"قاشق‌یار"، کمکی به دستان لرزان بیماران است


مدیرعامل شرکت فناوری‌های هوشمند توانبخشی فن‌آسا گفت؛ با «قاشق‌یار»، افرادی که دارای مشکل لرزش دست هستند، به راحتی می‌توانند غذای خود را بدون کمک گرفتن از دیگران میل کنند.

فاطمه حسینی در گفت‌وگو با روابط عمومی پارک علم‌‌ و فناوری خراسان اظهار کرد: از سال ۹۷ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کردیم و ‌سال ۹۹ وارد پارک علم‌وفناوری خراسان شدیم.

وی افزود: محصول شرکت فن‌آسا با نام «قاشق یار» می‌تواند لرزش دست افراد را با استفاده از سیستم‌های الکترونیکی و مکانیکی به صورت فعال خنثی کند و اجازه ندهد که لرزش به سر قاشق برسد و غذا بریزد. این امر باعث می‌شود افرادی که دارای چنین مشکلی هستند به راحتی غذای خود را بدون کمک گرفتن از دیگران میل کنند.

مدیرعامل شرکت فناوری‌های هوشمند توانبخشی فن‌آسا گفت: این محصول با هدف فراهم کردن آسایش برای بیماران مغز و اعصاب مانند بیماران پارکینسون که دچار لرزش دست هستند، تولید شده‌ است. همچنین قصد داریم محصولات، ابزار و تکنولوژی‌های دیگری نیز تولید کنیم تا کیفیت زندگی بیماران مغز و اعصاب را  افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: مشتریان ما بیشتر بیماران مغز و اعصاب، سالمندان، افراد بالای ۵۰ سال در ارتباط و سازمان هایی چون کانون‌های بازنشستگی، سازمان بهزیستی و بیمارستان‌ها هستند.

حسینی تاکید کرد: از تولیدکنندگان این محصول می‌توان کشور آمریکا و چین را نام برد و اینکه این محصول را فقط به برخی از کشورها صادر کرده‌اند. بر همین‌اساس ما می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم و بازار خوبی با سایر کشورها داشته باشیم. تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌ها را فراهم و پس از طی مراحل قانونی صادرات را آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت فناوری‌های هوشمند توانبخشی فن‌آسا اضافه کرد: پارک خراسان از نظر قانونی، مالی و همچنین در زمینه آموزش‌ها و‌ مشاوره‌ها و اختصاص فضای مناسب برای توسعه شرکت، کمک‌ و حمایت‌های خوبی از ما داشته‌ است. همچنین در کنار پارک خراسان توانستیم از مزایای تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی، برای دانش ‌بنیان شدن نیز بهره ببریم.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات