«کرونا» سواد دیجیتالی سالمندان را افزایش داد
آخرین تحقیقات انجام شده توسط اداره ارتباطات و رسانههای استرالیا (ACMA) نشان میدهد میزان استفاده سالمندان از رسانههای اجتماعی در بحران کووید۱۹ و در ۲۰۲۰ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ رشدی دو برابری داشته است. گزارش این اداره با عنوان «رسانه و ارتباطات در استرالیا: چگونگی تعامل ارتباطی» نشان میدهد میزان استفاده سالمندان ۷۵سال و بالاتر در ۲۰۲۰ همزمان با اوج بحران کرونا در این کشور و اعمال قرنطینه، رشد سالانه ۴۱درصدی را نشان میدهد درحالی که این رقم رشد در دوران پیش از کرونا حدود ۱۸درصد بود. همچنین این تحقیقات نشان میدهد تعداد سالمندان ۷۵سال و بالاتر که از ایمیل برای انجام کارهای خود بهره میگیرند روندی افزایشی داشته و از ۳۷درصد در سال ۲۰۱۹ به ۸۱درصد در سال ۲۰۲۰ رسیده است. آمار همچنین نشان میدهد که بیش از ۷۷درصد استرالیاییها در ۶ماه گذشته حداقل از یک اپلیکیشن برای تماس صوتی، تصویری یا ارسال پیام استفاده کردهاند درحالی که این رقم در دوران پیش از کرونا ۶۷درصد بوده است. در استرالیا بیشتر کاربران از فیس بوک استفاده میکنند و میزان محبوبیت این شبکه اجتماعی به ۹۳درصد رسیده است و پس از آن یوتیوب با ۷۳درصد، اینستاگرام با ۵۷درصد و واتس اپ با ۴۸درصد قرار دارند. اما کمپانیهای فناوری از همان روزهای آغازین شیوع کرونا، دریافتند باید کاری ویژه برای سالمندان انجام دهند و شبکه سلامت آنلاین و پزشکی از راه دور برای آنها فعال شد بهگونهای که در دوران کرونا میزان استفاده سالمندان از سرویسهای سلامت دیجیتال رشد ۳۰۰درصدی را نسبت به قبل از پاندمی نشان میدهد. بهدنبال این تلاشها سالمندان کانادا از اپلیکیشنهای ارسال غذا گرفته تا ردیابهای سلامت و فیسبوک و … را مورد استفاده قرار میدهند بهگونهای که حالا دیگر دوسوم جمعیت بالای ۶۵سال کانادا یک تلفن هوشمند دارند درحالی که این رقم در ۲۰۱۹ و پیش از کرونا ۵۸درصد بود. یک چهارم کاناداییهای بالای ۶۵سال از تماسهای تصویری و ویدیویی شبکههای اجتماعی برای ارتباط گرفتن با اعضای خانواده و دوستان خود استفاده میکنند که دو برابر سال ۲۰۱۹ است.
متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو
نظرات