جذب سرمایه ۷.۵ میلیون دلاری محسن ملایری، سهیل علوی در استارتاپ Tribe
اما به نظر میرسد سیاوش محمودیان، همبنیانگذار و مدیرعامل شرکت Tribe، راه حلی پیدا کرده است که جامعه مشتریان بتوانند در پیشبرد کسب و کار به شرکتها کمک کنند. استارتآپ Tribe در کشور کانادا که توسط سه همبنیانگذار ایرانی به نامهای سیاوش محمودیان، سهیل علوی و محسن ملایری راهاندازی شده است، با یک ایده متفاوت در بستر شبکههای اجتماعی، میخواهد مشتریان کسب وکارها را به یک ارزش قابل اتکا تبدیل کند. شما با این کار میتوانید مشتریان خود را به عنوان بخش بزرگتری از محمودیان میگوید، جامعه مشتریان – یا شبکههای اجتماعی که حول محور تجارت شکل گرفتهاند – راهی برای دستیابی به این هدف هستند. بنابراین Tribe بستری را ارائه میدهد که مشاغل میتوانند روی آن جامعه خود را ایجاد کنند. سرویس نرم افزاری آن، مشتریان را قادر میسازد تا به سرعت شبکههای اجتماعی خود را که به صورت سفارشی برای این علاوه بر این محتوای تولید شده توسط کاربر که در این انجمنها تولید میشود، با موتورهای جستجو Google به طور فزایندهای ارزش بالاتری را برای این کسب و کار ایجاد میکند. این یک ارزش پیشنهادی است که از زمان راه اندازی Tribe در سال ۲۰۱۹ مورد توجه مشتریان قرار گرفته است. تعداد مشتریها با رشد ۴۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شده است، به طوری که اکنون هر روز حدود ۳۰۰ جامعه جدید در Tribe ایجاد میشود. اما Tribe بر این باور است که سرویسی که به طور ویژه برای کمک به شرکتها ایجاد شود و به طور مستقل راه اندازی شود، میتواند بسیار کارآمدتر باشد. آن به ایجاد جامعه برمیگردد و فقط ۱۰٪ آن فناوری اطلاعات است، اما بسیاری از شرکتها تمرکز خود را بیشتر روی بخش دوم ماجرا میگذارند.» ۹ برابر در حفظ مشتری، نرخ خرید مکرر و ارزش ماندگاری مشتری را نسبت به سایر شرکتها ارائه میدهند. محمودیان میگوید، سایر توسعهدهندگان میتوانند راه حلهای Tribe را بهبود بخشند و تجربه کلی بهتری را برای سازندگان جامعه و مشتریانشان ایجاد کنند.
متن کامل خبر در سایت هفته نامه شنبه
نظرات