سنگاپور قطب تجارت الکترونیک جنوب شرق آسیا می شود
بهدنبال شیوع کرونا و ادامه دار شدن این پاندمی، کاربران اینترنت در کشورهای جنوب شرق آسیا همچون سایر نقاط جهان به تجارت الکترونیک روی خوش نشان دادند و انتظار میرود تعداد خریداران آنلاین در این منطقه تا سال ۲۰۲۶ به ۳۵۰میلیون نفر برسد. در این میان سنگاپور، یکی از کشورهای جنوب شرق آسیا با توجه به توانمندیهایی که دارد در تلاش است تا به قطب تجارت الکترونیک منطقه تبدیل شود، هرچند در این مسیر با چالشهایی مواجه است. چهارمین مطالعه سالانه موسسه پژوهشی Bain ; Company که به سفارش فیس بوک و در۶ بازار سنگاپور، اندونزی، فیلیپین، تایلند و ویتنام انجام شده است، نشان میدهد در سال ۲۰۲۱، کاربران در کشورهای جنوب شرق آسیا، ۶۰درصد بیش از دوران قبل از کرونا برای خرید آنلاین هزینه کردهاند و این روند همچنان ادامه دارد. با توجه به افزایش ۶۰درصدی میزان هزینهای که هر کاربر برای خریدهای آنلاین انجام میدهد، انتظار میرود میزان فروش تجارت الکترونیک در این منطقه هم تا سال ۲۰۲۶ با افزایش دوبرابری همراه شده و ارزش کالای ناخالص مبادله شده (GMV) هم به ۲۵۴میلیارد دلار برسد. همچنین این گزارش نشان میدهد که امسال کاربران در جنوب شرق آسیا به طور متوسط ۳۸۱دلار برای خرید آنلاین هزینه کردهاند درحالی که این رقم در سال گذشته، ۲۳۸دلار بود و البته انتظار میرود این رقم در سال ۲۰۲۶ به ۶۷۱دلار برسد. به دنبال شیوع کووید۱۹، تنها در سال گذشته حدود ۳۰میلیون نفر بر تعداد خریداران آنلاین در این منطقه اضافه شده است و حالا دیگر حدود ۸۵درصد از جمعیت کاربران اینترنت این منطقه خرید آنلاین انجام میدهند. همچنین بر اساس این گزارش، بیش از ۹۵درصد از کاربران این منطقه، ازطریق تلفنهای هوشمند به اینترنت دسترسی داشتهاند و خرید آنلاین خود را بهصورت موبایلی انجام دادهاند که این موضوع به بالابودن ضریب اشتراک تلفن همراه در منطقه مربوط میشود. با شیوع کرونا، تعداد بیشتری از مردم جنوب شرق آسیا بهصورت آنلاین خرید میکنند و اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک این منطقه شاهد رشد قابل توجهی بوده است. ازآنجا که بیشتر تجارت الکترونیک این منطقه ازطریق تلفنهای هوشمند انجام میگیرد این شاخص میتواند در آینده دیجیتال سنگاپور بسیار تاثیرگذار باشد. با وجود همه توانمندیها و شاخصهای بالای دیجیتال در سنگاپور، این کشور برای تبدیل شدن به هاب منطقه و قطب تجارت الکترونیک جنوب شرق آسیا با چالشها و مشکلاتی مواجه است. کینگ، مسئول توسعه تجارت الکترونیک بازارهای نوظهور در گوگل میگوید: چالشی که ما در تحقق این چشمانداز سنگاپور به قطب تجارت الکترونیکی منطقهای میبینیم، همان توسعه استعداد و کمک به ایجاد مهارتهای دیجیتال و افزایش تعداد نیروی کار برای انجام این مشاغل است.
متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو
نظرات