چه کسب‌وکارهایی بهتر است در تلگرام فعالیت کنند؟

چه کسب‌وکارهایی بهتر است در تلگرام فعالیت کنند؟


آیا کسب‌وکار ما می‌تواند در اینستاگرام فعالیت کند؟ آیا اصلاً نیاز است که در این شبکه، کانال یا گروهی برای تبلیغ و معرفی محصولات و خدماتمان داشته باشیم؟ این‌ها سوالاتی است که بسیاری از صاحبان کسب‌وکار از شرکت‌های تبلیغاتی یا دوستان فعال در این حوزه می‌پرسند. در این مقاله کسب‌وکارهایی که می‌توانند در این پلتفرم به راحتی فعالیت کنند و کسب درآمد داشته باشند را به شما معرفی می‌کنیم.

کسب درآمد در تلگرام چگونه است؟

روز به روز تعداد کانال‌های تلگرامی رو به افزایش است و تقریباً هر کسب‌وکاری برای خود یک کانالی در تلگرام دارد.

در اینجا منظور ما فقط کانال‌هایی نیست که در حوزه‌های سرگرمی، طنز، خبر و غیره تولید محتوا می‌کنند و از طریق تبلیغات کسب درآمد دارند، بلکه بیشتر کسب‌وکارهای تولیدی و خدماتی و فروشگاه‌های اینترنتی است.

همچنین اگر شما هم در یک زمینه، تخصص و مهارت خاص دارید می‌توانید کسب درآمد از تلگرام را تجربه کنید و در این پیام رسان و شبکه اجتماعی درآمدهای زیادی را کسب کنید.

ضرورت داشتن تلگرام برای کسب‌وکارها

تلگرام شبکه‌ اجتماعی محبوب بین ایرانیان است و افراد به راحتی و سادگی به آن دسترسی دارند.

حدود ۴۵ میلیون از ایرانیان، یعنی تقریباً نیمی از جمعیت ایران در این شبکه اجتماعی فعال هستند بنابراین تلگرام یکی از بهترین بسترها برای دیده شدن شما است.

می‌توانید محصولات و کمپین‌های شخصی سازی شده برند خود را داشته باشید و افراد زیادی را جذب کنید.

محصولات و خدمات خود را به صورت طبقه بندی شده درست همانند ویترین مغازه‌ای به اشتراک گذاشته تا مخاطبین تمامی محصولات شمارا مشاهده کنند و از بین آن‌ها انتخاب کنند.

نگهداری و پشتیبانی از کانال تلگرامی شما آسان است و نیروی کار زیادی با تخصص خاصی نیاز ندارد.

همچنین باعث صرفه‌جویی در زمان و انرژی شما می‌شود و به راحتی می‌توانید خود را معرفی کنید.

چه کسب‌وکارهایی بهتر است در تلگرام فعالیت کنند؟

تمامی کسب‌وکارها با عرضه خدمات و محصولات نیاز بیشتر مردم می‌توانند در این شبکه فعالیت کنند؛ اما بهتر است کالاها و خدماتی که افراد به صورت روزانه به آن‌ها نیازمندند در تلگرام فعال باشند.

حوزه فروشگاهی

شامل کسب‌وکارهایی می‌شود که تامین‌کننده کالاهای مورد نیاز مخاطبین است.

حوزه پوشاک

اولین و پر طرفدارترین کسب‌وکاری است که اتفاقاً فروش بسیار بالایی هم دارد. با توجه به شرایط در حال حاضر که افراد تمایل بیشتری به خریدهای اینترنتی پیدا کرده‌اند و بیش از نیمی از نیاز خود را از طریق اینترنت تهیه می‌کنند، تلگرام بعد از اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای فروش محصولات حوزه پوشاک است.

محصولات آرایشی بهداشتی

پس از پوشاک مهم‌ترین نیاز محصولات آرایشی و بهداشتی است. تلگرام فرصتی را برای این کسب‌وکارها ایجاد می‌کند تا محصولات خود را معرفی کنند، ساختار کانال‌های تلگرام به این صورت است که شما می‌توانید تصاویری آلبومی از محصولات خود را ارائه کنید و بدون محدودیت تعداد کلمه توضیحات مورد نیاز برای محصول مورد نظر خود را بنویسید.

صنایع دستی و زیور آلات

صنایع دستی و زیور آلات شامل تمامی کارهای هنری از قبیل؛ جواهرات دست‌ساز، تابلوهای نقاشی، محصولات چرمی، محصولات تزیینی چوبی، ظروف سفالی و سرامیکی و سایر صنایع دستی مربوط به کشورمان است. شما می‌توانید تصاویر و فیلم‌هایی از کار خود را در تلگرام قرار داده و از ترفندهای جذب مخاطب استفاده کرده تا محصولاتتان به فروش برسانید.

حوزه هنری

این حوزه شامل خدمات حوزه هنری مورد نیاز کاربران است.

خدمات گرافیکی

تولید ویدیو و تصاویر، تدوین ویدیوها، طراحی‌های گرافیکی و... شامل خدمات مورد نیاز کاربران است که شما می‌توانید در این پلتفرم توانایی‌های خود را به نمایش گذاشته تا مخاطبین را به خود جذب کنید.

خدمات عکاسی و فیلمبرداری و اجرای موسیقی

اگر شما در این حوزه‌ها فعالیت دارید می‌توانید با ارائه نمونه کارهای خود مخاطبین را جذب کرده و ثبت سفارش داشته باشید.

حوزه فرهنگی

این حوزه شامل فعالیت‌هایی می‌شود که نیازهای فرهنگی و معنوی افراد را رفع می‌کند.

خدمات آموزشی

آموختن همیشه یکی از نیازهای بشر و دغدغه‌های او است، در هر پلتفرمی خدمات آموزشی برای طرفداران و مخاطبین آن پلتفرم لازم است و همیشه مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. تلگرام به دلیل امکان ارسال فایل، پیام‌های متنی طولانی، پیام‌های صوتی و تصویری و... بهترین فضا برای خدمات آموزشی است. این آموزش‌ها می‌تواند در هر زمینه‌ای از جمله: درسی، روانشناسی، بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ و غیره باشد. کافی است شما در هر زمینه‌ای که تخصص دارید، محتوای آموزشی خود را تولید کنید و در دید مخاطبین علاقه‌مند قرار دهید تا بیشتر دیده شوید.

خدمات گردشگری

آژانس‌های هواپیمایی و آژانس‌های گردشگری می‌توانند تورهای گردشگری و مسافرتی خود را معرفی کرده و تبلیغات مختلفی برای آن‌ها انجام دهند. برای هر مناسب و تعطیلات می‌توانید تخفیف و تورهای ویژه‌ای را تدارک دیده تا از این طریق فروش خود را بالاتر ببرید.

طنز و سرگرمی

اگر توانایی سرگرم کردن و استعداد کمدین بودن را دارید پس تلگرام یکی از پلتفرم‌هایی است که می‌توانید در آن تولید محتوا کنید. با ساخت ویدیو و یا حتی متن‌های طنز، تهیه تصاویر و ویدیوهای سرگرم کننده افراد زیادی را به خود جذب کنید و با بالا رفتن اعضای کانال تلگرامی خود می‌توانید تبلیغات انجام دهید و کسب درآمد داشته باشید.

چگونه ایده مناسبی را برای راه‌اندازی کانال تلگرامی انتخاب کنیم؟
  • برای اینکه فعالیت‌های شما در کانال نتیجه بخش باشد، بهتر است ایده‌های جدید و کم تکرار داشته باشید.
  • ایده‌های خود را کامل اجرا کنید و به جای کپی کردن ایده‌های دیگران، بهتر است از آن‌ها ایده بگیرید.
  • برای انتخاب ایده یا یک موضوع خاص راه و روش‌های زیادی وجود دارد؛ برای مثال می‌توانید رقیبانتان را به صورت کامل بررسی کنید و ببینید که در چه زمینه‌هایی فعالیت می‌کنند.
  • بعد از این که رقبایتان را شناسایی کردید باید نقاط قوت و ضعف آن‌ها را بشناسید و برای خودتان مزیت رقابتی ایجاد کنید. داشتن مزیت رقابتی در هر کسب‌وکاری بسیار مهم است. اگر مزیت رقابتی نداشته باشید مطمئن باشید در آینده شکست خواهید خورد.

نتیجه‌گیری

به طور کلی هدف از این مقاله آژانس دیجیتال مارکتینگ راز معرفی کسب‌وکارهایی بود که بهتر است در تلگرام هم فعالیت داشته باشند و به نوعی از این عرصه عقب نمانند. هیچ محدودیتی برای اینکه دقیقاً چه کسب‌وکارهایی می‌توانند فعالیت کنند و چه کسب‌وکارهایی نمی‌توانند، وجود ندارد. شما هر کسب‌وکاری داشته باشید می‌توانید در این پلتفرم فعالیت کنید و با استفاده از بازاریابی محتوایی، ایده پردازی درست و تبلیغات مخاطبین خود را بالا برده و فروش زیادی را بدست آورید.

تبلیغ تلگرام با راز

مطالب مرتبط:

چگونه استراتژی تلگرام تدوین کنیم؟ مهم ترین اطلاعاتی که باید در خصوص تلگرام بدانید (اینفوگرافیک) تکنیک های مهم افزایش ممبر تلگرام که باید به کار ببرید چرا باید هنوز به بازاریابی در تلگرام توجه بیشتری کنیم؟ راهنمای تبلیغات گسترده تلگرام راهنما جامع استراتژی شبکه های اجتماعی صفر تا صد استراتژی شبکه های اجتماعی B۲B
لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

منبع خبر

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

    نظرات