استاندار کرمانشاه بیان کرد:گام‌های توانمند جهاددانشگاهی برای کم اثر کردن تحریم‌ها

استاندار کرمانشاه بیان کرد:گام‌های توانمند جهاددانشگاهی برای کم اثر کردن تحریم‌ها

استاندار کرمانشاه با اشاره به اقدامات ارزشمند جهاددانشگاهی در راستای کم اثر کردن تحریم ها، گفت: فعالیت های این نهاد انقلابی موجی از امید و خودباوری و اعتماد به نفس را در جوانان کشور ایجاد کرده است.

به روابط عمومی جهاددانشگاهی کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در آستانه ۱۶ مردادماهچهل و یکمین سالگرد تشکیل این نهاد از جهاددانشگاهی به عنوان پیش قراول فعالیت‌های دانش بنیان و کسب تکنولوژی های روز دنیا در کشور نام برد و افزود: جهاددانشگاهی یکی از نهادهایی است که پس از انقلاب اسلامی از دل دانشگاه‌ها شکل گرفت و حقیقتا در بیش از چهار دهه فعالیت خود کارهای بزرگی در کشور انجام داده است.

وی افزود: این نهاد علمی با فعالیت‌های خود پای بسیاری از تکنولوژی های روز دنیا را به ایران باز کرد و عملا در این زمینه پیش قراول محسوب می شود.

استاندار کرمانشاه از جهاددانشگاهی را یک نهاد امید آفرین در کشور دانست و افزود: جهاددانشگاهی با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و کسب تکنولوژی های روز دنیا و دستیابی به دانش تولید برخی محصولات استراتژیک عملا موجی از امید، اعتماد به نفس و خودباوری را در جوانان کشور ایجاد کرده است.

وی افزود: این نهاد انقلابی و جهادی موانع بسیاری را از سر راه کشور برداشته و توانسته تا حد زیادی تحریم های ظالمانه علیه کشور که مانع دستیابی ایران به دانش های روز دنیا شده را کم اثر کند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: تحریم‌ها یک جنگ تمام عیار اقتصادی، علمی و ... علیه کشور است و شاید بهترین راهکار آن حمایت از فعالیت های دانش بنیان باشد که جهاددانشگاهی در این زمینه گام های مهمی برداشته و توانسته تا حد زیادی تحریم ها علیه کشورمان را کم اثر کند.

بازوند با اشاره به شعار سال مبنی بر "جهش تولید، مانع زدایی ها و حمایت ها" گفت: تنها راهکار مهم برای تحقق این شعار و ایجاد جهش تولید در کشور حمایت از شرکت های دانش بنیان و به دست آوردن تکنولوژی های روز دنیاست که جهاددانشگاهی در زمینه نقش مهمی داشته است.

استاندار کرمانشاه در ادامه به رابطه خوب میان استانداری و جهاددانشگاهی کرمانشاه اشاره کرد و افزود: ما به عنوان استانداری کرمانشاه وظیفه داریم با نهاد علمی مانند جهاددانشگاهی ارتباط برقرار کنیم چرا که جهاددانشگاهی است که می تواند به عنوان یک نهاد علمی در توسعه استان نقش ایفا کند.

وی افزود: در راستای این همکاری و حمایت، بسیاری از سوله های استانداری به صورت رایگان در اختیار این نهاد قرار داده شده و برای تکمیل برج فناوری کرمانشاه که بزرگترین برج فناوری کشور محسوب می شود تلاش های بسیاری برای جذب اعتبار داشته و پیگیری های بسیاری در این زمینه انجام داده ایم.

بازوند خاطرنشان کرد: ساخت این برج گام مهمی از سوی جهاددانشگاهی کرمانشاه برای توسعه فعالیت های دانش بنیان بود و با راه اندازی آن شرکت های دانش بنیان و فناور بسیاری می‌توانند در آن مستقر شوند.

استاندار کرمانشاه گفت: جهاددانشگاهی کرمانشاه می تواند یک مشاور و اتاق فکر مهم و مطمئن برای توسعه استان باشد و قطعا از ظرفیت های این نهاد ارزشمند و پرقدرت استفاده می کنیم.

بازوند تصریح کرد: اگر به دنبال این هستیم که با هزینه کمتر به توسعه برسیم یا از مسیری برای توسعه استفاده کنیم که موانع کمتری داشته باشد باید کارهایی مانند اقدامات جهاددانشگاهی را توسعه داده و حمایت کنیم.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

منبع خبر

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

    نظرات