تلفیق دنیای مجازی و حقیقی

تلفیق دنیای مجازی و حقیقی

تلفیق دنیای مجازی و حقیقی

افتتاح اولین فروشگاه اجتماعی «بربری»

در جهانی که خلاقیت، حد و مرزی ندارد، برند لوکس «بربری» در ادامه اقدامات مشتری‌مدارانه و خلاقانه‌اش، اولین فروشگاه اجتماعی خود را در چین راه‌اندازی کرد. در واقع فروشگاه جدید، تجربیات مشتریان از خرید در شبکه‌های اجتماعی را با حال‌وهوای دنیای واقعی ترکیب کرده و لحظات هیجان‌انگیزی را رقم می‌زند.

ماهیت فروشگاه

این فروشگاه از بخش‌های جداگانه‌ای تشکیل شده که هر یک فضاسازی خاص خودشان را دارند. در لحظه ورود، با خوشامدگویی مجسمه دیجیتال برند بربری مواجه می‌شوید. در مرحله بعدی، دیوارهای دیجیتالی این برند براساس خاطرات شما در شبکه‌های اجتماعی شخصی‌سازی می‌شوند.

مدل خرید

برای خرید از این فروشگاه کافی است که مشتریان چینی با اسکن « QR » کد روی محصولات وارد شبکه اجتماعی «وی‌چت» شوند. در ادامه، آن‌ها محتوای مخصوص به خودشان را که شخصی‌سازی شده‌ است، می‌بینند و در صورت نیاز، اجناس مورد نظر را سفارش می‌دهند. همچنین مشتریان می‌توانند تجربیات خریدشان را با دیگران به اشتراک بگذارند. در این برنامه قابلیت‌هایی مانند تور فروشگاهی، اطلاعات محصول، سرویس اختصاصی مشتریان، رزرو میز برای کافی‌شاپ، درخواست حضور در رویدادها و حضور در جمع مشتریان وجود دارد و هر یک از این قابلیت‌ها به صورت هوشمند در دسترس هستند.

به دنبال رویای رئیس

در واقع این اقدام بربری، تداوم رویای رئیس و بنیان‌گذار جاه‌طلب این برند یعنی «توماس بربری» است؛ مردی که تا زمان مرگش رویاپرداز و مخترع بود و اقدام اخیر هم به نوعی ادای دین و پیروی از سبک و اختراعات اوست. این فروشگاه مکانی برای یادگیری و نوآوری تلقی می‌شود و تجربه جدیدی از خرید را مقابل دیدگان مردم دنیا قرار می‌دهد. ترکیب‌کردن حضور در شبکه‌های اجتماعی با تجربه خرید فروشگاهی، یک ایده جدید با عنوان «خرده‌فروشی اجتماعی» به‌وجود آورد و اکنون علاوه بر بربری، سایر برندها هم به حضور در این حوزه علاقه وافری نشان داده‌اند.

مفهوم خرده‌فروشی اجتماعی

«خرده‌فروشی اجتماعی» نوآوری جدیدی است که در آن فضای فروشگاه و شبکه‌های اجتماعی با هم تلفیق شده و تجربه منحصربه‌فردی برای مشتریان ایجاد می‌کند. بربری برای راه‌اندازی این فروشگاه با غول فناوری چین یعنی «تنسنت» همکاری کرد و یک فروشگاه مفهومی لوکس را راه‌اندازی کرد. این همکاری در شرایطی صورت گرفته که به گفته کارشناسان روابط بین کشورهای این دو برند تیره است. فروشگاه اجتماعی برپاشده توسط بربری اولین مرحله از یک مدل همکاری است که با ایجاد ذهنیت یک برند مبتکر از بربری در بین خریداران چینی، روند فروش را تسهیل می‌کند و ۶۰درصد فروش در فاز اول در اختیار برند «تنسنت» قرار می‌گیرد. مارکو گبتتی، مدیر اجرایی بربری  درباره این همکاری گفته است: «از زمان ایجاد نوآوری‌هایی در مورد پیوند شبکه‌های اجتماعی و خرده‌فروشی، چین بهترین بازار برای ایجاد مفاهیم جدید در این عرصه‌ها محسوب می‌شود.»

پیام‌رسان «وی‌چت» به‌عنوان عامل اصلی ورود به فروشگاه جدید بربری، یک میلیارد کاربر در چین دارد و نقش مهمی در موفقیت بربری در کشور آسیایی ایفا می‌کند. در واقع فروشگاه بربری یک فضای منحصربه‌فرد برای آزمایش و یادگیری نوآورانه است که می‌تواند به گسترش بازار برند انگلیسی در پرجمعیت‌ترین کشور دنیا کمک کند.

یک برند تحسین‌شده

بربری از سوی تحلیگران عرصه خرده‌فروشی به‌عنوان یک نمونه موفق در تلفیق فروش آنلاین و سنتی تحسین می‌شود؛ برندی که موفق شده توازنی بین فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین به‌وجود بیاورد. بربری در درک اهمیت رسانه‌های اجتماعی و تجارت الکترونیکی و همچنین هدف قراردادن مصرف‌کنندگان چینی بسیار موفق عمل کرد.

درحالی‌که بسیاری از برندهای  فعال در زمینه کالاهای لوکس، به فروشگاه‌های فیزیکی اهمیت بیشتری می‌دهند، بربری با درک افزایش محبوبیت خرید آنلاین در بین مشتریان چینی در بهترین زمان ممکن فروشگاه جالب و خاص خودش را افتتاح کرد. برندهای لوکس به شدت روند صعودی در زمینه فروش دارند. از طرفی به دلیل محدودیت مسافرت در دوران شیوع ویروس کرونا، چینی‌ها نمی‌تواند به خارج از کشور بروند و خریدهای گران‌قیمت خارجی داشته باشند. از سوی دیگر این کشور بزرگ‌ترین بازار حال حاضر دنیا برای خرده‌فروشی لوکس است و مصرف‌کنندگان دیجیتال فراوانی دارد. روند دیجیتالیزه‌شدن خرده‌فروشی در چین، چند سالی است که سیر صعودی دارد و فروشگاه بربری قطعا به شتاب این جریان کمک زیادی می‌کند؛ هرچند شاید مشکلات سیاسی بین انگلیس و چین، اتهاماتی را متوجه بربری کند و از سرعت روند پیشرفت مورد انتظار کم کند. دو کشور اخیرا قوانینی ضد یکدیگر تصویب کرده‌اند. مثلا قانون ممنوعیت استفاده از برند چینی هوآوی و اینترنت پرسرعت چین در انگلیس و بریتانیا تصویب شده و قانون امنیتی جدید چین برای جلوگیری از دخالت انگلیس در شورش‌های اخیر در هنگ کنگ، بر وخامت مشکلات سیاسی طرفین افزوده است. به همین دلیل امکان دارد بربری به خاطر این همکاری از سوی جامعه انگلیس با انتقاد مواجه شود؛ به‌ویژه اگر روند حمایت بریتانیا از شورشی‌های هنگ‌کنگ ادامه یابد. با این حال خارج از دنیای بی‌رحم سیاست، در عرصه خرده‌فروشی و جایی که سقفی برای هیچ نوع خلاقیتی وجود ندارد، بربری می‌تواند بیش از پیش آرزوهای خودش و برندهای لوکس را تحقق ببخشد.

منبع: BLOOMBERG.COM

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات