فرصت‌ها و رفتار برندها در بحران

مثلا در بحران کووید- ۱۹ در سال ۲۰۲۰ میزان توجهات و تاثیرپذیری از پزشکان یا مقامات بهداشتی بسیار بیشتر بوده و عملا جامعه آنها را به عنوان معتبرترین منبع اطلاعات لحاظ کرده است در حالی که در حالت عادی عموم جامعه تمایل به شنیدن اخبار از چهره‌های معروف، افراد مشهور، سلبریتی‌ها، رسانه‌های اجتماعی و اینفلوئنسرها دارد. این موضوع در سایر بحران‌ها و به ویژه بحران‌های کمتر تکرار‌شونده قابل تعمیم است مثلا هنگام وقوع زمین‌لرزه، کم‌آبی و خشکسالی، حوادث و فجایع، آتش‌سوزی و سقوط هواپیما یا بحران‌های مالی متخصصان صاحب‌نظر و به‌ویژه سازمان‌ها و برند‌های دارای قدرت اجرایی و دانشی در این زمینه‌های تخصصی به عنوان معتبرترین منبع دریافت اطلاعات و تاثیرگذاری مطرح شده و ایفای نقش می‌کنند و در این زمینه‌ها جامعه آنها را قابل اعتمادترین منابع می‌داند. البته این فرصت توام با مسوولیت‌های جدید بوده و به دلیل شرایط بحرانی و توقع خاص جامعه در این شرایط از برندهای متخصص، این افراد و برندها باید ضمن درک فرصت ایجاد شده، نسبت به پاسخ‌دهی مسوولانه به این توقعات که می‌تواند پایه ارتباطات بعد از بحران باشد اقدام کنند. در طول بحران مصرف‌کنندگان مکررا به‌دنبال افراد متخصص و برندهایی هستند که در این شرایط عدم قطعیت قابل اعتماد باشند و با ایجاد ارتباطات مناسب با مصرف‌کنندگان و اطلاعات قابل اعتماد بهترین روش‌های مواجهه با بحران را ارائه کنند. عملکرد برندها و نیز فرصت اعتماد ایجاد شده به خبرگان و متخصصان به عنوان برندهای فردی یا سازمانی می‌تواند به عنوان یک سرمایه پس از سپری شدن بحران عمل کرده و باعث جذب مشتریان وفاداری باشد که این رفتارها را در خاطر سپرده‌اند.

متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو

منبع خبر

مدیر اینفو

مدیر اینفو

مدیر اینفو یک رسانه در شهر تهران می باشد

نظرات