نشست روسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور برگزار شد

نشست روسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور برگزار شد

نشست روسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور با حضور برخط معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی پارک فناوری پردیس به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، به نقل از پارک فناوری پردیس، دکتر بهنام طالبی، سرپرست دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن قدردانی از میزبانی پارک فناوری پردیس، هدف از برگزاری این نشست را بازدید از مجموعه پارک فناوری پردیس و آشنایی با فعالیت‌های آن برای تبادل تجربه با پارک‌های علم و فناوری کشور اعلام کرد.

در ادامه دکتر مهدی صفاری نیا، رئیس پارک فناوری پردیس نیز ضمن خوش آمدگویی به میهمانان گفت: متاسفانه شرایط موجود به دلیل شیوع بیماری کرونا دو سالی می شود که این نشست را از حضور تمامی روسای پارک‌های علم و فناوری کشور محروم کرده است.

او از صمیمیت و ارتباط مناسب و سازنده میان پارک های علم و فناوری کشور تقدیر و ابراز امیدواری کرد: با استفاده از این فرصت، پارک های علم و فناوری کشور بتوانند با همکاری و هم افزایی در جهت اشتغال جوانان و ساختن آینده این مرز و بوم فعالیت کنند.

صفاری نیا گفت: پارک فناوری پردیس با مجوز شورای گسترش آموزش عالی در سال ۱۳۸۴ در زیرمجموعه نهاد ریاست‌جمهوری تاسیس گردید و هم اکنون به‌عنوان یکی از سازمان‌های زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری فعالیت می‌کند.

رئیس پارک فناوری پردیس افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی پردیس نوآوری (فاز اول پارک) در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار با ایجاد بیش از ۱۷۰ هزار متر مربع فضای تحقیقاتی و فناوری به اتمام رسیده است و پردیس دانش (فاز دوم) در زمینی به مساحت ۱۸ هکتار مراحل ساخت را طی می‌کند. پیش‌بینی می‌شود با تکمیل دو فاز ذکرشده، زمینه لازم برای جذب و اشتغال بیش از پنج هزار نفر نیروی متخصص در شرکت‌های دانش‌بنیان عضو فراهم شود. انشاء الله این «پروژه بزرگ ملی» با افق توسعه ۱۰۰۰ هکتاری و با حمایت‌های دولت و تعامل جدی مسوولین نظام، به بزرگ‌ترین قطب فناوری منطقه تبدیل خواهد شد.

او گفت: با تشکیل کارخانه های نوآوری از سال ۹۶ تاکنون به دنبال گسترش پارک و ایجاد یک اکوسیستم کامل شهری برای توسعه علم و فناوری کشور هستیم. در این زمینه کارخانه های نوآوری آزادی و های وی در حال کار هستند که حدود ۴۰۰ شتابدهنده و مرکز نوآوری زیر نظر آنها در حال فعالیت های علمی و فناوری هستند.

رئیس پارک فناوری پردیس به ظرفیت های موجود برای این مرکز اشاره کرد و افزود: پارک فناوری پردیس با نزدیکی به مرکز تجمع ۲۵ هزار دانشجو و شهرک صنعتی خرمدشت، توانایی بالقوه برای گسترش علم و فناوری برای توسعه کشور دارد.

دکتر صفاری نیا ادامه داد: در این زمینه بیش از ۵۰ مجموعه خدمات تسهیل کسب و کار مانند توانمندسازی نیروها و گسترش فعالیت های فناورانه را انجام می‌دهند. در این زمینه در سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۱۱ هزار میلیارد تومان فروش محصولات فناورانه با اشتغال ۶۵۰۰ نفر در پارک فناوری پردیس صورت گرفته است.

دکتر صفاری‌نیا انجام طرح‌های مهمی همچون جایزه مصطفی(ص)، نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (اینوتکس)، ایجاد شبکه فن بازار ملی ایران، برگزاری فستیوال‌ها و نشست‌های تبادل فناوری، مشارکت در راه‌اندازی بورس شرکت‌های دانش‌بنیان با سازمان بورس و اوراق بهادار، ایجاد و راهبری مرکز شتابدهی نوآوری، راه‌اندازی صندوق توسعه فناوری‌های نوین، مشارکت در راه‌اندازی مدل سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر (VC) در کشور، برگزاری دوره‌ای برنامه‌های ارتباط صنعت و دانشگاه و تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی، مشارکت در تعریف اولین شهر تخصصی کشور با ماموریت علم و فناوری، راه‌اندازی مرکز خدمات تخصصی فناوری، ایجاد بوستان دانشمندان ایران و جهان و انعقاد میلیاردها ریال قرارداد تجاری‌سازی یافته‌ها و دستاوردهای واحدهای فناور عضو را از مهم‌ترین اقدامات ستاد پارک از بدو تاسیس تاکنون برشمرد.

گفتنی است؛ پس از پایان نشست، روسای پارک های علم و فناوری از پارک فناوری پردیس و شرکت‌های عضو پارک بازدید کردند.




لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خوزستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری خوزستان

پارک علم و فناوری خوزستان

پارک علم و فناوری خوزستان یک پارک علم و فناوری در شهر اهواز می باشد

    نظرات