اعطای مجوز دانش بنیانی نوع ۳ به شرکت‌های مناطق محروم

اعطای مجوز دانش بنیانی نوع ۳ به شرکت‌های مناطق محروم



محمدصادق خیاطیان یزدی در خصوص مجوز دانش بنیان نوع سه به شرکت‌های مناطق محروم، اظهار کرد: لازم بود تا در برخی از حوزه‌ها نگاه ویژه‌ای از لحاظ اعطای مجوز دانش بنیانی صورت گیرد؛ به همین منظور بر اساس مصوبه کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، دسته دیگری از شرکت‌ها با عنوان «دانش‌بنیان نوع سه» را در مرکز موسسات دانش بنیان معاونت علمی تعریف کردیم.

وی افزود: در این بخش از نوع دانش بنیانی به مناطق کمتر برخوردار، شرکت‌های نقش‌آفرین در حل مسائل اساسی کشور، صنایع فرهنگی و خلاق و پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری توجه ویژه‌ای شده است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: زیرساخت راه‌اندازی یک کسب‌وکار در پایتخت با سایر استان‌ها متفاوت است از این رو درصدد برآمدیم تا معیارهای ساده‌تری برای ارزیابی و اخذ مجوز دانش‌بنیانی برای شرکت‌های مستقر در مناطق محروم و کم برخوردار در نظر بگیریم؛ بنابراین در برخی از شروط تائید محصول دانش‌بنیان برای شرکت‌های مستقر در این مناطق اغماض کردیم و دانش‌بنیان نوع سه را برای این شرکت‌ها مدنظر قرار دادیم.

به گفته خیاطیان، شرکت‌های دانش‌بنیان نوع سه با دارا بودن معیارهای ارزیابی و با تشخیص شورای تخصصی دبیرخانه کارگروه به مدت دو سال تائید می‌شود.

اعطای مجوز دانش بنیانی به فعالان عرصه علوم انسانی در قالب شرکت دانش بنیان

رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان در خصوص صنایع خلاق و علوم انسانی و اعطای مجوز دانش‌بنیانی به این شرکت‌ها گفت: تاکنون معاونت علمی و فناوری برای علوم انسانی اقداماتی مدنظر نداشته از این‌رو نتوانستیم این مفهوم را در حوزه علوم انسانی جا بیندازیم زیرا شدیداً کار سختی است؛ به همین منظور برای استفاده از ظرفیت شرکت‌ها، محققانی که در حوزه علوم انسانی فعالیت می‌کنند نیز می‌توانند مجوز دانش‌بنیان بگیرند.

خیاطیان افزود: اندیشمندان و محققان این حوزه که صاحب ایده هستند، می‌توانند ایده‌های خود را در حوزه علوم انسانی مطرح کنند تا مفهوم جدیدی در دانش‌بنیان ایجاد شود.

به گفته وی، جریان علوم انسانی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است نیز باید به عرصه دانش‌بنیان‌ها ورود پیدا کند.

عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: محققانی در این حوزه فعالیت می‌کنند، می‌توانند طرح‌های خود را به معاونت علمی ارائه دهند تا طرح آن‌ها برای ارائه مجوز دانش‌بنیانی مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

منبع خبر

پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر) یک پارک علم و فناوری در شهر بوشهر می باشد

    نظرات