"اسپار ایران عضوتازه وارد خانواده بزرگ...

"اسپار ایران عضوتازه وارد خانواده بزرگ...

شصت و چهارمین کنگره اسپار اینترنشنال، با شعار "با هم بهتر هستیم" و رویکرد نگاه به آینده از هجدهم تا بیستم ماه می امسال برای اولین بار بصورت مجازی برگزار شد .

در این کنگره بیش از ۷۰۰ نفر شرکت کردند که در آن آمار مالی سال ۲۰۲۰ شرکت اسپار اینترنشنال توسط مدیران ارشد اعلام گردید و در پنل های مختلف موضوعات مرتبط با آینده صنعت خرده فروشی و تغییر رفتار مشتری پس از پاندمی کرونا مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. کشور های مختلف اسپار به چگونگی پاسخ به پاندمی کرونا، ثبات، نوآوری ها و برنامه های آینده توسعه خود اشاره کردند .

مهمترین موضوعاتی که مورد نقد و بررسی قرار گرفت، توجه به افزایش استفاده از محصولات محلی، داشتن برنامه تغذیه سالم و تمرکز بر تجارت الکترونیک بود. در حال حاضر، ۳۰ کشور از ۴۸ کشور اسپار، بستر فروش اینترنتی دارند .

نکته چشم گیر این مراسم، اشاره به ۲ کشور جدید ایران و غنا بعنوان تازه وارد ها به جمع خانوده بزرگ اسپار اینترنشنال بود .

کشور ایران با افتتاح ۳ فروشگاه در آذر ماه سال ۱۳۹۹، رسما به عنوان یک برند معتبر اروپایی سوپرمارکت های زنجیره ای مواد غذایی آغاز بکار کرد .

بزرگترین شرکت زنجیره داوطلبانه خرده فروشی مواد غذایی جهان، اسپار اینترنشنال، فروش ۳۹.۸ میلیارد یورویی را برای سال منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ گزارش نمود که نشان دهنده ی افزایش ۷.۴ درصدی فروش میباشد. در پایان سال۲۰۲۰، ۱۳۵۰۱ فروشگاه برند اسپار در ۴۸ کشور جهان در ۴ قاره فعالیت داشتند .

علی رغم چالش های به وجود آمده به دلیل بیماری همه گیر کووید-۱۹، اکثر کشورهای اسپار، رشد فروش چشمگیری را گزارش کردند .

توبیاس واسموت، مدیرعامل شرکت اسپار اینترنشنال اشاره کرد: "موفقیت در برجسته سازی قدرت جمعی سازمان جهانی اسپار، مزیت رقابتی استراتژی چند فرمتی اسپار و نقش حیاتی خرده فروشی مستقل در کشورهای اسپار، مقابله با بیماری همه گیر کووید-۱۹ را امکان پذیر نمود ."

نکات برجسته عملکرد منطقه ای در طول سال ۲۰۲۰، شامل موارد ذیل میباشد :

در ۱۶ کشور اروپای غربی که اسپار در آن ها حضور دارد، فروش با ۱۲ درصد رشد، به میزان ۲۵.۴۸ میلیارد یورو رسید که معادل ۶۴ درصد از کل فروش جهانی اسپار اینترنشنال میباشد .

اسپار اتریش با رشد فروش قابل توجه ۱۶ درصدی به فروش کل ۸.۳ میلیارد یورویی رسید و در حال حاضر با سهم بازار ۳۴.۶ درصدی، رهبر بازار خرده فروشی در اتریش میباشد و بار دیگر ثابت کرد که یکی از ممتازترین کشورهای اسپار است .

توسعه مداوم ۱۱ کشور اسپار که در سراسر اروپای مرکزی و شرقی فعالیت می کنند، شاهد افزایش فروش ۸.۹ درصدی بود .

در سراسر آفریقا و خاورمیانه، برند اسپار با حضور در ۱۵ کشور و فروش ۶.۲ میلیارد یورویی روند رشد خود را ادامه داد .

امسال، ۲ کشور جدید الورود، ایران و غنا به جمع کشورهای اسپار اضافه شدند و در مجموع ۴۸ کشور اسپار در ۴ قاره با ۱۳۵۰۱ فروشگاه تا پایان ۲۰۲۰ مشغول به فعالیت بودند .

به عنوان منطقه ای که برای اولین بار با اثر بیماری همه گیر کووید-۱۹ مقابله کرد، اسپار در آسیا و اقیانوسیه عملکرد مطلوبی با رشد ۱.۵درصدی و فروش ۱.۸۸ میلیارد یورویی از خود به جا گذاشت. اسپار چین فروش خرده فروشی ۱.۵۵ میلیارد یورویی و رشد ۷.۹ درصدی را ثبت کرد .

رشد فروش سالانه ۵.۶۴ درصدی از سال ۲۰۱۶ تا۲۰۲۰ بستری قوی برای توسعه در آینده را ایجاد کرده است و نشان می دهد که استراتژی "با هم بهتر هستیم" همچنان باعث رشد پایدار در کشور های اسپار میباشد. از سال ۲۰۱۶، این استراتژی باعث افزایش رشد فروش ۲۴.۵۴ درصدی اسپار، افزوده شدن تعداد ۹۵۶ عدد فروشگاه و رشد ۳ درصدی مساحت سطح فروش شده است .

