تامین ۸۰ درصد از هزینه‌های R&D شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های فناوری همگرا توسط صندوق‌نوآوری


رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق نوآوری در خدمت گرنت تحقیق و توسعه، حدود ۸۰ درصد از هزینه‌های R ;D شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌ علوم شناختی را تامین می‌کند.

به گزارش روابط عمومی ‌صنوق نوآوری و شکوفایی، دکتر علی وحدت در رویداد ملی سرمایه‌گذاری BRAINVEST ویژه استارت‌آپ‌های حوزه فناوری‌های علوم شناختی گفت: طی دو سال و نیم اخیر تلاش کردیم تا فعالیت‌های  صندوق را از نظر کمی‌ و کیفی توسعه دهیم. در این دوره حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان خدمات مالی به ۶۱۰۰ شرکت دانش بنیان با اهرمی کردن منابع ارائه شده است، این در حالی است که سرمایه صندوق ۲۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.
وی با بیان اینکه صندوق نوآوری ۱۷ هزار میلیارد تومان خدمات مالی را با کمک سایر بازیگران اکوسیستم نوآوری، جذب و به شرکت‌های دانش بنیان تزریق کرده است، افزود: ما در صندوق نوآوری تلاش کردیم تا ابزارهای مختلفی را متناسب با وضعیت و نیازهای شرکت‌های دانش بنیان طی چرخه عمرشان طراحی کنیم چرا که ما استارتاپ ها و همچنین هسته‌هایی داریم که ممکن است به شرکت‌های دانش بنیان تبدیل شوند و بتوانند ورودی این اکوسیستم را تقویت کنند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: صندوق نوآوری در خدمت گرنت تحقیق و توسعه، حدود ۸۰ درصد از هزینه‌های R ;D شرکت‌های دانش بنیان را در حوزه‌های فناوری همگرا تامین می‌کند، یعنی اگر یک شرکت دانش‌بنیان سفارش R ;D داشته باشد و افرادی نیز بتوانند این تحقیق و توسعه را انجام دهند، می‌توانند ثبت‌نام کرده و پروپوزال خود را ارسال کنند تا در نهایت صندوق نوآوری نیز تیم R ;D برگزیده را انتخاب کند.
وحدت، خدمت گرنت تحقیق و توسعه، رویدادهای «پیوند» و بحث هم‌سرمایه‌گذاری را از سرویس‌های مناسب صندوق نوآوری برای توسعه حوزه علوم شناختی و نزدیک شدن به کسب و کار اعلام کرد و گفت: در رویداد «پیوند» اگر هسته‌ای شکل گیرد و فقط یک شتابدهنده بپذیرد که آن را جذب کند، صندوق نوآوری ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به آن شتابدهنده‌ اعطا می‌کند.
وی در ادامه با بیان اینکه هم‎سرمایه‌گذاری مترقی‌ترین خدمت در صندوق نوآوری و شکوفایی است، اظهار کرد: ۶۱ طرح در بحث هم‌سرمایه‌گذاری مورد حمایت صندوق قرار گرفته است. در این طرح صندوق نوآوری ۸۰ درصد اعتبار طرح را بدون مداخله در امور شرکت تامین مالی می‌کند؛ همانند که کاری که ما درباره تولید داروی رمدسیویر و داروهای نارکوتیکی به سفارش ستاد مبارزه با مواد مخدر و شرکت‌های داروسازی انجام دادیم و کار به صورت رسمی شروع شد، لذا این مدل هم‌سرمایه‌گذاری می‌تواند به رشد ایده‌هایی که وجود دارد کمک و آنها را به کسب و کار تبدیل کند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه به توسعه ظرفیت‌های صندوق‌های پژوهش و فناوری به عنوان یکی از عاملان صندوق نوآوری در تقویت اکوسیستم اشاره کرد و گفت: امروز همه استان‌ها از صندوق‌های پژوهش و فناوری برخوردار هستند. این صندوق‌ها به ما کمک کردند تا همه شرکت‌های دانش بنیان کوچکی که تا ۵۰۰ میلیون تومان نیاز به تسهیلات داشتند را از طریق خط اعتباری تامین مالی کنیم تا کار هیچ شرکتی متوقف نشود.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات