چگونه استراتژی برای صفحات سرگرمی اینستاگرام تدوین کنیم؟

چگونه استراتژی برای صفحات سرگرمی اینستاگرام تدوین کنیم؟


پیج‌ های سرگرم کننده چطور رشد می‌کنند؟


همه‌ی ما در فهرست پیج‌ها و اینفلوینسرهای خود در اینستاگرام، اکانت‌هایی داریم که برای لحظاتی لبخند به لب ما می‌آورند و باعث می‌شوند ذهنمان از دغدغه‌های روزمره آزاد باشد. آن‌ها مفاهیم پیچیده‌ی ذهن و زندگی ما را گاهی به شکلی زیبا و ساده عنوان می‌کنند. به همبن دلیل است که این پیج‌ها با محتوای سرگرم‌کننده و طنز خود، مورد استقبال بیشتری از سمت مردم قرار می‌گیرند و رشد سریع‌تری دارند.

در همین راستا افراد زیادی هم تلاش می‌کنند چنین پیج‌هایی راه‌اندازی کنند. چون در آینده از طریق پذیرفتن تبلیغات یا فروش محصول کسب درآمد خوبی خواهند داشت.

حتما شما هم به این موضوع فکر کرده‌اید؟ اما از کجا باید شروع کرد با توجه به اینکه می‌بینیم عده‌ای هم در این زمینه تلاش کرده‌اند اما موفق نشده‌اند؟


در این پست به این می‌پردازیم که پیج‌‌های سرگرم کننده چطور رشد می‌کنند و چه استراتژی و تکنیک‌هایی برای راه‌اندازی و موفقیت این پیج‌ها باید در پیش گرفت.

پیج‌ های سرگرم کننده چطور رشد می‌کنند؟


همانطور که گفته شد به دلیل استقبال مردم، افراد زیادی تمایل به ساخت پیج‌ با محتوای فان و سرگرم‌کننده دارند. حتی برخی برندهای بزرگ هم برای جلب توجه مردم پیجی سرگرم‌کننده ایجاد می‌کنند و بدین ترتیب علاوه بر پروموت محصول یا کالاهای خود همراهی مردم را هم با خود خواهند داشت.

به عنوان مثال برند barkbox که اسباب‌بازی‌های مختلف برای سگ‌های خانگی ارایه می‌کند.

پیج خود را به یک پیج سرگرمی با محتوای مربوط به سگ‌ها تبدیل کرده است و بدین ترتیب توانسته است بیش از یک میلیون فالوور کسب کند. درست است که پروموت محصولات در آن اصلا مستقیم نیست اما تمام مخاطبین پیج معرف این برند به صاحبین حیوانات خانگی خواهند بود.

سرگرم کردن مردم و همراه کردن آن‌ها در تمام مدت فعالیت کار آسانی نیست و نیاز به یک برنامه و استراتژی درست دارد. در ادامه به مراحل و  تکنیک‌هایی که در هریک لازم به اجرا است می‌پردازیم:

  1. یک بازار کوچک انتخاب کن

اولین قدم برای ساخت پیج‌های سرگرم‌کننده در اینستاگرام ، انتخاب یک بازار کوچک است. نبود موضوع یا مخاطب خاص به عنوان هسته‌ی مرکزی محتوای پیج و سخن گفتن از همه چیز، رقابت را در این فضا بسیار سخت می‌کند. چون قطعا نمی‌توان همه‌ی سلایق را پوشش داد و همه را ترغیب به همراهی کرد. از طرفی هزاران موضوع و متناسب با آن صدها بازار کوچک از مخاطبین برای انتخاب وجود دارد:

  • پیجی که رفتارهای جالب حیوانات محتوا را پست می‌کند.
  • پیجی که رفتارها و افکار جالب خود و اطرافیان را دست‌مایه قرار می‌دهد.
  • پیجی که از سلبریتی‌ها برای سوژه‌ی خود استفاده می‌کند.
  • پیجی از دانستنی‌های عجیب و تازه صحبت می‌کند.
  • و هزاران موضوع دیگر

