«گس» کم‌قدمت، اما پرقدرت

«گس» کم‌قدمت، اما پرقدرت

«گس» کم‌قدمت، اما پرقدرت

در دنیای برندها همیشه قدمت، معرف قدرت نبوده و برندهای گاه چندصدساله در سایه نام‌های جدید، اما پرقدرت، کمرنگ شده‌اند. در همین راستا، یکی از اسامی تقریبا جدید، اما پرقدرت، «گس» نام دارد؛ برندی که به لطف خلاقیت بالای خود در مدت زمانی کوتاه نامش را پرآوازه کرد و هر روز بیش‌تر از قبل خودش را در دل برترین برندها قرار داد. در چند سال اخیر، آوازه این برند بیش‌تر هم به گوش رسیده و اکنون تقریبا در تمامی زمینه‌های مد و لباس، می‌توان ردپای «گس» را مشاهده کرد. اما برای اینکه بیش از پیش از راز قدرت «گس» سردربیاوریم، لازم است اندکی از تاریخ کم‌قدمت اما باشکوهش بدانیم.

«گس» درحالی سال ۱۹۸۱ توسط برادران «مارکیانو» تاسیس شد که آنها برای دنبال کردن رویاهایشان جنوب پاریس را به مقصد آمریکا ترک کردند. پنج کلمه برای فهم رویایی که «پل مارسیانو» زمانی برای «گس» در ذهن داشت، کافی بود. روی یک تابلو در طبقه‌ اول ساختمان اصلی برند گس با دست خط مارسیانو، مدیرعامل و معاون ۶۳ ساله‌ این برند نوشته‌شده است: «دنیا، میدان نبرد ماست.»

تاریخی افتخارآمیز

«گس» برندی آمریکایی است که در زمره‌ خرده‌فروشان لباس آمریکایی و شرکت‌های تولیدکننده‌ پوشاک و سایر اکسسوری‌های دنیای مد مانند ساعت، عطر و جواهرات قرار می‌گیرد. این برند در سال ۱۹۸۱ تاسیس شد و مقر اصلی‌اش، لس‌آنجلس آمریکاست. «گس» در ابتدا با همکاری جرج و ماریک و سپس آرماند و پل مارسیانو، شروع به کارکرد. طرح‌های خیره‌کننده، استایل منحصربه‌فرد و صیقلی گس، لباس‌های جین سنگ‌شور شده که کم‌رنگ‌تر، نرم‌تر و خوش‌فرم‌تر از نمونه‌های موجود در بازار بودند، از نشانه‌های بارز این برند به شمار می‌روند. «ماریک» وظیفه‌ توسعه‌ برند را بر عهده داشت و «آرماند» کار توزیع آن را. و «پل» نیز تبلیغات را مدیریت می‌کرد. در واقع همه‌ آن‌ها با همکاری یکدیگر یک کسب‌وکار خانوادگی را اداره می‌کردند که موفقیت چشم‌گیری را هم به دست آوردند. در سال ۱۹۸۱، اولین فروشگاه آن‌ها در منطقه‌ «بورلی هیلز» افتتاح شد. به ‌این‌ترتیب روند بازگشایی فروشگاه‌های جدید «گس» در سرتاسر دنیا شتاب گرفت و ادامه یافت. تعداد زیادی از فروشگاه‌های «گس» در کانادا و ایالات متحده‌ آمریکا واقع‌شده‌اند. «گس» همچنین نمایندگی‌ها و مراکز تحت لیسانس زیادی در جنوب آفریقا، خاورمیانه، آسیا، آمریکای لاتین، استرالیا، اروپا و سایر مناطق دنیا دارد. درحال حاضر این برند رد پای خود را در ۴۸۴ نقطه روی کره‌ زمین‌ برجای گذاشته است .

