چند نکته برای دستیابی به ایده های مفید

چند نکته برای دستیابی به ایده های مفید

 

ما باید دقیقا بدانیم به دنبال چه چیزی هستیم یا کجا می خواهیم ایفای نقش کنیم. اگر تعریف دقیقی از اهداف نداشته باشیم، ایده­ هایی را جمع می­ کنیم که شاید هیچ کدامشان مفید نباشند. بنابراین به دنبال ایده ­هایی هستیم که تاکنون درجه­ ای از موفقیت را داشته ­اند. لازم است حداقل کارکرد محصولات، نمونه اولیه و جذابیت برای مصرف­ کننده را ببینیم و بر آن هایی تمرکز کنیم که با فناوری، بازاریابی، توزیع و دیگر ظرفیت­ های ما می ­توانند سودآوری داشته باشند.

اکوسیستم-  برای جستجوی ایده، بررسی هایمان را در سه سطح انجام می دهیم.

  • 10 نیاز اول مصرف کننده: در سال یک بار نیازهای مصرف­ کنندگان را در حوزه کسب و کار جویا می­ شویم و بعد در قالب مسائل تکنولوژیک با خارج مطرح می­ کنیم. نظیر پیدا کردن فرآیند چاپ اشکال بر روی چیپس
  • مجاورت ها (محصولات مشابه): محصولات جدید یا مفاهیمی که می­ توانند ما را در سودآوری از برند کمک کند، شناسایی می­ کنیم.
  • تابلوهای بازی تکنولوژی: این بخش به ما کمک می­ کند به سؤالاتی از این قبیل پاسخ دهیم. "می خواهیم کدام یک از تکنولوژی­های کلیدی ما تقویت شود؟"، "می­خواهیم کدام تکنولوژی را برای رقابت با رقبا به دست آوریم؟"، "از آنهایی که هم اکنون داریم برای کدام یک می­ خواهیم جواز بگیریم، بفروشیم یا توسعه دهیم؟". پاسخ­ ها یک فهرست اهداف برای تحقیقات نوآوری فراهم می­ کند.

ما معتقدیم ارتباط و توسعه ،مدل نوآوری غالب در قرن 21 است. زیرا با مدل­ های قبلی درآمد شرکت روند نزولی پیدا می­ کند. در ضمن مدل ارتباط و توسعه باید توسط مدیران عالی شرکت هدایت شود و شرکت ­ها نباید حرکت به سمت استراتژی ارتباط و توسعه را به تأخیر بیاندازند. شرکت­هایی که در سازگاری با این مدل شکست می ­خورند در صحنه رقابت باقی نمی­مانند. تجربه شرکت­ هایی که از رویکرد سنتی توسعه محصول به رویکرد مشتریان به عنوان نوآوران مهاجرت کردند بیانگر این است که برون سپاری بخشی از نوآوری به مشتریان می­ تواند رویکرد مؤثری برای سرعت بخشیدن به توسعه محصولات مناسب­ تر مطابق با نیاز مشتریان باشد. رویکرد مشتریان به نوآوارن دقیقاً ما را به همان نقطه­ ای هدایت می­ کند که ارزش چگونه باید ایجاد شود و چگونه باید کسب شود.

برنامه ­های کششی و فشاری به شکل متقابل اختصاصی نیستند. فرآیند جهانی لی و فانگ و شبکه ­های خاص آنها به شکل انعطاف پذیری برنامه­ های خاصی هستند .در مسیرهای سنتی، "آمازون و ای بی" از مدل های کششی به منظور کمک به مصرف ­کنندگان برای دسترسی به کتاب هایی که به کمک سیستم­های فشاری سنتی ایجاد شده ­اند کمک می­ کنند. اما سیستم­های توزیع کششی هم اکنون فرصت هایی را ایجاد می­ کنند برای اینکه فرآیند تولید را از طریق انتشار موارد مورد نیاز مجدداً ترکیب نمایند. حفظ تعادل در مشارکت خلاق تجاری همیشه دشوار است . وقتی پل به گوچی پیوست، متوجه شد که شرکت دارای یک فرهنگ قوی است .می­ دانیم در سازمان چنین تغییراتی لزوما همزمان اتفاق نخواهد افتاد. باید مردم با جهت گیری مناسب در مکان های مناسب و در زمان مناسب قرار داده شوند .

باید در برخی از بخش­های یک سازمان حتی به دنبال افراد مشتاق به عنوان قطعات دیگر بگردید. بسیاری از مدیران برای به رسمیت شناختن و تکرار الگوهای موفقیت یک کار تلاش کرده­اند. یک راه برای شروع، انتخاب دو یا سه حوزه کسب و کار که در آن نوآوری­ های قابل توجه، مهم و دست یافتنی ، با وجود اقتصاد تنبل امروز است و یا ساخت مشارکت خلاق تجاری با رهبران استثنایی. باید به آنها در مقابل چالش­های جسورانه ، آزادی عمل داد . سپس نتایج به دست آمده، از جمله سطح نوآوری، رفتارهای مشتری، عملکرد مالی، و سلامت فرهنگی بدست می­اید .

    نظرات