود کنید.

این شرایط باعث شده است که کسب‌وکارهای مختلفی در این پلتفرم حضور پیدا کنند، بدون اینکه الزامی به وجود وبسایت یا فروشگاه فیزیکی داشته باشن؛ اما در بین حجم عظیمی از محتوای بصری و فروشگاه‌های کوچک و بزرگ چطور می‌توان توجه مخاطب را جلب و او را ترغیب به خرید کرد؟ چه استراتژی باید برای فروش محصول در اینستاگرام در پیش گرفت؟ چرا برخی کسب‌وکارها خیلی سریع و به راحتی تبدیل به یک برند مطرح در بین مخاطبین اینستاگرام می‌شوند؟

در این مقاله، تصمیم داریم به این بپردازیم که برای فروش حرفه‌ای در اینستاگرام چه استراتژی ونکاتی را باید در پیش گرفت. بنابراین اگر به تازگی وارد این حوزه شده‌اید یا فروش خوبی در این پلتفرم ندارید حتمابا ما همراه باشید.

فروش محصولات در اینستاگرام)

استراتژی ۶مرحله‌ای فروش در اینستاگرام


یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب و استقبال از اینستاگرام جهت فروش و کسب درآمد، عدم نیازبه سرمایه‌ در هنگام شروع کار است.
می‌توانید تجارت خود را تنها با فروش چند محصول ساده در پیج شروع و کمی جلوتر با افزایش تقاضا نسبت به تهیه عمده کالاها اقدام کنید.
حتی می‌توانید در ابتدای کار، تنها تصویر بفروشید. بله تنها تصویر! تصاویری با کیفیت از
محصولات در پیج خود قرار دهید. وقتی تقاضایی برای خرید آن دریافت کردید نسبت به تهیه و ارسال کالا اقدام کنید. البته این تصاویر نباید دانلود شده از اینترنت یا از پیج دیگر فروشگاه‌ها باشد؛ چرا که مخاطب باهوش سریع متوجه خواهد شد و این مساوی با بی‌اعتمادی است.
فراموش نکنید که در این حالت برای تهیه و ارسال کالا برنامه‌ دقیقی داشته باشید. ناهماهنگی و تاخیر در فرایند ارسال منجر به نارضایتی و کاهش اعتماد مخاطب می‌شود و ممکن است دیگر فرصتی برای جبران پیش نیاید.
پیشنهاد دیگر برای شروع کار روش همکاری در فروش است. می‌توانید در حوزه‌ مورد نظر خود با برخی فروشگاه‌ها صحبت کنید. اجناس آن‌ها را در پیج خود بفروشید و به ازای فروش، مبلغی به عنوان کمیسیون دریافت کنید.

فرقی نمی‌کند با کدام روش شروع کنید. در پایان متوجه خواهید شد که چه محصولی بیشتر مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. از این رو می‌دانید تا در چه جهتی حرکت کنید و چه نکاتی را باید برای جلب توجه و ترغیب مشتری به خرید در نظر بگیرید و در نهایت تجارت مستقل خود را ثبت کنید.

بنابراین برای موفقیت در فروش محصولات و کسب درآمد در اینستاگرام باید حرفه‌ای عمل کنید، استراتژی مناسب در پیش بگیرید و با آرامش کسب تجربه کنید. در یک استراتژی مناسب برای فروش در اینستاگرام باید ۶ مرحله اساسی طی شود. در ادامه به ذکر این ۶ مرحله و نکاتی که باید در هر گام به آن دقت کرد می‌پردازیم. همچنین پیج‌های موفق مختلفی را معرفی خواهیم کرد که با در پیش گرفت چنین استراتژی در تجارت خود موفق عمل کرده‌اند.

مطالعه مقاله زیر توصیه می شود:

راهنمای جامع استراتژی شبکه های اجتماعی

  1. شناخت مخاطب

اولین قدم برای شروع فروش در اینستاگرام تعیین بازار هدف و شناخت مخاطبین این حوزه است.شناخت درست بازار و مخاطب باعث می‌شود تا او را بیشتر درک کنید، لحن و ادبیات مناسب خود را پیدا کنید، به محتوای خود سبک و جهت بدهید و حتی نسبت به نحوه‌ی تبلیغ و معرفی خود آگاهی کسب کنید.
بهتر است برای شروع، بازار کوچکی از هدف را انتخاب کنید به عنوان مثال اگر تجارت شما در حوزه‌ی کفش است، بازار کوچک‌تری مثل فروش کفش کوهنوردی را در نظر بگیرید. بدین ترتیب مخاطبین خود را محدود به افراد علاقه‌مند به طبیعت و گردشگری طبیعی کرده‌اید. این بازار کوچک علاوه بر این که امکان شناخت جزئی‌تری از مخاطبین را به شما می‌دهد، تمرکز و قدرت مانور شما را در تولید محتوا و برگزاری کمپین‌های مختلف بیشتر می‌کند.

شناخت مخاطب در اینستاگرام)

برند keen هم به همین سبک عمل کرده است. این برند مخاطبین خود را در دسته‌های مختلف قرار داده است:
_افرادی که طبیعت‌گردی سبک انجام می‌دهند.
_افرادی که کوهنوردی سنگین انجام می‌دهند.
_دوستانی که در حین مسیر دوچرخه‌سواری می‌کنند.
_افرادی که سنگ‌نوردی، یخ‌نوردی یا پیاده‌روی در آب دارند.

این برند دغدغه‌ پیدا کردن یک کفش راحت را برای هر یک از این دسته‌ها بررسی کرده است. همچنین متوجه شده است که این افراد ممکن است از یک کفش چندین سال استفاده کنند. بنابراین مواردی مثل کیفیت، دوام و قابلیت شستشو برای ایشان نسبت به قیمت ارجحیت دارد و ... . به همین دلیل تاکید بیشتری به این موارد در محتوای خود دارد.
همچنین می‌داند که مخاطب باید نکات مهم برای انتخاب کفش مناسب را بداند و اطمینان پیدا کند که در هر موقعیتی که قرار بگیرد کفش او همراهی‌اش می‌کند. این برند به خوبی تمامی دغدغه‌های مخاطبیش را شناخته و در پیج خود پوشش داده است.

فراموش نکنید در حین فعالیت خود و به صورت مداوم و با نظرسنجی‌هایی که انجام می‌دهید، تست‌های A/B ، بررسی بازخوردهای دریافتی، میزان فروش هر یک از محصولات و...، سعی کنید به شناخت دقیق‌تری از مخاطبین و علایق آن‌ها برسید و از آن برای تولید محتوای مناسب و رشد تجارت خود بهره ببرید.

  1. جلب توجه و اعتماد، اعتماد، اعتماد

دومین مرحله استراتژی فروش در اینستاگرام جلب توجه و کسب اعتماد مخاطب است. به عنوان صاحب یک کسب‌وکار حتما می‌دانید که دو سد بنیادی مهم برای صورت گرفتن یک خرید وجود دارد: در درجه‌ اول مخاطب باید شما را ببیند (جلب توجه) و در قدم بعدی باید به شما اعتماد کند. مخاطبی که به شما اطمینان می‌کند قطعا تبدیل به مشتری وفادار و چه بسا یک مبلّغ مهم تجارت شما می‌شود. بنابراین مهم‌ترین هدف شما باید جلب اعتماد افراد باشد. اما چطور می‌توان به این اعتماد رسید؟

برای دست‌یابی به جلب توجه و اعتماد مخاطب، باید قبل از هر کاری ویترین فروشگاه خود را سامان‌دهی کنید. ویترین پیج یا ظاهر پیج اولین چیزی است که مخاطب می‌بیند، باعث مکث او می‌شود و در لحظه تصمیم می‌گیرد که آیا نگاهی به باقی محتواهای پیج داشته باشد یا نه. در ادامه به بررسی اجزای یک ویترین حرفه‌ای و موثر می‌پردازیم.

ویترین فروشگاه در اینستاگرام

  • نام صفحه‌
    اسمی که برای پیج خود انتخاب می‌کنید باید متناسب با نوع فعالیت و کسب‌وکارتان باشد و به راحتی در خاطر بماند مثل اسم فروشگاه، برند و غیره .
  • تصویر مناسب پروفایل
    تصویر پروفایل‌ هم باید مانند نام پیج مرتبط با فعالیت‌تان باشد. تصویر می‌تواند حاوی لوگو، نام یا محصولی که ارائه می‌دهید باشد.
  • بیوی حرفه‌ای و جذاب
    کوتاه و مختصر خود و کسب و کارتان را معرفی کنید. کلمات کلیدی کسب‌وکار خود را به کار ببرید. از هشتگ استفاده کنید که پیدا کردن شما در جستجوی اینستاگرام راحت باشد. همچنین می‌توانید از ایموجی استفاده کنید و کمی دوستانه بنوسید که مخاطب جذب شود.
  • درج لینک وبسایت، ایمیل و دیگر روش‌های ارتباطی در بیو
    اگر وبسایت دارید آدرس لینک وبسایت خود را در بیو حتما درج کنید. در غیر این صورت دیگر روش‌های ارتباطی خود مثل شماره تماس، آیدی پیام‌رسان‌های دیگر یا ایمیل خود را در بیو قرار دهید. در تصویر زیر نمونه‌ای از یک بیوی کاملا حرفه‌ای را با هم ببینیم.

بیوی حرفه‌ای در اینستاگرام

وبلاگ " shopify " در مقاله‌ای به بررسی بیوهای خلاقانه از برندهای مختلف پرداخته است که پیشنهاد می‌کنم برای ایده گرفتن، نگاهی به آن داشته باشید.

مقاله زیر را حتما مطالعه کنید

چگونه بیو اینستاگرام جذاب و کاربردی بنویسیم

  • اکانت بیزنس

با بیزنس کردن پروفایل خود می‌توانید از قابلیت‌ها و امکانات مناسبی که اینستاگرام در اختیارتان قرار می‌دهد، بهره ببرید. به گزارش‌های مناسب دسترسی داشته باشید و بتوانید کلیدهای خاص contact ، مثل ایمیل و تماس مستقیم را در پیج خود فعال کنید. راه‌های ارتباطی مستقیم قطعا تاثیر مثبتی در فروش شما خواهد داشت.

  • هایلات‌های مناسب
    هایلات‌های مختلف برای معرفی تجارت خود در پیج داشته باشید. هایلاتی برای معرفی انواع محصولات، هایلاتی برای توضیح فرآیند خرید ارتباط با شما، هایلاتی درباب نحوه‌ تولید محصول،  هایلاتی حاوی نظر خریداران و ...، همگی باید در مجموع به مخاطب کمک کند که شما و کسب‌وکارتان را بشناسد و به شما اعتماد کند.
  • تم یک‌دست برای کاور پست‌‌ها
    هنگام شروع فعالیت پیج سعی کنید تم‌های مختلف را برای کاور پست‌های خود امتحان کنید و تاثیرگذاری هر یک بر روی مخاطب را بسنجید و در نهایت به یک تم واحد برای فروشگاه خود دست پیدا کنید.

پاسخ‌گو باشید
وقتی مخاطب ویترین پیج شما را دید و مکث کرد. هایلات‌ها، محتوا و کامنت‌ها را بررسی می‌کند و حتی ممکن است تصمیم بگیرد در دایرکت یا کامنت از شما سوال بپرسد.

_ به دایرکت‌ها و کامنت‌ها سریع و البته مناسب پاسخ دهید و بدین ترتیب مخاطب را درگیر کنید.

_از پاسخ‌های آماده یا تک کلمه‌ای دوری کنید.

_همیشه در دسترس باشید؛ اگر راه ارتباطی دیگری غیر از دایرکت به مشتریان اعلام کرده‌اید حتما پاسخ به آن را هم به طور منظم و سریع در نظر داشته باشید.

۳-مدیریت تولید و نشر محتوا در اینستاگرام

پلتفرم اینستاگرام پلتفرم بصری است بنابراین همواره باید تصویر و ویدیوی باکیفیت تهیه کنید. محتوای باکیفیت، اعتبار و اعتماد مخاطب به شما را تضمین می‌کند. اما آیا تنها کیفیت عکس و ویدیو برای محتوا و معرفی محصول شما مناسب است؟
قطعا خیر. مبنای اینستاگرام برای وایرال کردن یک محتوا میزان تعامل مخاطبین با آن است. بنابراین تلاش کنید محتوایی خلق کنید که بیشترین نرخ تعامل و اینگیج را دریافت کند.
برای دریافت و افزایش مشارکت مخاطب، باید تولید و نشر محتوای خود را از سه منظر بررسی کنید: موضوع و نوع محتوایی که تولید می‌کنید، اجزایی که هر پست یا استوری باید حاوی آن باشد و نحوه‌ نشر محتوا. در ادامه جداگانه به توضیح هر یک می‌پردازیم.

  • چه نوع محتوایی، فروش شما در اینستاگرام را تضمین می‌کند؟
    برای تولید محتوا ابتدا یک دسته‌بندی موضوعی داشته باشید. این دسته‌بندی را براساس شناخت دغدغه‌های مخاطبین خود تعیین کنید. به عنوان مثال کسب‌وکاری که فروش پوشاک زنانه دارد می‌تواند در سه دسته موضوعی محتوا تهیه کند: پست‌ها و استوری‌های معرفی کالا، نکات مربوط به مد و فرآیند طراحی هر مدل.
    سپس در هر سه دسته وارد جزییات شوید نکات مربوط به مد می‌تواند شامل نحوه ست کردن لباس‌ها، تطابق رنگ‌ها یا اخبار صنعت مد و فشن باشد. طراحی مدل می‌تواند شامل نشان دادن نحوه‌ی طراحی روی کاغذ، پیاده کردن آن برروی پارچه یا فرآیند آماده سازی کالا برای ارسال به مشتری و...  باشد. بعد از مشخص کردن موضوعات به تفکیک و جزییات، برای تهیه محتوای هر یک  اقدام کنید.

البته برخی موضوعات به تجربه ثابت شده است که همواره تاثیرگذارند و مخاطب را درگیر می‌کنند. در اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنیم و پیشنهاد می‌کنیم حتما از این ایده‌ها استفاده کنید:

نمایش کاربرد محصول در زندگی روزمره: طبق اعلام روانشناسان و متخصصان بازاریابی، مردم بر اساس احساس خود خرید انجام می‌دهند. با به نمایش کشیدن کالای خود در زندگی روزمره می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید. یکلایف استایل ایده‌ال را به تصویر بکشید، شادی و رضایتفرد در حین استفاده از کالا را نشان دهید، از حیوانات خانگی در محتوا استفاده کنید و... .بدین ترتیب احساس مخاطبین را تحت تاثیر قرار می‌دهید و با فروش سبک زندگی، حس مخاطب را درگیر کرده‌اید.

نمایش پشت صحنه: همانطور که قبلا اشاره شد نمایش پشت صحنه‌، به شما این امکان را می‌دهد که شخصیت برند خود و واقعی بودن خود را به مخاطب نشان دهید.
ممکن است امکان قرار دادن نحوه‌ تولید و آماده سازی محصول را نداشته‌ باشید. می‌توانید برنامه‌ریزی کنید که خودتان یا یکی از اعضای تیم‌تان در استوری، هایلایت یا حتی یک پست با مخاطب صحبت کند. محصولات‌تان را معرفی کنید، داستان شروع فعالیت و تجربیات‌تان را به اشتراک بگذارید یا تنها به سوالات پاسخ دهید.
مخاطبینمی‌خواهند بدانند که در پشت برند و فروشگاه شما انسان واقعی وجود دارد. آن‌ها عاشق ارتباط گرفتن هستند و از اینکه بدانند چه داستانی دارید و محصول چه فرآیندی را برای آماده شدن طی می‌کند استقبال می‌کنند. با این کار، این حس را به آن‌ها می‌دهید که شما را کاملا می‌شناسند و بخشی از کسب‌وکار شما هستند. بدین ترتیب با داستان شما همراه می‌شوند و حتما پیگیر پیج و فعالیت شما خواهند بود.

(پشت صحنه‌ی فعالیت در اینستاگرام)

می‌توانید هایلاتی را تنها به معرفی خود یا فرآیندهای آماده‌سازی محصول اختصاص دهید. در تصویر مقابل برند " warbyparker " را می‌بینیم که در یک هایلات نحوه‌ طراحی و آماده‌سازی عینک ‌های خود را به اشتراک گذاشته است.

محتوای UGC : کاربر را در تولید محتوا شریک کنید. محتوایی که کاربر تولید می‌کند به تاثیر محصول در بهتر شدن کیفیت زندگی اشاره دارد و این نگاه تاثیر بسزایی در جلب اعتماد و درگیری حس بقیه‌ مخاطبین پیج خواهد داشت. اما چطور این کار را انجام دهید؟
در ساده‌ترین شکل آن می‌توانید در قالب پیام از خریدار بپرسید که آیا از کالا راضی بوده است و از پاسخ مشتری اسکرین‌شات بگیرید و استوری کنید.
در قدم بعدی می‌توانید از مشتری بخواهید از دریافت کالا یا حین استفاده از آن، تصویر یا ویدیویی تهیه و برای شما ارسال کند. برای همکاری مشتریان در این بخش، می‌توانید شرایط ویژه‌ای برای این منظور در نظر بگیرید. به عنوان مثال اعلام کنید که در صورت ارسال محتوا یا قراردادن محتوا در پیج خودشان و منشن کردن شما در خرید بعدی درصدی تخفیف به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.
در مقیاس بزرگتر می‌توانید کمپین‌های مختلف و خاص برگزار کنید. از مخاطبین خود بخواهید که در ارتباط با محصول یا صنعت شما محتوایی تولید کنند و با هشتگی یکسان یا نام برند شما در صفحات خود به اشتراک بگذارند. در نهایت به قید قرعه‌کشی یا نظرسنجی توسط دیگر کاربران، به شخص منتخب محصولی از خود را هدیه کنید.

مطالعه مقاله زیر توصیه می شود:

کمپین تبلیغاتی را از صفر تا صد با راز یاد بگیرید

استفاده از تایید اینفلوئنسرها و افراد موثر: افراد اینفلوئنسر را در حین استفاده از محصولات‌تان به تصویر بکشید. این نوع محتوا به برند و فعالیت شما اعتبار می‌بخشد و مخاطب سریع‌تر مراحل‌ رسیدن به اطمینان و اقدام به خرید را طی می‌کند.
برخلاف تصور عام، استفاده از پتانسیل اینفلوئنسرها همیشه هزینه‌ بالایی در پی ندارد. می‌توانید از میکرو‌اینفلوئنسرها کمک بگیرید. این دوستان علاوه بر داشتن تعرفه‌های مناسب همکاری از تاثیرگذاری بالایی هم برخوردارند. ker
warbypar به خوبی از محتوای UGC و چهره‌ اینفلوئنسرها برای برندینگ و اعتباربخشی خود بهره می‌برد. این برند یکی از موضوعات محتوای پیج خود را به نشر محتوای ارسالی کاربر یا اینفلوئنسرها اختصاص داده است. این برند محتوای ارسالی کاربر را در پیج خود منتشر و خود فرد را منشن می‌کند. این شخصدر غالب مواقع این مورد را در پیج خود استوری و به مخاطبینش اطلاع‌رسانی و بدین ترتیب فالوورهایش را به صفحه‌ی این برند هدایت می‌کند. این روش برای اعتباربخشی، تبلیغ و برندینگ اثرگذاری بالایی دارد.

محتوای تولید شده توسط کاربر و اینفلوینسر

در پایان فراموش نکنید که محتواهای مختلف را تست کنید. می‌بینیم که برخی برندها تنها پست‌های معرفی فنی کالایشان را در پیج خود دارند و با همین کار هم به نتیجه‌ دلخواه خود رسیده‌اند. بنابراین در محتوا و عملکرد کلی خود همه‌ موارد، هر چند کوچک را آزمایش کنید مواردی مثلاستفاده از تصاویر روشن یا تیره، درج لوگو و نام در تصویر یا بدون آن، ویدیو یا بنر، کپشن‌های متفاوت و .... بازخورد دریافتی از هریک را بسنجید؛ نوع نگاه مخاطب و عوامل تاثیرگذار بر تصمیم‌گیری او را بشناسید و در تولید محتوای بعدی خود از آن استفاده کنید

برند
katespadeny از این شیوه در پیج خود به وفور استفاده کرده است. این برند برای معرفی هر یک از تولیدات خود پست‌هایی با محتوای متفاوت در پیج قرار داده است و می‌توان به راحتی تاثیر هر یک را در دریافت بازخورد مشاهده کرد.
به عنوان مثال برای کیف چرم دستی و کوچک این برند، دو محتوای متفاوت در پیج می‌بینیم. بررسی میزان لایک و کامنت‌های هر یک نشان می‌دهد که تصویر دوم که از سردرگمی و عنصر فردی استفاده شده است میزان مشارکت بیشتری از کاربران دریافت کرده است.

آزمایش محتواهای مختلف در اینستاگرام

مطالعه مقاله زیر را از دست ندهید

اینفلوئنسر کیست؟ چگونه یک اینفلوئنسر واقعی را از غیرواقعی تشخیص دهیم؟

  • محتوای پست و استوری چه اجزایی باید داشته باشد؟
    حال که موضوعات را تعیین، حتی تصویر یا ویدیوی خود را آماده کرده‌اید و قصد بارگذاری آن را در پیج دارید جزئیات اهمیت پیدا می‌کند. جزئیاتی مثل نحوه‌ی نوشتن کپشن، اطلاعاتی که باید در اختیار مشتری قرار دهید یا هشتگی که باید استفاده کنید. این جزئیات تاثیر زیادی در تصمیم‌گیری و مشارکت مخاطب دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

_متن مناسب در کپشن : در کپشن محتوای معرفی محصولحتما اطلاعات فنی آن محصول یا کالای را درج کنید. اطلاعاتی که مخاطب جهت تصمیم‌گیری به آن نیاز دارد را اولویت‌بندی کنید و با لحن و ادبیات مورد پسند مخاطب در کپشن بنویسید.

تصور کنید کسب‌وکاری در حوزه‌ تولید و فروش لباس‌های ورزشی مردانه فعالیت دارد.به نظر می‌رسد اطلاعاتی مثل نام محصول، جنس، سایزبندی، بلندی، رنگ‌های موجود از آن و قیمت از جمله مواردی هستند که مخاطب جهت تصمیم‌گیری برای خرید به آن نیاز دارد. پس لازم است این اطلاعات در محتوای بارگذاری شده، گنجانده شود.
اما ممکن است این برند به تجربه متوجه شده باشد که درج قیمت به طور مستقیم باعث نظر منفی مخاطب می‌شود یا تاثیرگذاری لازم را ندارد. چرا که برخی کسب‌وکارها در نتیجه‌ تحلیل خود به این نتیجه می‌رسند که اگر قبل از اعلام قیمت، توضیحات بیشتری درباره‌ کیفیت کار به مخاطب ارائه کنند یا حین پاسخگویی درباره‌ قیمت، محصولات دیگری با رنج قیمت دلخواه به او پیشنهاد کنند شانس بیشتری برای نهایی شدن فروش خواهند داشت. در این صورت درج قیمت، دیگر از اولویت‌های آن‌ها نخواهد بود. بلندی لباس هم ممکن است جزو اطلاعات اضافه باشد که ترجیح می‌دهند در دایرکت یا لندینگ پیج به آن بپردازید. پس باز هم نیازی به درج آن نمی‌بینند. به این ترتیب اولویت اطلاعاتی که باید ارائه کنند را مشخص کرده‌اند.

یکی از پست‌های برند tenthousand.cc که در همین زمینه فعالیت دارد را با هم ببینیم. به اطلاعاتی که درباره‌ی محصول ارائه کرده است و نحوه‌ی بیانش در کپشن دقت کنید.

گاهی نباید تنها به یک ویدیو یا بنر و کپشنی که صرفا حاوی اطلاعات فنی است اکتفا کرد.شاید لازم است قبل از ارائه اطلاعات با مخاطب صحبت کنید. سوال بپرسید یا داستان محصول خود را در جملاتی کوتاه برای مخاطب بنویسید و بعد اطلاعات فنی محصول را درج کنید. یک پست معرفی محصول دیگر از برند thousand.cc را ببینیم. در این پست قبل از ارائه اطلاعات فنی با مخاطب صحبت شده و از دلیل تولید جوراب ورزشی گفته شده است:" مهم نیست چقدر تلاش کنید، ممکن است برخی چیزهای کوچک، حاصل تلاش شما را از بین ببرد و ... .

گاهی هم لازم است برای ترغیب مخاطب به اقدام، تنها به داستانی از محصول، برند یا تلاش خود کفایت کنید که باز هم نمونه‌ای از آن را در پیج برند thousand.cc می‌بینیم.

همانطور که می‌بینیم برندها از محتواهای متفاوتی برای معرفی کالاهای خود استفاده می‌کنند. به کار بردن محتواهای مختلف و تحلیل کامنت‌ و بازخوردهای دریافتی باعث می‌شود نکات مثبت و منفی مربوط به تجارت خود و ادبیات صحبت با مخاطب را پیدا و تاثیرگذار عمل کنید.

_کال تو اکشن: همه‌‌ تلاش ما در اینستاگرام در راستای دریافت مشارکت مخاطب است. اگر می‌خواهید مخاطب اقدامی انجام دهد حتما صریحا از او درخواست کنید. از او بخواهید پست شما را ذخیره کند، لینک بایو را دنبال کند، با شما تماس بگیرد، دوستانش را تگ و نظرش را بیان کند، تجربه خود را با شما به اشتراک بگذارد، خرید کند و ... .
در تمامی نمونه‌هایی که تاکنون ذکر شده است دقت کنید.هر برند از چه کال‌تواکشن‌هایی در محتوای خود استفاده کرده است؟


_هشتگ‌گذاری مناسب: هشتگ‌ها و البته هشتگ‌های مناسب کمک می‌کنند که پیج شما در نتیجه‌ جستجوی کاربر یا در بخش اکسپلور نمایش بگیرد. بدین ترتیب شانس بیشتری برای دیده شدن توسط کاربر خواهید داشت.
اینستاگرام این امکان را به شما می‌دهد که حداکثر ۳۰ هشتگ برای هر پست و  ۱۰ هشتگ برای هر استوری به کار ببرید. اما لزوما استفاده‌ از تعداد بیشتری از هشتگ‌ها به معنای بیشتر دیده شدن نیست؛ باید به جا و مناسب از آن‌ها استفاده شود.پیشنهاد می‌شود در حالت معمول برای هر پست یا استوری حداقل از سه نوع هشتگ در کنار هم استفاده کنید:هشتگ‌های عمومی و محبوب، هشتگ‌های خاص و هشتگ‌‌های مربوط به برند.
هشتگ‌های عمومی صنعت کلی تجارت شما را معرفی می‌کنند و کلمات کلیدی به شدت رقابتی را شامل می‌شوند. برای پیدا کردن آن‌ها کافی است یک کلمه‌ کلیدی از کسب‌وکار خود را در اینستاگرام جستجو کنید و لیستی از آن‌ها را ببینید.هشتگ‌های خاص، کلمات کلیدیکمتر رقابتیهستند. کلماتی که دقیقا مربوط به هدف یا دایره‌ کوچکتر مخاطبین شماست. با این هشتگ‌ها شانس خود را برای دیده‌شدن بالا می‌برید. هشتگ‌های برند هم شامل نام، فروشگاه، محصول‌ یا شعار کسب‌وکارتان است.

به عنوان مثال برند
tenthousand.cc می‌تواند از سه هشتگ زیر استفاده کند:

#gymwear #mengymwear #betterthanyesterday

اما می‌بینیم که این برند مانند غالب برندهای بزرگ در محتواهای خود از هشتگ استفاده نکرده است یا تنها به هشتگ شعار برند خود اکتفا کرده است. به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود در شروع یا میانه‌ کار چنین روشی را در پیش بگیرید. چرا که لازم است دیده شوید و مخاطب شما را پیدا کند. لازم است هشتگ‌های مختلف را امتحان کنید و از بخش اینسایت ببینید چه تعداد از ورودی‌ها از طریق هشتگ بوده است. سپس هشتگ‌های مناسب خود را لیست کنید و برای محتواهای بعدی خود از آن‌ها استفاده کنید.

آمار کاربران جذب شده از هشتگ در اینستاگرام

همچنین در مناسبت‌های خاص یا شرایطی که موضوع خاصی ترند شده است هم می‌توانید از هشتگ‌های مرتبط با آن استفاده کنید. البته در صورتی که محتو امرتبط به آن ترند باشد. هشتگ‌های غیرمرتبط بار منفی از نظر الگوریتم اینستاگرام برای شما ایجاد می‌کند و بهتر است از این ترفند بپرهیزید.

  • چطور نشر محتوا در پیج را مدیریت کنیم؟

مدیریت نشر محتوا بخش مهمی از استراتژی فروش در اینستاگرام را شکل می‌دهد.وقتی موضوعات خود را به جزء تعیین کردید حتما در یک تقویم تعیین کنید که در چه روزی و چه ساعتی درباره‌ هر یک از این موضوعات، پست یا استوری داشته باشید.  تقویم هر ماه را پیش از شروع آن تنظیم کنید و خود را مقید کنید که طبق آن محتوای خود را آماده و بارگذاری کنید. فراموش نکنید در صورتی که مدیریت و زمانبندی مناسبی برای آپلود محتواهای خود نداشته باشید علی‌رغم تلاشی که برای آماده‌سازی آن کشیده‌اید، بازخورد مناسبی نخواهید گرفت. بنابراین نشر محتوا باید به شکلی موثر صورت گیرد که توسط مخاطب دیده شود. اما چه زمانی برای انتشار پست و استوری مناسب است؟ و چه تعداد پست و استوری در روز باید منتشر شود؟ در ادامه به این دو سوال که عمدتا پرسیده‌ می‌شود می‌پردازیم.

مطالعه مقاله زیر توصیه می شود:

راهنمای صفر تا صد مدیریت شبکه های اجتماعی

_چه تعداد پست و استوری در روز باید منتشر شود؟ بررسی برندهای مختلف در اینستاگرام نشان می‌دهد که نشر ۱ یا ۲ پست در روز مناسب به نظر می‌رسد. می‌توانید هر روز را به یک حوزه از موضوعاتی که برای محتوای خود تعیین کرده‌اید اختصاص دهید. البته با نشر هر پست جدید، شانس بازدید و افزایش تعامل پست قبلی کمتر خواهد شد و توصیه می‌شود بین زمان نشر پست‌ها حداقل ۵ ساعت فاصله باشد.

با این وجودتعداد دقیق پست کاملا بستگی به هدف و نوع تجارت شما دارد. الگوریتم اینستاگرام به داشتن نظم و تناوب در نشر محتوا و همچنین مشارکت و تعامل مخاطب اهمیت بیشتری می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید در هفته تنها دو پست، اما در روز و ساعت مشخصی داشته باشید.
در مورد
استوری اینستاگرام داستان متفاوتی داریم. استوری بزرگترین شانس شما برای ثبت شدن در ذهن مخاطب و همراه کردن او است. بنابراین به طور منظم و روزانه یک یا چند استوریداشته باشید.محتوای استوری می‌تواند از معرفی محصولات مختلف‌تان باشد یا حاوی نظرسنجی،پرداختن به جشن‌های مناسبتی، معرفی پروموشن‌های مختلف و ... .

_ چه زمانی برای انتشار پست و استوری مناسب است؟ زمان مناسب برای نشر محتوا هم نسبت به نوع تجارت و شرایط زندگی مخاطبین متفاوت است. بهترین زمان برای نشر محتوا زمانی‌است که بیشترین مشارکت را از مخاطبین دریافت کنید.
برای پیدا کردن زمان مناسب نشر محتوا پیشنهاد می‌کنیم حتما از گزارش‌هایی که اینستاگرام در در اختیارتان قرار می‌دهداستفاده کنید. ابزارهای تحلیلی و پلتفرم‌هایی دیگری هم در بازار هستند که گاها خدمات رایگان ارائه می‌دهند و به شما در تعیین زمان مناسب کمک می‌کنند.

تصویر زیرگزارشی از  ابزار تحلیلی " Iconosquare " دریافت شده است. این گزارش نشان می‌دهد که در چه زمان‌هایی مخاطب بیشترین تعامل را با پیج داشته است. پس نشر محتوای خود را به این زمان‌ها محدود کنید.

درباره‌محتوای پیج‌تان از تعداد، موضوع یا زمان نشر آن پیشنهاد می‌کنیم نظر فالورهای خود را هم جویا باشید. شما درصدد دریافت مشارکت از ایشان هستید پس خوداین دوستان بهترین منبع اطلاعاتی شما هستند و حتما نظر آن‌ها را در تقویم محتوایی خود اعمال کنید.


تبلیغ فروشگاه اینستاگرامی
برای تبلیغ و معرفی تجارت خود برنامه‌ریزی منظم و مناسب داشته باشید چرا که تبلیغات مناسب در هر دو دنیای فیزیکی و مجازی، رگ حیاتی هر کسب‌وکاری محسوب می‌شود. برای بازدهی بالا انتخاب هدف درست، خلاقیت و نحوه اجرا اهمیت زیادی دارد.
درصورتی‌که به تازگی فعالیت خود را در اینستاگرام آغاز کرده‌اید، برای شروع تبلیغات عجله نکنید. ابتدا پیج خود را به حد قابل قبولی برسانید. هایلات‌های مناسب و تعداد زیادی محتوای باکیفیت در قالب پست داشته باشید. همچنینبه روالی منظم برای تولید و نشر محتوا رسیده باشید. سپس تبلیغ خود را آغاز کنید.
تبلیغ خود را در هنگام آغاز فعالیت‌تان به هدف جذب فالوور و برندینگ انجام دهید و انتظار فروش یا مشارکت از سمت مخاطب نداشته باشید. تجربه نشان داده است در فروش، تعداد فالوورهای پیج در جلب اعتماد مخاطب تاثیر بسزایی دارد و وقتی تعداد آن‌ها زیاد باشد اعتماد و اشتیاق بیشتری برای دنبال کردن شما پیدا می‌کند.

اما به این معنا نیست که فالوور فیک تهیه کنید. فالوور فیک در دراز مدت صدمات جبران‌ناپذیری به کسب‌وکار شما وارد می‌کند و اینستاگرام اجازه‌ رشد پیج شما را نخواهد داد. بنابراین صبورانه تولید، نشر محتوا و تبلیغ خود را پیش ببرید.قطعا به مرور زمان به مشارکت و فروش دلخواه خود خواهید رسید.

برای تبلیغ و معرفی خود می‌توانید ازایده‌های زیر استفاده کنید:
_با پیج‌ها یا اینفلوینسرهای دیگر صحبت کنید. محتوای خود را در قالب تصویر یا ویدیو جهت پست یا استوری در اختیار ایشان قرار دهید. اغلب برندها پست و محتوای ویدیویی را موثرترین روش تبلیغ می‌دانند. اما از آنجایی که پست ممکن است هزینه به نسبت بالاتری داشته باشد در ابتدای کار از پتانسیل استوری می‌توانید استفاده کنید.

_در صورتی که این امکان برای محصول شما وجود دارد. محصول‌تان را برای اینفلوینسر و میکرواینفلوینسری که مد نظر دارید ارسال کنید. معرفی ایشان قطعا در اعتماد و جذب مخاطب موثر خواهد بود.

_جهت معرفی خود می‌توانید از شیوه‌ تعامل با پیج‌های دیگر هم استفاده کنید. البته قطعا باید این تعامل سازنده باشد. برخی کسب‌وکارها به غلط در انتهای پست پیج‌های دیگر کامنت می‌گذارند که "از پیج ما دیدن کنید"، این شیوه تاثیر مثبتی بر روی مخاطب ندارد و به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. بهتر است با ادمین پیج‌هایی که موضوعات مشابه با حوزه‌ کاری شما دارند صحبت کنید و برای معرفی یکدیگر و مشارکت در پست‌ها به توافقی مناسب برسید.

_از معجزه‌ محتواهای UGC غافل نشوید و حتما کمپین‌ها و شرایطی ویژه در این راستا برنامه‌ریزی کنید.

_از پتانسیل رسانه‌ها و پیام‌رسان‌های دیگر هم استفاده کنید. در هریک از وبسایت‌ها، پوش‌نوتیفیکیشن‌های ارسالی، کانال‌های پربازدید تلگرام و ... ممکن است مخاطب شما حضور داشته باشد. با دقت این رسانه‌ها را بررسی کنید و تا حد امکان در هر یک کمپین‌های تست اجرا کنید. بدین ترتیب رسانه مناسب خود را پیدا خواهید کرد.

مطالعه مقاله زیر توصیه می شود

تبلیغ در اینستاگرام

  1. تحلیل و آنالیزفعالیت فروشگاه در اینستاگرام
    همواره نتایج و داده‌های مختلفی که دریافت می‌کنید را ارزیابی و بررسی کنید. گزارش‌های استوری، پست، تبلیغاتی که ران می‌کنید، کامنت ‌ها، دایرکت‌ها و بازخوردهای دریافتی در شرایط مختلف را به دقت و ریزبینانه بسنجید.
    این ارزیابی در پیدا کردن دیدگاه مناسب برای ادامه‌ کار، پیدا کردن سبک محتوایی مناسب، تنظیم تقویم محتوایی، شناخت نکات تاثیرگذار در فروش، عبارات و هشتگ‌هایی که مخاطب را به فروشگاه شما می‌رساند و بسیاری نکات ارزنده‌ دیگر به شما کمک می‌کند.

همانطور که قبلا هم اشاره شد علاوه بر گزارش‌های خود اینستاگرام که به تفکیک پست، استوری و وضعیت کلی پیج قابل مشاهده است، ابزارهای رایگان و غیر رایگان دیگری هم برای ارزیابی وجود دارند. از نمونه‌های خارجی این ابزارها می‌توان به Iconosquare ، keyhole و simplymeasured اشاره کرد.
با این ابزارها می‌توانید نشر محتوای خود
را به خوبی مدیریت کنید. کافی است محتواهای خود و زمانی که تمایل به نشر آن دارید را مشخص کنید و نشر در زمان تعیین شده انجام می‌شود. بدون در اختیار قراردادن یوزرنیم و پسورد پیج به دیگر ادمین‌ها، می‌توانید مدیریت کارها را به ایشان محول و بر آن نظارت کنید. از کامنت‌های خود خروجی بگیرید. همچنین گزارش‌های شایان توجهی مثل محتواهایی که مورد استقبال بیشتری قرار گرفته، بررسی نموداری رشد پیج به تفکیک تاریخ و ... را هم در اختیار شما قرار می‌دهند.

  1. استفاده از قابلیت‌های تجاری پلتفرم اینستاگرام

اینستاگرام قابلیت‌های زیادی در اختیار کسب‌وکارهای فروشگاهی قرار می‌دهد. یکی از این ویژگی‌ها instagram shopping یا امکان ساخت فروشگاه در اینستاگرام است. با فعال کردن این ویژگی می‌توانید فروشگاهی کامل در اینستاگرام برای خود بسازید، به محصولات خود در تصاویر نام و تگ قیمت اضافه کنید و لینک صفحه‌ی وبسایت، لندینگ‌پیج خرید و معرفی محصولات مشابه را به آن متصل کنید.
در واقع وقتی کاربر بر روی کالای مورد نظر خود در تصویر کلیک کند، قیمت آن به او نمایش داده می‌شود. سپس در صورت تمایل به خرید، مستقیما وارد وبسایت یا لندینگ‌پیج خرید محصول می‌شود و می‌تواند به راحتی وخیلی سریع خرید خود را انجام دهد.

ساخت فروشگاه و تگ محصول در اینستاگرام

یکی دیگر از قابلیت‌های اینستاگرام برای کسب‌وکارها، امکان استفاده از پلتفرم ادز یا تبلیغات اسپانسری اینستاگرام است. در این پلتفرم با هزینه‌ای کم می‌توانید محتوایی را در قالب پست یا استوری در بخش اکسپلور یا بین استوری‌های کاربران به نمایش بگذارید.
از دیگر مزایای این پلتفرم تبلیغاتی اینستاگرام، امکان تعیین مخاطبین خود بر اساس علایق، سن، جنس یا حتی محدوده‌ جغرافیایی است. همچنین می‌توانید هدف خود را فروش نهایی، افزایش فالور، اینگیجمنت و... تعیین کنید و تنها در صورت محقق شدن این هدف به شرکت اینستاگرام پرداخت انجام دهید.

اما متاسفانه به دلیل تحریم ایران و نگاه سخت‌گیرانه‌ فیس‌بوک به این موضوع، امکان استفاده از این قابلیت‌ها در ایران وجود ندارد ودر صورتی که فیس‌بوک متوجه ارتباط حساب با ایران شود، آن را غیرفعال می‌کند.با این حال اگر قصد فروش در خارج از ایران را دارید یا دارای شعبی در خارج هستید پیشنهاد می‌کنم حتما در تدوین استراتژی برای افزایش فروش در اینستاگرام‌ استفاده از این قابلیت‌ها را در اولویت قرار دهید.
این ۶ مرحله از استراتژی فروش در اینستاگرام، مسیر درستی را که برای تحقق اهداف ‌تا نباید طی کنید به شما نشان می‌دهد. اما پیدا کردن سبک فروش مناسب کسب‌وکارتاننیاز به صبر، تمرین و کمی زمان دارد. از تجربه‌ برندهای دیگر و نتایجی که تحلیل‌ها به شما نشان می‌دهد استفاده کنید وهمواره تعامل و پاسخگویی مناسب به مخاطبین خود را در اولویت قرار دهید. مهم نیست که تعداد آن‌ها ۱۰نفر باشد یا یک میلیون‌، آن‌ها مشتریان احتمالی شما هستند. پس بایددر اولویت رسیدگی و توجه شما قرار داشته باشند.
امیدواریم این پست به شما در یافتن دیدگاه مناسب کمک کرده باشد. در صورتی که تجربه خاصی از فروش در اینستاگرام دارید خوشحال می‌شویم با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. منتظر نظرات و دیدگاه‌های شما عزیزان هستیم.

هیجان زده خواهید شد!


مطالب مرتبط:

چند روش کاربردی در اینستاگرام
فواید استفاده از ربات افزایش فالوور و لایک اینستاگرام
چگونه از الگوریتم اینستاگرام به سود خود استفاده کنیم
GUIDE اینستاگرام چیست


لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    منبع خبر

    آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

      نظرات