استیو جابز در ایمیلی فیسبوک را Fecebook خطاب کرده بود
اپل تبلت آیپد را در سال ۲۰۱۰ به بازار عرضه کرد، بااینحال فیسبوک در سال ۲۰۱۱ نیز اپلیکیشن مستقل شبکهی اجتماعی خود را برای اصلیترین دلیل اضافه نشدن فیسبوک به آیپد این بود که مارک زاکربرگ و دیگر مدیران فیسبوک نگران بودند اپل اجازه ندهد اپلیکیشن این شبکهی اجتماعی در آیپد شامل «اپلیکیشنهای داخلی» باشد. زاکربرگ گفته بود فیسبوک میزبان اپلیکیشن داخلی، لینک یا موارد مشابه نمیشود و اپلیکیشنهای متفرقه را در حالت تحت وب اجرا نمیکند. شرایط دیگری که مارک زاکربرگ پیشنهاد داد بدین صورت بود: کلیک روی یکی از این لینکهای مرتبط به اپلیکیشنها بهسرعت کاربر را وارد اپلیکیشنی بومی میکند، البته در شرایطی که اپلیکیشن موجود باشد و کاربر آن را روی گوشی نصب کرده باشد. در غیر این صورت اگر اپلیکیشن وجود داشته باشد ولی روی گوشی نصب نباشد، کاربر به اپ استور منتقل میشود. اسکات فورستال در ایمیل خود خطاب به استیو جابز و فیل شیلر گفته بود: «بهنظرم تمامی اینها منطقی هستند، البته احتمالا به غیر از حالت سوم». چند روز بعد، فورستال در ایمیلی دیگر گفت که مارک زاکربرگ از طرح پیشنهادی اپل برای حذف سومین شرط خوشش نیامده است. در آن زمان فیل شیلر که تا سال گذشتهی میلادی مدیر بخش بازاریابی اپل بود، موضع اپل در قبال اپلیکیشن فیسبوک را اعلام کرد.
متن کامل خبر در سایت زومیت
نظرات