اولین موفقیت چشم‌گیر «گس»، تولید جین مریلین بود که علاوه‌بر فاق، روی زانوها هم زیپ داشت. بعد از حدود یک سال پول حاصل از فروش این مدل به ۶ میلیون رسید. کم‌کم بلندپروازی‌ها و برنامه‌های توسعه‌ «گس» از حساب بانکی آن‌ها فراتر رفت و به ناچار برای تامین بودجه، قراردادهای جدیدی با شرکای جدید بستند که به نزاع‌های دادگاهی زیادی انجامید . از زمان آغاز به کار این برند در سال ۱۹۸۱ تا به ‌حال، «گس» توانسته بیش از ۱۵ هزار کارمند را در سرتاسر دنیا و با ملیت‌های متفاوت استخدام کند. کمپین‌های تبلیغاتی «گس» باعث شد افراد در سراسر دنیا دید بهتری نسبت به این برند به دست آورند که این موضوع در مدت ‌زمان کوتاهی باعث شهرت جهانی برند گس به‌ عنوان یک برند تولیدکننده‌ لباس و ساعت شد. علاوه‌بر تولید پوشاک برای خانم‌ها و آقایان، «گس» کالکشن پوشاک کودکان خود را در سال ۱۹۸۴ تحت نام «بیبی‌گس» راه‌اندازی کرد. این برند همچنین شروع به تولید لوازم باکیفیت مورد استفاده در منزل مانند روتختی، روبالشتی، کوسن و حوله و سایر وسایلی از این ‌دست کرد. این برند همچنین خط تولید پوشاک بانوان خود را تحت نام اختصاصی مارسیانو گسترش داد. این اقدام با استقبال گسترده جهانی مواجه شد و از آن زمان محبوبیتی دوچندان یافت.

یک نام معتبر

نام «گس» خود به‌تنهایی گویای کیفیت برتر محصولات این برند در زمینه تولید لباس و اکسسوری‌های به‌روز در دنیاست. این برند یکی از اولین نام‌های مطرح در عرصه‌ تولید پوشاک در دنیاست که کار خود را با تولید لباس‌های جین برای زنان و مردان آغاز کرد. خط تولید منحصربه‌فرد کودکان و طراحی‌های چشم‌نواز محصولات گس و کیفیت بسیار بالای آن همواره به‌عنوان نشان تجاری این برند در بین مصرف‌کنندگان شناخته‌شده است. «گس» نام شناخته‌شده در سطح جهانی است که بیشترین امتیازها را از جانب مدل‌های لباس و سلبریتی‌های هنری و ورزشی دریافت کرده و مد تولیداتش مهم‌ترین عامل جذب مخاطب‌های این برند در سرتاسر دنیا بوده است . «گس» از ابتدای حضورش در عرصه‌ مد، برنامه‌ شفافی در راستای حمایت از حقوق کارمندان داشت. این برند با کار کودکان و برده‌داری در هیچ فرمی موافق نبوده و نیست و قاچاق انسان را به‌شدت محکوم می‌کند. «گس» همچنان شهرت ویژه‌ای در مهیا کردن محیط کاری امن و سالم نه‌ تنها برای کارمندانش که برای کل مجموعه‌ زیرپوشش خود دارد . از نخستین روزهای آغاز فعالیت تا به ‌حال، «گس» همواره در جلب نظر مخاطب خود موفق بوده است. کیفیت بالای محصولات همواره کلید طلایی موفقیت در فروش این برند بوده و مهم‌ترین نیروی‌محرکه‌ کل مجموعه برای طی کردن پله‌های موفقیت و رسیدن به قله، تلقی می‌شود. سخت‌کوشی و ازخودگذشتگی اعضای گروه هم نقش مهمی در ارتقا به رفیع‌ترین پله‌های موفقیت در بازار مد و پوشاک ایفا می‌کند؛ به حدی که اکنون کارکنان این برند در سراسر جهان همچون حلقه‌های یک زنجیر به هم متصل هستند و با سخت‌کوشی و انضباط کاری در راستای شعار «گس» قدرتمند و موفق پیش می‌روند. با برآوردهای انجام شده به نظر می‌رسد «گس» در صورت تداوم روند فعلی، راه چندان زیادی تا رسیدن به قله موفقیت ندارد و فقط کافی است با قدرت و سرعتی بالا به روند خوب خودش ادامه داده تا بیش از پیش مشتریانش و همچنین رقبا از تولیدات روزافزون و برترش، متحیر و غرق در شگفتی و لذت شوند.

منبع: FASHIONUNITED.CO.UK

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات