علی اژدرکش و شاهین فاطمی دو سخنران مراسم...

علی اژدرکش و شاهین فاطمی دو سخنران مراسم...

علی اژدرکش و شاهین فاطمی دو سخنران مراسم Iran Retail Awards ۲۰۲۱

علی اژدرکش، مدیرعامل گروه دنیلی و رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی، به‌عنوان نخستین سخنران هفتمین همایش تقدیر و تجلیل ازچهره‌های ماندگار صنعت خرده‌فروشی، برندهای برتر مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری کشور، به دعوت مهندس شاهرخ کشاورز پشت تریبون حاضر شد و به ایراد سخنانی پرداخت.

او در این مراسم با بیان اینکه توسعه‌یافتگی موضوعی است که هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی پیگیر آن هستیم، گفت: «همه دولت‌ها در همه کشورها برای توسعه پا به عرصه می‌گذارند و چگونگی این توسعه چالش اصلی ماست.»

علی اژدرکش در ادامه توضیحات و آماری را پیرامون شرایط اقتصادی آمریکا و چین ارائه کرد و گفت: «طی ۱۵ سال گذشته اقتصاد کشور آمریکا در ردیف یک و اقتصاد کشور چین در ردیف ۲ بوده‌اند. ۵/۴۳ تا ۴۸‌درصد تولید ناخالص ملی( GDP ) کشور آمریکا را واحدهای کوچک برعهده دارند.»

بنابر اظهارات رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی، ۹۱‌درصد از صادرات آمریکا را SME ‌ها انجام می‌دهند که بیش از ۸۰‌درصد این شرکت‌ها صادرات خود را تنها به یک شرکت ارسال می‌کنند. ضمن اینکه ۷۵‌درصد از میزان اشتغال در کشور آمریکا برعهده آنهاست.

علی اژدرکش در رابطه با وضعیت اقتصادی کشور چین افزود: «۵۹‌درصد GDP چین برای SME ‌هاست که ۷۵‌درصد از صادرات و ۷۰‌درصد از اشتغال را نیز عهده‌دار هستند. این درحالی است که در ایران تنها ۱۸‌درصد GDP در اختیار SME ‌ها بوده و میزان اشتغالزایی آنها نیز کمتر از ۳۰‌درصد است.»

او با اذعان به اینکه طی ۸۰ سال گذشته توسعه اقتصادی سه پارادایم مختلف را پشت سر گذاشته است، گفت: «در دهه ۶۰ و ۷۰ بود که اعلام شد تنها راه توسعه، ورود سرمایه و تکنولوژی است.»

مدیرعامل گروه دنیلی اعلام کرد: «پارادایمی که اخیرا رشد و توسعه اقتصادی آسیا بر پایه آن بنا شده است توسعه فرهنگی و مبانی فرهنگی در کشور است.»

به عقیده او مهم‌ترین مبنای فرهنگی وجود ‌هارمونی توسعه اقتصادی در جامعه است که لازم است در قسمت‌های مختلف ایجاد شود. در صورتی که سرمایه و تکنولوژی در این ‌هارمونی ایجاد شود ما شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود.

علی اژدرکش، در پایان سخنانش یادآور شد: «ما طی سه سال گذشته تجربه خوبی را در جهش تولید داشتیم اما از صحنه بین‌المللی فاصله گرفتیم زیرا رقبای ما در صحنه‌های داخلی حضور ندارند.

شاهین فاطمی، مدیرعامل و هم‌بنیانگذار برند چرم درسا به‌عنوان آخرین سخنران هفتمین همایش تقدیر و تجلیل از چهره های ماندگار صنعت خرده فروشی، برندهای برتر مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری کشور اظهار کرد: «درسا به‌عنوان یکی از بهترین برندهای چرمی که سابقه ۲۰ ساله در صنعت چرم کشور دارد، طی پنج تا ۱۰ سال آینده مصرف چرم طبیعی را به حداقل خواهد رساند و به‌زودی هیچ تولیدی با نام محصول نخواهد داشت.»

او ادامه داد: «ما در حال کار روی سیستم‌عاملی تحت عنوان « D Design Operation System » هستیم تا با ادغام آن با پلتفرم درسا، تغییرات مد نظر دال را به حقیقت برسانیم و با ارائه این سیستم عامل به مشتریان یک چرخه سودآوری ایجاد کنیم.»

به عقیده شاهین فاطمی دنیای آینده، دیگر دنیای محصول نیست و تنها ارائه یک محصول باکیفیت جذابیتی نخواهد داشت.

مدیرعامل گروه چرم درسا دررابطه با سازمان‌های «دوسویه توان» اعلام کرد: «این سازمان‌ها یک قابلیت ویژه را در خود پرورش می‌دهند. ما نیز برای پایداری باید دو سویه توان باشیم.»

او ضمن اشاره به یکی از بهترین مقالات در رابطه با سیستم‌های پیشران، مگاترندها و سازمان‌های آینده از کاربرد هوش مصنوعی در عصر حاضر سخن گفت و تصریح کرد: «آینده چیزی نیست که برای ما اتفاق بیفتد بلکه آینده پدیده‌ای است که ما آن را خلق می‌کنیم.»

به عقیده او مجموعه‌ای از اتفاقات در دنیا می‌افتد که در اختیار هیچ فردی نیست و در واقع این اتفاقات نیروهای پیشران هستند که باعث می‌شوند کسب‌وکارها تغییر مسیر بدهند.

بنابر اظهارات شاهین فاطمی، نیروهای پیشران باعث به وجود آمدن جریان‌های جدید در دنیا می‌شوند. نیروهای پیشران مربوط به هیچ صنعتی نیستند و درواقع مافوق یک صنعت بوده و تاثیرات خود را روی صنعت ما هم می‌گذارند.

ضرورت آشنایی با نیروهای پیشران برای داشتن یک سازمان پیشرو، موضوع قابل تاکید مدیرعامل و هم‌بنیانگذار برند چرم درسا بود.

او در خاتمه صحبت‌های خود علاوه‌بر ارائه توضیحاتی پیرامون نیروهای پیشران و مگاترندها و محصول جدیدی به نام NFT مجددا تاکید کرد: «در سازمان‌های دو‌سویه توان برای پایداری و تاثیرگذاری باید یک‌سری از ویژگی‌ها را به وجود آوریم.»

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات