معرفی کتاب "اصول دیزاین خدمات ۱-۱۰۰"

معرفی کتاب "اصول دیزاین خدمات ۱-۱۰۰"

معرفی کتاب

اصول و قواعدی که در این کتاب آمده است، نگارنده طی سال‌ها و از منابع گوناگون تهیه و گردآوری کرده است. برخی از اصول نتیجه تجربه‌های عملی در حوزه دیزاین خدمات هستند و برخی هم نتیجه تجربه‌های عینی حاصل از تعامل با خدمات مختلف در مقام یک کاربر. همچنین بسیاری از این اصول و قواعد از بررسی مطالعات علمی در حوزه‌های روانشناسی، اقتصاد رفتاری و نظایر آن‌ها استخراج شده‌اند و هدف از آنها بهینه‌سازی و لذت‌بخش‌کردن تجربه‌های کاربران در فرایندهای خدماتی است.

هدف این کتاب، دادن پند و اندرز درباره ارزش بالای دیزاین خدمات نیست. قرار هم نیست درباره تئوری دیزاین خدمات و جزئیات فرایند دیزاین آن توضیحی بدهد. کتاب‌های خوبی در این زمینه‌ها نوشته شده‌اند که چنین هدفی را به خوبی محقق می‌کنند. اگر به دنبال چنین مطالبی هستید، شاید این کتاب برای شما مناسب نباشد!

کتاب‌هایی مانند این تفکر دیزاین خدمات است نوشته جیکوب اشنایدر و مارک اشتیکدرون، ماهیت و فرایند دیزاین خدمات را به تفصیل شرح داده‌اند یا اگر کتاب دیزاین خدمات، از اکتشاف تا اجرا نوشته اندی پولاین، بن ریزن و لاورانس لوولی را جست‌وجو کنید، اطلاعات مفصلی در مورد دیزاین خدمات پیدا می‌کنید.

در ادامه مقدمه نویسنده این کتاب آمده است: اندی به‌عنوان یکی از نویسندگان این کتاب، کسی است که علاقه وافر به دنیای دیزاین خدمات را به او مدیونم. اما در کنار کتاب‌هایی که اشاره شد، اگر می‌خواهید درک خوبی از دیزاین خدمات در حوزه‌های عملی و اجرایی آن پیدا کنید، این کتاب می‌تواند یک شروع خوب در این مسیر باشد. مطالب این کتاب برای ذهن‌های عملگرا و جست‌وجوگری آماده شده است که به دنبال کاربردی‌کردن اصول و قواعد ارائه‌شده در دنیای واقعی کسب‌وکار هستند. بنابراین یک راهنمای جامع و سریع برای مدیران کسب‌وکارهایی است که فراتر از نظریه‌های دیزاین خدمات به دنبال قوانین ساده و کاربردی دیزاین خدمات هستند.

این کتاب را می‌توان یک کتاب راهنمای دیزاین و مدیریت خدمات دانست که می‌توان هر صفحه از آن را باز کرد و شروع به خواندن کرد. شاید در موقعیت‌های خاصی که در کسب‌وکار خود به آن برمی‌خورید، تمرکز و استفاده از برخی اصول کتاب راهگشا باشد و نه لزوما همه آنها. بنابراین اصول و قواعد کتاب بنابر اولویت، تدوین نشده‌اند و برای ایجاد نظم بیشتر قواعدی که موضوع مشابهی دارند، در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

کتاب اصول دیزاین ۱-۱۰۰، توسط دنیل کاتالانوتو نوشته شده که مهدی اصل فلاح آن را به فارسی ترجمه کرده است.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات