بازنگری در قوانین یک پدیده جدی است

بازنگری در قوانین یک پدیده جدی است

بخشنامه جدید بیمه مرکزی در کوتاه‌مدت و بلند‌مدت چه تاثیری بر کسب‌و‌کار شما خواهد گذاشت؟ ما به عنوان یک هاب نوآوری در صنعت بیمه می‌گذارد، این است که در حال حاضر تیمی که با ما کار می‌کنند، قدری با این موضوع کارگزاری و فروش آنلاین بیمه‌نامه فاصله دارند. آنها با قطع ارتباط با کارگزارهای فروش آنلاینی که مجوز ندارند، عملا از طریق نماینده خود باید فروش را انجام بدهند که مورد تایید بیمه مرکزی هم باشند. اینکه خوب است یا بد را باید تحلیل کنیم که آیا رگولاتور نگاه خود را عوض بکند یا باید درباره قوانین کنونی که الزاما با موضوع تحول دیجیتال، حضور بازیگران جدید و پذیرش گونه‌ای تازه و تنوعی در شبکه فروش اصطلاحا سنتی گشاده‌رو نیستند، بحث کرد. آیا نبود قوانین مدون‌شده از سوی نهادهای قانونگذار، بر این اختلاف عقیده میان بیمه مرکزی و استارتاپ‌های بیمه، تاثیری گذاشته است؟ به چه صورت؟ به این جهت به نظر من بازنگری در قوانین یک پدیده جدی است که بفهمیم ‌اساسا در فضای دیجیتال و آنلاین، از منظر مشتری‌ بیمه چه چیزهایی انتظار می‌رود و مورد توقع اوست و حالا بیاییم این طرف پشت صحنه فرآیندهای فنی خود و رعایت قواعد حاکمانه را از تا بیمه مرکزی مدون کنیم. حضور استارتاپ‌ها در صنعت بیمه حفظ خواهد شد من این مخالفت را از جنس تنظیم بازار و یکسان رعایت‌شدن قانون برای همه بازیگرانی که فروش بیمه دارند می‌بینم اما به گمان من پاسخ دقیق‌تر را مدیران مرتبط در بیمه مرکزی به عنوان رگولاتور باید بدهند. این زنجیره مشتری مداری را باید به پشت صحنه ببریم، از جنس موضوعات فنی و تمهیدات قانونی که باید هرکدام از نقش‌آفرینان صنعت بیمه از جمله، از بالادست که شروع می‌کنیم، رگولاتور که بیمه مرکزی می‌شود و بعد شرکت‌های بیمه‌ای داشته باشند.

متن کامل خبر در سایت هفته نامه شنبه

منبع خبر

هفته نامه شنبه

هفته نامه شنبه

هفته نامه شنبه یک رسانه در شهر تهران می باشد

نظرات