درس‌های لگو برای استراتژی‌های تجربه مشتری شرکت‌ها

لگو مثل همه شرکت‌هایی که در مسیر انجام کسب‌وکار هستند، انواع منابع قابل استفاده مجدد را به دست آورده است؛ از جمله دانش کار، تکنولوژی‌های توانمندساز و از همه مهم‌تر، روابط با مشتری. لگو یک جامعه مشتری را به وجود آورده که نه تنها منبع درآمدزایی سریع و رو به رشد است، بلکه در چرخه تکرارپذیری از نوآوری و بازسازی سازمانی نقش دارد. چند روشی را که لگو با استفاده از آنها مشتری را به داخل سازمان آورده مرور می‌کنیم: چالشی که وجود دارد این است که بلوک‌هایی که از پلاستیک جدید و بازیافت شده درست شده‌اند باید کاملا قابل تعویض باشند و در هم چفت شوند و در هر دمایی بتوان آنها را از هم جدا کرد. تست کردن با استفاده از نظر طرفداران کودک و بزرگسال لگو، بخش اصلی این برنامه است. شرکت قصد دارد این آجرها را در مدارس و سازمان‌هایی که با کودکان دارای مشکل بینایی کار می‌کنند، به‌طور رایگان توزیع کند. لگو از دعوت مشتریان به داخل سازمان فراتر رفته و با استخدام برخی از آنها، یک مشکل اساسی را حل کرده است. برخی از این طراحان کارشان خوب بود، اما خودشان از لگو استفاده نمی‌کنند. آیا ممکن بود برخی از جمعیت مشتریان بزرگسال لگو، خودشان طراح هم باشند؟ آنها موضوع را بررسی کردند و تعدادی را پیدا کردند. کسب‌وکارهای دیگر چقدر می‌توانند از تلاش‌های لگو برای بازی دادن مشتریان در داخل سازمان، یاد بگیرند؟ به این سوالات توجه کنید: آیا بخش‌بندی مشتری با چالش‌های خاص وجود دارد که بتوانیم آنها را در جامعه بگنجانیم؟

متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو

منبع خبر

مدیر اینفو

مدیر اینفو

مدیر اینفو یک رسانه در شهر تهران می باشد

نظرات