رونمایی از محصول شرکت مستقر در مرکز رشد با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران

رونمایی از محصول شرکت مستقر در مرکز رشد با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران

با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران از محصول شرکت ایده سازان داده پویان عصر فردا رونمایی شد.

به گزارش روابط‌عمومی مرکز رشد و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش‌وپرورش مازندران؛ شرکت ایده سازان داده پویان عصر فردا مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان موفق به تولید نرم‌افزار و اپلیکیشن واقعیت افزوده شد.

علی رضایی تیلکی مدیرعامل شرکت به همراه تیم کاری خود موفق به طراحی و برنامه‌نویسی اپلیکیشن واقعیت افزوده و بومی‌سازی آن که نمونه کامل‌تری نسبت به مشابه خارجی خود است شدند.

واقعیت افزوده یا Augmented Reality فناوری نوظهوری است که با استفاده از آن می‌توانیم محتوای دیجیتالی ساخته شده توسط رایانه را به‌صورت مجازی در دنیای واقعی نمایش دهیم. ترکیب هم‌زمان دنیای واقعی و تصاویر مجازی مفهوم واقعیت افزوده را شکل می‌دهد.

علیرضا سعدی پور در این رونمایی گفت: خوشحالیم که شرایط به‌گونه‌ای فراهم شده تا طرح‌ها و ایده‌ها توسط این تیم کاری ارائه شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران با ابراز خوشحالی از این ابتکار تاکید کرد: برای ما بسیار مهم است که این اپلیکیشن توسط هنرجویان مازندرانی طراحی و اجرا شده و این نشان‌دهنده توان و ظرفیت آموزش‌وپرورش استان است.

وی خاطرنشان کرد: از مدیران و روسای شهرستان‌ها و مناطق استان انتظار داریم تا شرایط را برای بروز و ظهور این ابتکارات و حضور آنها در جشنواره‌هایی از جمله خوارزمی فراهم نمایند.

علی رضایی تیلکی نیز در ابتدای این مراسم گفت: چند مدل واقعیت افزوده موجود می‌باشد از جمله واقعیت افزوده مبتنی بر الگو، واقعیت افزوده مبتنی برمکان و واقعیت افزوده مبتنی بر تصویرسازی که ما توانستیم روی پروژه واقعیت افزوده مبتنی بر الگو کار کنیم.

وی افزود: ابتدا از بخش موتور اصلی برنامه که تحت وب می‌باشد محتوا (عکس، فیلم، صدا، لینک، متن) را بارگذاری کرده و انتهای کار لوگو یا QR Code تحویل می‌دهد سپس اپلیکیشنی که برای نمایش واقعیت افزوده مبتنی بر الگو تولید شده است با کمک دوربین موبایل (یا تبلت) با شناسایی آن لوگو یا QR code پردازش تصویر انجام شده و متناسب با آن، اطلاعات دیجیتالی که می‌تواند تصاویر، صدا و غیره باشد به‌صورت واقعیت افزوده (مجازی یک شیء) روبروی ما اضافه می‌کند و ما به‌راحتی می‌توانیم آن را در صفحه موبایل خود ببینیم.

ایشان تصریح کرد: این فناوری هر روز کاربرد بیشتری در زمینه‌های مختلف خصوصاً در زمینه آموزشی از خود به‌جا می‌گذارد. برای مثال با استفاده از این فناوری به شما کمک می‌کند با گرفتن گوشی خود به سمت آسمان صورت‌های فلکی و ستاره‌ها را مشاهده کرده و دررابطه‌با آنها اطلاعات زیادی را کسب کنید.

رضایی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین بخش این پروژه بخش موتور آن می‌باشد که نسبت به مشابه خارجی آن دارای امکاناتی بیشتری بوده و همین قابلیت‌های بیشتر نمایش واقعیت افزوده در سمت اپلیکیشن را جذاب‌تر کرده است.

لینک اصل خبر در سایت مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان

منبع خبر

مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان

مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان

مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان یک مرکز رشد در شهر ساری می باشد

    نظرات