اکوویک چهارم: از برقراری امکان خرید بلیط قطارهای مسافربری رجا در تلگرام تا جدال تاکسیرانی با سرویس های اسنپ و تپسی

اکوویک چهارم: از برقراری امکان خرید بلیط قطارهای مسافربری رجا در تلگرام تا جدال تاکسیرانی با سرویس های اسنپ و تپسی

در این قسمت از اکوویک به ارائه خلاصه ای از 5 خبر مهمی که در زمینه کسب و کار و رویدادهای استارت آپ ایرانی در کشور رخ داده است خواهیم پرداخت. لطفا تا ادامه همراه ما باشید.

به گزارش اکوسیستم، هفته گذشته خبرها و اتفاقات جالبی در حوزه استارت آپ و کسب و کار ایرانی در کشور رخ داد. یکی از مهم ترین ان ها برقراری امکان خرید بلیط قطارهای مسافربری رجا از طریق پیام رسان تلگرام بود. از طرفی با وجود تلاش های بسیار همچنان شرکت تاکسیرانی با سرویس های اسنپ و تپسی دچار مشکل و درگیری است.

امکان خرید بلیط قطارها در تلگرام فراهم شد. علاوه بر روش هایی که تا کنون برای خرید بلیط قطار در اختیار مسافران قرار داده شده سات، شرکت رجا طی اعلامیه ای اعلام کرد که مسافران از این پس می توانند از طریق پیام رسان تلگرام اقدام به خرید بلیط قطار کنند. رجبی مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: با در نظر گرفتن این موضوع که تعداد کاربران اپلیکیشن تلگرام به حدود ۱۲ میلیون نفر رسیده است، این شرکت اقدام به راه‌اندازی ربات تلگرام خود نموده است و این ربات این قابلیت را دارد که با استفاده از تکنیک پرسش و پاسخ قدم به قدم و سرعت بالای انتقال اطلاعات با کاربر ارتباط برقرار کرده و فروش بلیط را قطعی کند.

ثبت نام و پذیره نویسی صندوق جسورانه از روز 14 شهریور ماه سال جاری آغاز شد. مدیر سابق اداره نظارت بر بورس، محمود رضا خواجه نصیری روز 13 شهریور ماه خبر آغاز نام نویسی این صندوق را اعلام کرد. به گفته وی، این پذیره نویسی با هدف جذب نمودن منابع مالی و سرمایه گذاری در طرح‌های مخاطره پذیر انجام می‌شود. وی در ادامه به این نکته اشاره کرده است که پذیره نویسی صندوق جسورانه برای سرمایه گذاران این فرصت را فراهم می‌کند تا بدون اینکه مستقیما درگیر چالش‌ها و پیچیدگی‌های صنعت سرمایه گذاری مخاطره پذیر شوند، قادر باشند از مزایای و منافع آن بهرمند شوند.

شرکت تاکسیرانی ایران جدال دوباره خود را با سرویس های اسنپ و تپ سی آغاز کرد. تازه‌ترین خبرها حاکی از این است که سازمان تاکسی‌رانی شکایتی تحت عنوان ارزان‌فروشی یا دامپینگ را در شورای رقابت ثبت نموده است و این شورا نیز به پرونده رسیدگی خواهد کرد. بر پایه صحبت‌های یک منبع آگاه در شورای رقابت، این رویارویی احتمالا به سود تاکسی‌رانان سنتی تمام نمی‌شود. به گفته‌ی یک منبع آگاه، علیرغم اینکه تاکسی‌رانی مدتی قبل مجاب شده بود که اسنپ و تپسی به فعالیت خود ادامه دهند و حتی تاکسی‌رانان نیز یک شرکت حمل ونقل اینترنتی مسافر را راه اندازی کردند، اما اکنون مجدد مجادله بر سر نوع فعالیت آنها بالا گرفته است. در حال حاضر در تمام کشورهای جهان از این قبیل سامانه‌ها استفاده می‌شود و مردم و رانندگان نیز رضایت دارند. در حقیقت به نوعی یک رابطه‌ی برد-برد به وجود آمده است و هیچ کدام نیز تخلفی از قوانین قیمت‌گذاری مرتکب نشده‌اند.

بیستمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر همزمان با هفتمین نمایشگاه شهر هوشمند ( ایرانکام) در نشهد آغاز شد. بیستمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر که همزمان با هفتمین نمایشگاه شهر هوشمند(ایرانکام) از تاریخ ۱۳ الی ۱۷ شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد در حال برگزاری است،شروع به شدت ضعیفی را از خود به نمایش گذاشت به طوری که از بین ۶ سالن موجود تنها ۲ سالن در حالت نیمه فعال است. حضور شرکت های بیمه و همچنین اپراتورهای داخلی مسئله ای بود که باعث رنج بسیاری از بازدیدکنندگان از این نمایشگاه شده بود،چرا که حضور چنین غرفه های بی ربط باعث شده بود فضای نمایشگاه کمی اشغال گردد که البته این امر سبب شد تا تعداد سالن ها به دو بخش برسد در غیر اینصورت می توانستیم تنها در کمتر از یک سالن شاهد برگزاری این نمایشگاه باشیم!

فضای کسب و کار مبتنی بر فناوری اطلاعات در کشور در حال گسترش است. بر اساس گفته های امیرحسین دوایی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در کشورمان فضای کسب و کار، اقتصاد و اشتغال مبتنی بر فناوری اطلاعات رو به افزایش است. معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سومین همایش استانی فرهیختگان و دانشجویان در یاسوج با محوریت نقش نخبگان در توسعه کهگیلویه و بویراحمد گفت: تولیدکنندگان و فعالان عرصه‌ی اقتصاد در کشور باید بیش از پیش در پی کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات باشند. وی گفت: یکی از هدف گذاری‌های کلان و اصلی نخبگان و فرهیختگان کشور باید تمرکز کافی بر مبحث حائز اهمیت فناوری اطلاعات و افزایش دانش و تجربه در این عرصه باشد.

نظرات