عملکرد کشورهای اسپار تا به امروز نشان دهنده نقش اساسی آن ها به عنوان بر طرف کننده نیاز های حیاتی برای جوامع محلی در طول بحران همه گیری کووید-۱۹ می باشد. آن ها در طول سال سخت تلاش کردند تا عرضه محصولات فروشگاه های خود را حفظ کنند، تا مطمئن شوند فروشگاه ها، ایمن و قابل اطمینان جهت خدمت رسانی به مشتریان می باشند. ضمن اینکه بستر فروش آنلاین خود را گسترش میدهند، برای عمل به مسئولیت های اجتماعی و حمایت از جوامع محلی همواره سعی میکنند که به روش های نوآورانه به آن ها خدمت کنند .

در ادامه، فعالیت اسپار ایران بررسی خواهد شد :

اسپار در آذر ماه ۱۳۹۹ با افتتاح ۳ شعبه همزمان، فعالیت خود را بطور رسمی در ایران آغاز کرد. در حال حاضر اسپار در مجتمع سام هوم پاسداران در طبقه منفی یک، مرکز خرید گالریا در طبقه همکف و در ساختمان مسکونی تجاری سییرا شمشک در طبقه همکف حضور دارد و در ۴ ام تیر ماه ۱۴۰۰، چهارمین شعبه خود را در مجموعه مسکونی تجاری آ. اس. پ افتتاح کرد. اسپار در ایران در ۲ فرمت، سوپر مارکت های اسپار با متراژ بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ مترمربع در همسایگی و اسپار اکسپرس با متراژ زیر ۲۰۰ مترمربع در محل های پر تردد فعالیت میکند .

اسپار در ایران دارای ۴ ارزش اصلی به شرح ذیل میباشد که سعی میکند از آن ها به عنوان مزیت رقابتی در تمامی فروشگاه های خود استفاده نماید .

- انتخاب

- خرید ارزشمند

- تازگی

- خدمات

بطور کلی طراحی داخلی، انتخاب تجهیزات، چیدمان و ارائه محصولات و خدمات در اسپار ایران متناسب با کانسپت هر فروشگاه و نیاز مشتریان در آن همسایگی میباشد. همین امر، بزرگترین تفاوت اسپار با سایر رقبا در صنعت فروشگاه های زنجیره ای ایران میباشد .

اسپار پاسداران :

در شعبه پاسداران، مشتریان میتوانند از خدماتی شامل نان و شیرینی، قصابی، میوه و سبزیجات تازه، غذا های گرم، قهوه سنزا، مواد غذایی آماده، انواع مختلف پنیر، مواد غذایی مصرفی، محصولات خانه و آشپزخانه و محصولات مرتبط با مادر و کودک بهره مند شوند .

اسپار گالریا :

در شعبه گالریا، مشتریان میتوانند از خدماتی شامل نان و شیرینی، میوه و سبزیجات تازه، قهوه سنزا، مواد غذایی آماده، انواع مختلف پنیر و کالاهای مصرفی بهره مند شوند .

اسپار شمشک :

در شعبه شمشک، مشتریان میتوانند از خدماتی شامل نان و شیرینی، میوه و سبزیجات تازه، قهوه بیرون بر سنزا،  مواد غذایی آماده و کالاهای مصرفی بهره مند شوند .

اسپار آ. اس. پ :

در شعبه آ. اس. پ، مشتریان میتوانند از خدماتی شامل نان و شیرینی، میوه و سبزیجات تازه و کالاهای مصرفی بهره مند شوند .

مشتریان میتوانند غیر حضوری هم از شعب گالریا و آ. اس. پ با استفاده از سرویس دلیوری، خرید نمایند .

اهداف اسپار ایران به شرح ذیل میباشد :

- ارتقای سطح کیفی فروشگاه‌ داری در ایران با تبعیت از تمامی استاندارد های روز دنیا در زمینه صنعت خرده فروشی .

- ارتقای سطح کیفی کالاهای بازرگانی در سطح فروش با تمرکز بر تولید کالاهای ایرانی با برند اسپار .

- استفاده از ظرفیت ‌های تولید داخلی کارخانجات جهت تولید محلی و ایرانی محصولات با برند اسپار .

- ارتقای دانش خرده ‌فروشی و انتقال تجربه بین المللی اسپار اینترنشنال در بین نیرو های کار از طریق " آکادمی اسپار ایران" با آموزش دوره‌ای تمامی نیرو ها .

- اشتغال‌زایی مستقیم و غیر مستقیم .

- استفاده از فرصت صادرات به دیگر فروشگاه‌ های اسپار در سراسر دنیا .

- کمک به خیریه ها .

گردآوردنده: بیتا باقری- سرپرست توسعه و سرمایه گذاری اسپار

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات