رونق بازار فروش فناوری های پوشیدنی با همه گیر شدن کرونا

هرچند در سال‌ جاری نشانه‌هایی از کاهش استقبال مردم جهان از فناوری دیده می‌شد ولی حالا موسسه پژوهشی IDC خبر داده است که این موضوع برای فناوری‌های پوشیدنی صدق نمی‌کند و بازار این محصولات فناورانه همچنان داغ است. ۳درصدی فروش فناوری‌های پوشیدنی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ خبر داده و یادآور شده است که در این بازه زمانی، ۱۱۴. ۲میلیون محصول فناوری پوشیدنی به فروش رسیده درحالی که این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ حدود ۸۶. این گزارش نشان می‌دهد که درمیان محصولات مختلف فناوری‌های پوشیدنی با توجه به روند ثابت افزایشی میزان تقاضا، ساعت‌های هوشمند و محصولات مرتبط با گوش و شنوایی (Hearable)، هریک رشدی ۳۹درصدی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ داشته‌اند. در همین حال فناوری‌های مرتبط با گوش و شنوایی با بازه قیمتی زیر ۱۰۰ دلار هم موفق شده‌اند در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ مشتریان خوبی پیدا کرده و میزان فروش این محصولات فناوری‌های پوشیدنی را رونق ببخشند که البته در این زمینه هم برندهایی مانند شیائومی، هوآوی، BoAt, JBL و JLAB خوش درخشیدند. گزارش موسسه IDC نشان می‌دهد که در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ باز هم اپل پیشتاز بازار فناوری‌های پوشیدنی بوده و سهم ۲۸درصدی از این کیک فناوری را به خود اختصاص داده هرچند رشد آن کمتر از حدانتظار و معادل ۹. ۲میلیون محصول فناوری پوشیدنی را به فروش رسانده است درحالی که این رقم در مدت مشابه ۲۰۲۰ حدود ۲۹. ۷میلیون فناوری پوشیدنی به فروش رسانده درحالی که این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ حدود ۸. این کمپانی که محصولاتی بسیار پرطرفدار در جهان دارد در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ رشد ۳۷. این کمپانی رشد خیره کننده و منحصربفرد ۴۷۸درصدی داشته و درحالی که در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ میزان فروش محصولات فناوری پوشیدنی این شرکت تنها ۰. سایر برندها و کمپانی‌های فناوری جهان هم در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ حدود ۴۱. ۹میلیون فناوری پوشیدنی به فروش رسانده‌اند درحالی که این رقم در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ حدود ۳۰.

متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو

منبع خبر

مدیر اینفو

مدیر اینفو

مدیر اینفو یک رسانه در شهر تهران می باشد

نظرات