اما چطور موضوع مناسب انتخاب کنیم؟ برای انتخاب مناسب به دایره‌ی مهارت‌های خود و علایق مخاطبینی که قصد جذب آن‌ها دارید دقت کنید. سپس بررسی کنید که چطور می‌توانید به گونه‌ای جذاب برای آن محتوا تولید کنید. ادمین classicalcringe @ در زمینه نقاشی تبحر دارد. او با آمیختن آثار هنری کلاسیک با زندگی مدرن امروزی محتوا خلق می‌کند. این پیج در حال حاضر  ۲۲۷هزار فالوور خاص خود برای دارد. یک بازار کوچ از افرادی که قطعا همه‌ی آن‌ها علاقه‌مند به این موضوع هستند. مسلما اگر ادمین این پیج، محتوایی متفاوت و نامرتبط در آن بارگذاری کند مورد استقبال این مخاطبین قرار نمی‌گیرد.

شاید تصور کنید که حتما باید موضوع، تخصصی و حرفه‌ات‌ی پیچیده است؛ در حالی که این طور نیست. اجازه بدهید چند مثال دیگر از این دست پیج‌ها را با هم ببینم و نگاه ساده و موثر آن‌ها را بررسی کنیم.


چندی است پیج‌هایی با سبک "هر روز با یک محتوا" مثل sameofcrocs ، sameofanaorange و... باب شده است. در این پیج‌ها، ادمین تنها و تنها یک تصویر یا یک محتوا دارد و هر روز همان را بارگذاری می‌کند. بله، پیجی با هزاران پست اما یک محتوا. به نظر خسته‌کننده و غیر ممکن می‌آید اما در کمال تعجب کاربران زیادی که اغلب آن‌ها نوجوانان هستند از آن استقبال می‌کنند. با نگاهی به تعداد فالوورها، لایک و کامنت‌های گذاشته شده، متوجه علاقه و جذابیت موضوع از نظر آن‌ها می‌شویم.

یا پیج‌هایی را می‌بینیم که تنها از توییت‌های جالب توجه در توییتر اسکرین گرفته و با کپشن‌های جالب در پیج خود منتشر می‌کنند. باز هم مورد استقبال عده‌ی زیادی قرار می‌گیرند. پس می‌توان در ساده‌ترین موضوعات هم به شکلی موثر عمل کرد.

ی ‌ای

  1. ساخت پروفایل مناسب

بعد از انتخاب بازار هدف باید یک پروفایل مناسب با اجزای درست ساخت:

  • اسم اکانت باید ساده باشد، به راحتی قابل جست­وجو باشد و در ذهن بماند. به نظر شما اسم @Khand_eee_bZZaar مناسب‌تر است یا اسم khandehbazar !
  • از تصویرخود یا تصویری متناسب با موضوع پیج برای پروفایل خود استفاده کنید. به عنوان مثال اگر پیج شما مربوط به کلیپ‌های جالب از گربه‌ها است برای پروفایل خود تصویری از گربه بارگذاری کنید. این تصویر حکم لوگوی شما را پیدا می‌کند کاربر شما را با این تصویر پیدا می‌کند بنابراین سعی کنید آن را تغییر ندهید. حتی اگر اجبار به این کار وجود داشت طی اطلاع‌رسانی و نظرسنجی مخاطبین صورت گیرد.
  • در بیوی خود به صورت کوتاه موضوع و روند پیج را عنوان کنید. در صورتی که دارای پیجی دیگر، اکانتی در دیگر پیام‌رسان‌ها یا وبسایت و شبکه‌ی خاصی هستید، در این بخش درج کنید.
  • حتما نوع اکانت خود را به حالت بیزنس تغییر دهید. در این حالت‌، اینستاگرام گزارشات مهمی در اختیارتان قرار می‌دهد که تحلیل آن راهنمای خوبی برای ادامه‌ی کار شما خواهد بود.

پروفایل مناسب پیج های سرگرم کننده

  1. محتوای مناسب برای پیج‌های سرگرمی

حال که موضوع کلی پیج مشخص و پروفایل هم ساخته شده است، برای تولید محتوا و درگیر کردن مخاطبین چه نکاتی باید لحاظ کرد:

  • خلاق باشید: برخی پیج‌ها محتوای دیگر پیج‌ها را ریشیر می‌کنند. اما پیجی مورد توجه مردم قرار می‌گیرد که محتوای جدید و خلاقانه نشر دهد.
  • ترندهای روز را جدی بگیرید: ترفندی بسیار ساده اما موثر استفاده از ترندهای روز در تولید محتوا است. گوگل ترند، توییتر و پیگیری اخبار این اطلاعات را در اختیارتان می‌گذارد. البته به لطف شبکه‌های اجتماعی خیلی راحت و سریع می‌توان این اطلاعات را کسب کرد.
  • برنامه منظم برای پست و استوری: روزانه حداقل یک پست و استوری در برنامه‌ی خود داشته باشید. برخی پیج‌ها حداکثر ۷ پست و استوری در روز را بنا به تجربه مناسب اعلام می‌کنند؛ اما تعداد آن بستگی به موضوع و مخاطبین شما دارد. امتحان کنید، بازخوردها را بسنجید و در این باره نظر مخاطبین خود را جویا شوید. استوری‌ها بهترین فرصت برای افزایش اینگیج و ثبت شدن در ذهن مخاطب هستند پس تمرکز بیشتری بر روی آن‌ها داشته باشید.
    نکته‌ای دیگر در این‌باره، نظم در انتشار محتوا است. چرا که الگوریتم اینستاگرام به این پارامتر اهمیت زیادی می‌دهد. حتما تقویمی ترتیب دهید. سپس روز و ساعت نشر پست و استوری را در آن مشخص و براساس آن جهت تولید یا تهیه‌ی محتوا برنامه‌ریزی کنید.


  1. اهمیت گسترش پیج‌های سرگرمی
موفقیت پیج‌های سرگرم‌کننده و طنزآلود در گرو گسترش پیج است. بخشی از این فرآیند به تعداد فالورها مرتبط است. چطور می‌توان تعداد فالوورها و میزان مشارکت آن‌ها را افزایش داد؟ بخشی دیگر مربوط به شبکه‌سازی و تعامل با پیج‌های دیگر است. برای این‌کار پیج‌های بزرگ از ترفندهایی استفاده می‌کنند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:
  • شبکه‌سازی با پیج‌های دیگر: دیگر پیج‌های سرگرمی را بشناسید. آن‌ها را دنبال کنید. کامنت بگذارید، لایک کنید و در چالش‌ها یا نظرسنجی‌های آن‌ها شرکت کنید. نیازی نیست با آن‌ها رقابت کنید، شما می‌توانید با هم رشد کنید.
    اغلب پیج‌های سرگرم‌کننده با حتی اینفلوینسرهایی که در این حوزه فعالیت دارند تلاش می‌کنند با پیج‌ها و اینفلوینسرهای دیگر با موضع مشابه، تعامل برقرار کنند. علاوه بر مشارکت و فعالیت در پیج‌های یکدیگر، اکانت‌های دیگر را در پیج خود به شکل‌های مختلف معرفی می‌کنند. همچنین وقتی شرکت یا کسب‌وکاری جویای اجرای در هر یک از این پیج‌ها باشد، با گروهی از آن‌ها آشنا می‌شود و چه بسا که همکاری با کل گروه را انتخاب کند. بدین ترتیب همه‌ی آن‌ها با همکاری هم رشد و گسترش پیدا می‌کنند.
  • افزایش مشارکت مخاطب : نبض تپنده‌ی پیج‌ها با محتوای سرگرم‌کننده، مخاطبین آن‌ها هستند. بدون شناخت رفتار و علایق آن‌ها ادامه‌ی کار و موفقیت امکان‌پذیر نیست، پس باید آن‌ها را به واکنش ترغیب کنید.
    برای این‌کار کپشن‌ها بهترین فرصت هستند. در کپشن‌ها تنها به ایموجی اکتفا نکنید. جملاتی متفاوت از دیگر پیج‌ها و در راستای محتوای بصری درج کنید و در خواست خود را با کال‌تواکشنی مناسب، شفاف از مخاطب بخواهید.

    حتما به کامنت‌ و دایرکت مخاطبین پاسخ دهید. این کار در ساعات اولیه‌ی آپلود پست اهمیت زیادی دارد. چرا که الگوریتم اینستاگرام این بازه‌ را برای قرار گرفتن محتوا در اکسپلور ملاک قرار می‌دهد.

اهمیت کال تو اکشن برای افزایش مشارکت مخاطب

  • استفاده از هشتگ ها: هشتگ‌های مناسب شانس دیده شدن و در نتیجه ترافیک ورودی پیج را افزایش می‌دهند. در واقع موتور جستجوی اینستاگرام از طریق هشتگی که برای محتوای خود درج کرده‌اید تصمیم می‌گیرد پست شما را به کاربران جدید نشان دهد. بنابراین حتما از این پتانسیل استفاده کنید.
    اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد حداکثر از ۳۰ هشتگ در هر کپشن استفاده کنید
    . البته حدود ۱۰ الی ۱۱ هشتگ برای هر پست مناسب است اما اگر قصد استفاده از هشتگ‌های بیشتری دارید می‌توانید هشتگ‌ها را در کامنت اول هر پست قرار دهید. بدین ترتیب توجه مخاطب به جای هشتگ‌ها به همان کپشن شما خواهد بود. از هشتگ‌های عمومی که رقابت زیادی دارند بپرهیزید و تلاش کنید از هشتگ‌ها با کی‌وردهای کمتر رقابتی استفاده کنید. با جستجوی هشتگ خود، پیج‌های مشابه را پیدا کنید و همانطور که گفته شد با آن‌ها تعامل برقرار کنید.


  • خرید فالور لایک یا بات برای قراردادن کامنت: متاسفانه تعداد زیادی از این روش برای رشد خود استفاده می‌کنند. این کار هم از سمت مخاطب و هم از سمت اینستاگرام دچار آسیب می‌شود. مخاطب با نگاهی به نسبت تعداد فالوورها و میزان لایک یا کامنت‌های دریافتی و البته کامنت‌های یکسان و تکرار شده به راحتی متوجه فیک بودن پیج خواهد شد. بنابراین اعتمادش رو از دست می‌دهد و لزومی به دنبال کردن پیج نمی‌بیند.
    از طرف دیگر کافی است اینستاگرام متوجه عملی غیر عادی در روند پیج و وجود بات شود ممکن است تا پای حذف پیج هم پیش برود. نکته‌ی مهم دیگر تجربه‌ی پیج‌هایی که در مرحله‌ای از رشد خود از بات استفاده کرده‌اند نشان می‌دهد که با این کار روند رشد طبیعی پیج کندتر از قبل می‌شود، احتمال قرار گرفتن در اکسپلورر کم می‌شود و برای رشد آن نسبت به یک پیج طبیعی نیاز به زمان و هزینه‌ای چندین برابر هست.

  • استفاده از تکنینک فالو_آنفالو ( follow_unfollow ) : یکی از تکنیک‌های افزایش فالورو این است که روزانه عده‌ای را فالو کنید به این امید که آن‌ها فالوبک بدهند و بعد همه را آنفالو کنید. آیا این استفاده از این روش اشتباه است؟ خیر، نمی‌خواهیم شما را از این کار منع کنیم. البته مخالفت‌های زیادی در این باره هست و مهم‌ترین علت برای مخالفت این است که تکنیک فالو_آنفالو کردن ممکن است به افزایش فالوور منجر شود اما تضمینی برای درگیر کردن مخاطب نیست.
    اما با وجود این ادمین‌هایی هم هستند که از تجربه‌ی موفق خود با این تکنیک دم می‌زنند. آن‌ها افرادی که در پیج‌های دیگر با موضوع مشابه فعال هستند را پیدا و فالوو می‌کنند.
    اگر زمان و نیروی کافی در اختیار دارید و البته آنقدری به محتوای خود ایمان دارید که مخاطب را مجذوب و ترغیب به مشارکت می‌کند، می‌توانید از این تکنیک استفاده کرد. اما در نحوه‌ی استفاده از آن دقت کنید. چون در هر ساعت نباید بیش از ۵۰ نفر را فالوو و آنفالو کرد؛ اینستاگرام بیش از این تعداد را یک حرکت اسپم و ربات‌گونه می‌داند و شما را شادوبن یا اکشن‌بلاک می‌کند. همچنین فراموش نکنید که برای آنفالو کردن افراد حداقل یک روز صبر کنید چون ممکن است مخاطب متوجه ‌شود و شما را آنفالو کند.

  • تکنیک پرایوت کردن پیج : در حالت پرایوت، دیگران برای دیدن محتوای پیج باید آن را دنبال کنند. این شیوه به پیج‌های جدید به هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود. اما وقتی پیج به اندازه‌ی کافی بزرگ شد می‌توان این کار را انجام داد. در پیج‌های بزرگ تعامل با مخاطبین بیشتر است. بنابراین احتمالا محتوای پیج توسط افراد زیادی شیر می‌شود و متعاقبا احتمال جذب مخاطبین جدید هم بیشتر خواهد بود.
    نباید در تغییر حالت پیج به پرایوت و پابلیک زیاده‌روی کرد؛ این عمل از نظر الگوریتم اینستاگرام مخرب محسوب می‌شود و باز هم امکان شادوبن وجود دارد.


  1. تحلیل دقیق نتایج

پیج‌های بزرگ با محتوای طنز و سرگرم‌کننده،‌منبع غنی از الگوهای رفتاری جامعه و مردم هستند و به خوبی از این دیتا برای رشد بیشتر و موفقیت خود استفاده می‌کنند. این اطلاعات با تحلیل نتایج و بازخوردهای دریافتی از هر محتوا به دست می‌آید. اینسایت اینستاگرام که در پیج‌های بیزنس در دسترس است، اطلاعات دقیقی از میزان بازدید، رنج سنی مخاطبین و ... را در اختیارتان قرار می‌دهد. متریک‌های مهم این گزارش در مقاله‌ای از لوسی هیز گردآوری شده است. پیشنهاد می‌کنیم آن را مطالعه کنید.

خطوط قرمز اینستاگرام برای پیج‌ ها

اینستاگرام نسبت به محتوا قوانین سختی دارد و در صورت نقض آن‌ها به روش‌های مختلف مثل حذف پیج، اکشن‌بلاک یا شادوبن ‌با آن برخورد می‌کند. احتمال رخداد این اتفاق برای پیج‌های فان و سرگرم‌کننده بیشتر است چون بیشتر با فرهنگ و عقاید مختلفی از مردم روبرو هستند و ممکن است محتوایی که از نظر شما جالب بوده و به سادگی از کنار آن گذشته‌اید ناگهان برای قشر زیادی از مردم توهین‌آمیز تلقی شود و ریپورت شوید. بنابراین تلاش کنید از پست هر محتوایی تحت شرایط زیر که از خطوط قرمز اینستاگرام است دوری کنید:

  • نقض قانون کپی‌رایت
  • ترویج خشونت (بالاخص زنان و کودکان)
  • شوخی با موارد ضداخلاقی مثل تجاوز
  • محتواهای سیاسی و توهین‌آمیز
  • آزار حیوانات
  • تبعیض‌های جنسیتی (مثل توهین به جامعه LGBTQ )
  • ساخت اکانتی جعلی به نام یک شخص حقیقی دیگر
  • دروغ‌گویی در مورد واقعیتی که سلامت جامعه را به خطر اندازید
  • کلاهبرداری و توهین به دیگران

عدم توجه به هریک از موارد ذکر شده ممکن است منجر به حذف شدن پیج شود و دیگر امکان بازگرداندن آن نباشد.

امیدوارم این پست
شرکت دیجیتال مارکتینگ راز برای شما مفید واقع شده باشد. قطعا طی کردن این مراحل به شمایی که قصد را‌ه‌اندازی پیج جدید دارید یا در حال حاضر دارای پیج‌های سرگرم‌کننده در اینستاگرامهستید کمک می‌کند هدفمندانه‌تر عمل کنید. خود شما در لیست اینستاگرام خود چه پیج‌های فان و سرگرم‌کننده‌ای را دنبال می‌کنید؟ چه روند، محتوا یا علتی را در موفقیت این پیج‌ها موثر می‌دانید؟ خوشحال می‌شویم دیدگا‌ه‌های خود را در این‌باره با ما به اشتراک بگذارد.

هیجان زده خواهید شد!

مطالب مرتبط:

۱۶ نکته اصلی برای افزایش فروش در اینستاگرا م

روش های افزایش فالوور اینستاگرام چگونه استراتژی موثر برای صفحات آموزشی اینستاگرام تدوین کنیم؟ چگونگی استراتژی برای صفحه فروشگاهی اینستاگرام تهیه کنیم چه حوزه کسب وکارهایی باید در اینستاگرام فعالیت کنند چگونه از الگوریتم اینستاگرام به سود خود استفاده کنیم ۳۲ ترفند، نکته و ویژگی پنهان اینستاگرام که باید بدانید
لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

منبع خبر

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

    نظرات