کرونا، سرعت حرکت از تبلیغات سنتی به تبلیغات آنلاین را افزایش داد
نشست خبری انتشار گزارش سال ۱۳۹۹ یکتانت از بازار تبلیغات آنلاین ایران، سوم مرداد ۱۴۰۰ بهصورت مجازی در استودیو وی کست با حضور سینا مومنی، مدیرعامل، مریم اسماعیلی، مدیر محصول، سینا عطاران، مدیر مهندسی نرمافزار و مهدیه معظمی، مدیر روابطعمومی یکتانت با همراهی آرش سروری، برنامهساز فناورانه و مجری نشست و جمعی از خبرنگاران برگزار شد. روزی که یکتانت کار خود را شروع کرد، به طور تخصصی در حوزه تبلیغات همسان فعالیت داشت مدیرعامل یکتانت با اشاره به مسیر پیش روی این شرکت و هدفگذاری آن در تبدیل شدن به مقصد دیجیتال مارکتینگ ایران اظهار داشت یکی از کارهایی که از سال گذشته شروع کردیم، سرمایهگذاری بر روی استارتاپهای حوزه دیجیتال مارکتینگ بوده است پیشبینی ما این است که از نظر درآمدی، درآمد یکتانت تا پایان امسال نسبت به الان نزدیک سه برابر خواهد شد خلاهای موجود در دیجیتال مارکتینگ به اندازهای است که فعلا تمرکز ما روی این بخش است و سراغ دیگر حوزهها نمیرویم به نظر من این فرهنگ بسیار مهم است و ما هم سعی میکنیم در یکتانت بیشتر از قبل این کار را انجام بدهیم سینا عطاران، مدیر مهندسی نرمافزار یکتانت با اشاره به اینکه این شرکت در ابتدای فعالیت خود یک وبسایت با یک جایگاه تبلیغاتی برای چند تبلیغکننده محدود بود اظهار داشت نظر من این است که دانشجویان حوزه فنی و کامپیوتر سریع وارد بازار کار شوند و چالشهای موجود در بازار را تجربه کنند عطاران در خصوص فعالیت یکتانت در بازار تبلیغات آنلاین ایران گفت یکی از اهداف ما این است که تبلیغکننده بهترین نتیجه را از تبلیغات خود دریافت کند هدف ما این است که اطلاعات بیشتری داشته باشیم و تبلیغات هدفمندتری به کاربر نشان بدهیم و تبلیغکنندهها هم بتوانند مخاطب هدف خود را هدفگذاری کنند دانشگاه شریف یک طرحی را برای دانشجویان در نظر گرفته با نام طرح کوآپ که میتوانند بهعنوان کارآموز به شرکتهای بزرگ بپیوندند و یکتانت از این طرح حمایت کرد مشتریهای امروز تبلیغات آنلاین مدلهای مختلف تبلیغاتی را پیش رو دارند اما چیزی که به آن نیاز بیشتری دارند این است که بتوانند جامعه هدف خود را انتخاب کنند در دنیا درصد استفاده از تبلیغات بسیار بیشتر از چیزی است که در ایران وجود دارد مهدیه معظمی، مدیر روابطعمومی یکتانت در خصوص هدف این شرکت از انتشار گزارش سالانه خود گفت سال گذشته به خاطر کرونا نتوانستیم گزارش خود را منتشر بکنیم اما امسال تلاش کردیم حتما گزارش منتشر شود چرا که شعار اصلی ما شفافیت در اطلاعات است ما نسبت به این گزارش محتاطانهتر بود ولی این گزارش با اعتقاد به اینکه شفافیت میتواند به فضای کسبوکاری کمک کند منتشر شده است بهعنوان نمونه در این گزارش مشخص شد که بسیاری از کسبوکارها به سمت تبلیغات هدفمند میروند کسبوکارها میتوانند از این اطلاعات برای استراتژی تبلیغات خود ایده بگیرند در تدوین این گزارش، بیشتر تمرکز ما بر روی دادههای مورد نیاز گروههای تبلیغکننده بوده و خیلی سراغ دادههای جذاب برای کاربرها نرفتیم این گزارش در وبسایت و سوشالمدیاهای یکتانت وجود دارد و دوستان میتوانند بیشتر درباره جزئیات منتشر شده توسط ما بدانند یکی از وظایفی که برای خود متصور هستیم کمک به کسبوکارهای دیگر است کاری که کردیم این بود که هزینه یکسری از کمپینهای خود که تاثیر مستقیمی در جذب مشتری دارند را نزدیک به پس از آن سراغ بقیه بخشهای کسبوکاری و دیگر فانکشنها رفتیم تا توجهها کسبوکارها از فضای آفلاین وارد فضای آنلاین شود در بخش مسئولیت اجتماعی نیز خوشبختانه امروزه نگاهها در ایران به مسئولیت اجتماعی در حال تغییر است وظیفه فعلی ما این است که دانشی که در این حوزه وجود دارد را به کسبوکارهای فعال در بازار منتقل کنیم در بخش وبسایتها، تاثیر این طرح بر روی یکتانت تاثیر کمتری خواهد بود در یکتانت نیز جریان و فرست ادز بیشتر تحت تاثیر این طرح قرار میگیرند البته این موضوع به شکل یک دومینو است و روی همهی لایههای کسبوکارها تاثیر میگذارد امیدواریم بیشتر بر روی این طرح فکر شود
متن کامل خبر در سایت نوپانا
نظرات