تجلی مفهوم مسئولیت‌های اجتماعی  در مراکز...

تجلی مفهوم مسئولیت‌های اجتماعی در مراکز...

تجلی مفهوم مسئولیت‌های اجتماعی  در مراکز خرید کشور

با تغییرات ایجاد شده در سبک زندگی، خرید مردم و همچنین ساخت و راه اندازی مراکز تجاری متعدد و چندمنظوره طی چند سال اخیر ترجیح مردم به تامین مایحتاج خود زیر یک سقف امن متمرکز شده است. از خرید انواع البسه و پوشاک گرفته تا طلا و جواهرات حتی نیازهای روزمره خانوار در عصر حاضر مهیا شده است. در این میان مراکز تجاری کشور تمرکز خود را روی بحث مسئولیت‌های اجتماعی پررنگ تر کرده‌اند. از جمله این مراکز تجاری،سیتی‌سنتر یزد است که به این مهم احتمام ورزیده است.

صادق رکن‌الدینی، کارفرمای این مجموعه در این رابطه توضیحاتی ارائه داده است.

مفهوم «مسئولیت‌های اجتماعی» از نگاه مجموعه‌های بزرگی همچون مراکز خرید و «مال‌ها» چیست ؟

- مراکز خرید امروزی فقط مکانی برای تامین مایحتاج نیستند، بلکه به مراکزی برای تامین زنجیره‌ای از نیازهای مختلف جامعه تبدیل شده‌اند و در راستای جلب رضایتمندی مشتریان و گذراندن مدت زمان طولانی‌تر در مراکز، نیاز به رشد و فعالیت‌های متفاوت دارند .

مفهوم «مسئولیت اجتماعی» در مراکز خرید، از مراقبت از نیازهای تفریحی گرفته تا درگیر کردن افراد در ابتکارات مختلفی که برای بهبود جامعه برنامه‌ریزی شده است معنا پیدا می‌کند.

از نظر شما مراکز خرید در زمان ساخت و در واقع پیش از زمان افتتاح تا چه میزان می‌توانند در بحث «مسئولیت‌های اجتماعی» نقش آفرینی کنند؟

برای توسعه پایدار در جوامع امروز نیاز است که مراکز خرید بینش دقیق‌تری نسبت به ذی‌نفعان خود ایجاد کنند و این روند از نظر بنده با اولین کلنگ خاک‌برداری شروع می‌شود مردم محلی، کارمندان، شرکا و در نهایت مشتریان شما از روزی که تصمیم گرفتید به احداث مرکز خرید در مورد احساس امنیت ناشی از تحولی جدید، حفاظت از محیط زیست، کمک مداوم به حفظ آرامش جامعه محلی و مشارکت سالم و مثبت باید احساس امنیت داشته باشند و این امر «مسئولیت اجتماعی» شما را معنا می‌کند.

این قبیل فعالیت‌ها در چه بخش‌هایی امکان پذیر خواهد بود؟

«مسئولیت اجتماعی» در تمامی زمینه‌هایی که مربوط به حوزه کمک‌های اجتماعی، محیط زیست، رشد جامعه و مدیریت ریسک باشد تجلی پیدا می‌کند.

در حال حاضر «سیتی سنتر» چه اقداماتی را در حوزه «مسئولیت‌های اجتماعی» ترتیب داده است؟

- فلسفه مدیریت ما در «سیتی سنتر» یک توسعه‌دهنده طراحی زندگی است که با جوامع کار می‌کند و روش‌های زندگی برای آینده را تولید می‌کندو این طرح نه تنها در فعالیت‌های تجاری ما بلکه در فعالیت های CSR ما نیز کاربرد دارد. بر اساس این موضع‌گیری، ما با در نظر گرفتن ISO و استاندارد بین‌المللی در مورد«مسئولیت اجتماعی» و روابط با سهامداران مختلف، فعالیت‌های CSR را در پنج حوزه مورد بررسی قرار داده‌ایم .و با انجام این پنج فعالیت، رشد پایدار خود را همراه با ساکنان محلی حفظ خواهیم کرد. ما معتقدیم «مسئولیت اجتماعی» باید در ایجاد هماهنگی با محیط و جوامع وجود داشته باشد، و انجام این مسئولیت منجر به رشد مداوم مراکز خرید در جوامع محلی می‌شود .

با پیشبرد سیاست ما در زمینه« مسئولیت اجتماعی» به پنج ستون اصلی در زمینه اجتماعی، زیست‌محیطی و اخلاقی، امنیتی و تجاری رسیده‌ایم و خود را مسئول ارتقای این پنج اصل می‌دانیم.

اولین اقدام «سیتی سنتر» در این فاز اجرایی، جذب نیروهای متخصص و جوان در زمینه معماری، ساخت ، تبلیغات و بازاریابی بوده است .

همچنین به حمایت از گروه‌ها برای رشد و تجلی ارزش واقعی یزد پرداخته حامی تیم فوتسال نوجوانان، بسکتبال جوانان یزد در لیگ دسته دو، احداث درمانگاه، عقد قرارداد با دانشگاه یزد برای جذب نیرو و دانش‌آموختگان یزدی جویای کار را شاید اقدامی کوچک در راستای تحقق «مسئولیت اجتماعی» نام برد.

با توجه به لوکیشن مجموعه «سیتی سنتر» چه میزان فرصت شغلی ایجاد شده است؟

- مجموعه «سیتی سنتر» یزد در بهترین موقعیت برای بهره‌برداری قرار گرفته است

«صفاییه» یکی از بهترین مناطق یزد است و تاکنون هم سازه‌ای در متراژ «سیتی سنتر» در شهر وجود نداشته ما ۶۰۰واحد تجاری در زمینه‌های رفاهی مختلف داریم که قطعا از منابع انسانی یزدی دعوت به همکاری می‌شود. همچنین در بخش‌های مختلف اعم از خدمات، حراست، ترافیک و … هم اقدام به جذب نیرو خواهیم کرد.

این اقدامات با چه استقبالی از سوی جوانان جویای کار مواجه شد؟

- با توجه به فاز اجرایی‌ای که الان در آن قرار داریم تقریبا روزانه مراجعه‌کننده داریم به جز قسمت پیمانکاران ساخت که ۱۵۰نفر هستند، در بخش اداری ۵۰نفر مشغول به کار هستند و از عزیزانی هم که مراجعه می‌کنند برای اشتغال ثبت اطلاعات همکاری انجام می‌شود

لطفا بفرمایید که اقدامات انجام گرفته تا چه اندازه برای کاهش آمار تبعات ناشی از کمبود شغل تاثیرگذار خواهد بود؟

- در اقدامی که با عقد قرارداد با موسسه «ذهن برتر» که کارگزار دانشگاه یزد هستند، برای جذب نیرو در فاز اولیه دعوت به عمل آمد از ۱۵۰۰نفری که در کانون دانش‌آموختگان یزد جویای کار بودند T دوره‌هایی در صنوف مختلف طراحی شده و مشغول به جذب و آموزش عزیزان برای تسهیل امر بهره‌برداری هستیم.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات