مصاحبه با محمدهادی مبینی، رئیس هیئت‌مدیره پارس‌پک؛ پایداری و کیفیت مهم‌تر از سهم بازار

مصاحبه با محمدهادی مبینی، رئیس هیئت‌مدیره پارس‌پک؛ پایداری و کیفیت مهم‌تر از سهم بازار

طی بیش از یک دهه گذشته و با رشد حوزه فناوری، پارس‌پک جزو نام‌هایی بوده که همواره کیفیت ارائه خدماتش زبانزد همه فعالان این حوزه بوده است. پارس‌پک پس از تاسیس در سال ۸۹ به دور از هیاهوهایی که امروز حول راه‌اندازی کسب‌وکارهایی نوپا که استارتاپ لقب می‌گیرند، مسیر رشد را طی کرد و همچنان به عنوان یکی از شرکت‌های سرآمد ارائه دهنده خدمات ابری و هاستینگ شناخته می‌شود. در سال ۸۹، محصول سرور ابری یا VPS توسط پارس‌پک ارائه گردید. من و آقای حسینی کار را در سال ۸۸ به‌صورت رسمی شروع کردیم. در سال ۸۹، پارس‌پک اولین محصول رایانش ابری را تنها با یک تیم ۶ نفره ارائه داد. از سال ۹۱ که میزبانی ابری به خدمات پارس‌پک اضافه شد؛ با سرعت بیشتری شروع به جذب افراد مستعد و گسترش تیم پارس‌پک کردیم. امروز در سال ۱۴۰۰، شرکت پارس‌پک میزبان یک تیم ۸۰ نفره است و حدود ۴۰۰ نفر به‌صورت پیمانکاری و نمایندگی فروش با ما غیرمستقیم کار می‌کنند. - پارس‌پک تمرکز اصلی خود را از ابتدا تا امروز برای ارائه چه سرویسی قرار داده است؟ ما قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت ارائه‌دهنده سرویس‌های رایانش ابری هستیم و همواره سعی داشتیم تا متنوع‌ترین سرویس‌ها را بر بستر رایانش ابری ارائه دهیم. پارس‌پک پیوسته از اصلی‌ترین بازیگر‌های حوزه رایانش ابری بوده و جزء ۳ شرکت برتر ارائه‌دهنده سرویس‌های ابری است. پارس‌پک به‌صورت رسمی کار خودش را با ارائه سرور ابری شروع کرد. شاید تا حدی این حرف‌ها شعاری به نظر برسد؛ اما واقعا برای ما رشد کاربران و کسب‌وکارشان از رشد شرکت و برند پارس‌پک مهم‌تر است. به جرات می‌توان گفت که سرویس‌های پارس‌پک، از سایر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ابری داخلی، پایدارتر است. ما بر خلاف سایر رقبا به جای تمرکز بر رشد شرکت و جذب سهم بیشتر از بازار، تمرکز خود را روی کیفیت محصولاتمان گذاشتیم. پایداری بالای سرورهای ابری و میزبانی ابری پارس‌پک، باعث شده تا این سرویس‌ها محبوبیت بالایی در میان کاربران داشته باشند. - وضعیت بازار در حوزه فعالیت پارس‌پک در مقایسه با روزهایی که پارس‌پک کار خود را آغاز کرد از نظر رقبا، مشتریان و سرویس‌ها چه تفاوت‌هایی کرده است؟ پیش‌بینی ما این است که به‌زودی سرمایه‌گذارهای خصولتی هم به فعالیت در حوزه رایانش ابری و دیتاسنتر بپردازند. زمانی که ما به این حوزه وارد شدیم؛ میزان تقاضا برای خدمات رایانش ابری بسیار کم بود و تنها کاربرانی که دانش فنی بالایی داشتند، متقاضی سرویس‌های ابری بودند. برای ما پایداری و کیفیت سرویس‌ها به مراتب از رشد سهم بازار مهم‌تر است.

متن کامل خبر در سایت زومیت

منبع خبر

زومیت

زومیت

مرجع اخبار تکنولوژی، رویداد‌ فناوری و بررسی گجت‌

نظرات