تابش «آفتاب تجارت سامان» بر آموزش و...

تابش «آفتاب تجارت سامان» بر آموزش و...

تابش «آفتاب تجارت سامان» بر آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی

شرکت آفتاب تجارت سامان در سال ۱۳۹۰ با هدف تامین نیروی انسانی تعدادی از گروه‌های شغلی بانک سامان و ارائه برخی خئمات به این بانک تاسیس شد. به مرور زمان سبد خدمات ارائه شده و طیف مشتریان شرکت، گسترش پیدا کرد. این شرکت هم‌اکنون به برخی مراکز خرید، خدمات خود را ارائه داده و با شرکت‌هایی از قبیل بانک سامان، پرداخت الکترونیک سامان و ... درحال همکاری است. سعید امامی مقدم، مدیرعامل شرکت آفتاب تجارت سامان درباره گستره فعالیت این شرکت توضیحاتی ارائه داده که در ادامه می آید.

این شرکت در چه بخش‌هایی مشغول به فعالیت است؟

طیف فعالیت‌های شرکت در زمینه تامین و توانمندسازی نیروی انسانی، خدمات نظافت مکانیزه و صنعتی، شست‌وشوی تابلو و نما، خدمات نظافت و تعمیرات در نمای بلند، طراحی و نگهداری فضای سبز، نظافت و آراستگی خودپردازها، نگهداری و تعمیر(نت) تاسیسات، مدیریت و راهبری مجتمع‌های چند‌منظوره و تحقیقات بازار را شامل می‌شود. با توجه به فعالیت‌های شرکت در ارائه خدمات مورد نیاز جامعه، طیف مشتریانش نیز متفاوت است. بانک‌ها، سازمان‌های مالی و بورسی، متروی خطوط ریلی، مجتمع حرم امام (ره)، شرکت‌های صنایع نفت و پتروشیمی، نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی که به دنبال خدمات با کیفیت بوده، از مشتریان شرکت هستند و در نتیجه فعالیت‌های شرکت در حوزه‌های کاری آن سازمان‌ها گسترش یافته است.

در واقع این شرکت چه خدماتی را در صنعت مراکز خرید کشور ارائه می کند؟

به عبارت کلی، خدمات عمومی مورد نیاز مجتمع‌های چندمنظوره(اداری و تجاری) توسط شرکت ارائه می شود. کارکنان واحد خدمات عمومی شاغل در مجتمع‌های چندمنظوره به خصوص مجتمع‌های تجاری، باید خصوصیات خاص خود را داشته باشند؛ آنها نه‌تنها باید به مشتری، بلکه به مشتریان مشتری نیز احترام گذاشته و رفتار مناسبی با آنها داشته باشند. از یک طرف نیز کرامت انسانی کارکنان ارائه دهنده خدمات باید حفظ شود. تامین نیروی انسانی برای مجتمع‌های چند منظوره با لحاظ شرایط فوق یکی از خدمات شرکت است. از دیگرخدمات شرکت که مورد نیازمجتمع‌هاست، سرویس نگهداری و تعمیرات(نت) تاسیساتی است. معمولا مجتمع‌ها دارای نمای بلند هستند و برای کل نما نیاز به خدمات تعمیرات مختلف ساختمانی، الکتریکال، مکانیکال و شست‌وشو ونظافت نیاز دارند که این کار با استفاده از روش‌های راپل یا تجهیزات کلایمر صورت می‌پذیرد که هر دو روش نیاز به نیروهای حرفه‌ای با مدارک بین‌المللی ایراتا دارند و در کنار آن برای کارهای فنی باید دارای دانش مورد نیاز فنی نیز بود به علاوه نظافت تخصصی تابلو نیز از خدمات ارائه شده به مجتمع‌ها است.

گل و گیاه و فضای سبز علاوه بر فواید محیط زیستی معمولا فضای جذابی را در مجتمع‌ها ایجاد می‌کنند، لذا طراحی و نگهداری فضای سبز و گل و گیاه فضای بیرونی و درونی مجتمع‌ها ازدیگر خدمات این شرکت است که نیاز مشتریان را برطرف می‌کند. با توجه به مسیر شرکت برای داشتن کارکنانی توانمند، همواره در مسیر آموزش، ارزیابی و در نتیجه توانمندسازی بوده و آن را سرلوحه کار خود قرارداده، لذا با این تجربه گرانقدر قادر به توانمندسازی و آموزش کارکنان سایر سازمان‌هاست و می تواند در مسیر پیشرفت سایر سازمان‌ها، یاری‌رسان آن‌ها باشد. نظافت مکانیزه با مواد و تجهیزات مناسب از دیگر خدمات شرکت است که می‌تواند در قالب دائمی یا موردی در اختیار مشتریان قرار گیرد. شناخت نوع آلودگی و درپی آن به کار بردن تجهیزات، ملزومات و مواد مناسب، نیاز به دانش و تجربه منحصر به خود را دارد.

شرکت آفتاب تجارت سامان طی سال‌ها فعالیت، موفق به دریافت چه افتخاراتی شده است؟

شرکت به دلیل سابقه خدمت، ساختار سازمانی، تفکر و دیدگاه متمایز در این صنعت، تعریف ماموریت و اهداف درازمدت و کوتاه‌مدت، ارزیابی و بازنگری دائم کیفیت و نوع خدمات خود و بهره بردن از نظرات ارزش آفرین مشتریان و سایر ذی‌نفعان خود همواره مسیر توسعه را طی کرده است. شرکت علاوه بر دریافت لوح تقدیر و حسن انجام کار از مشتریان مختلف خود موفق به اخذ ،گواهینامه موسسه برتر در ارائه خدمات به موسسات مالی و بانکی از سوی موسسه ICS گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ISO۹۰۰۱:۲۰۱۵ ، استاندارد سیستم زیست محیطی ISO۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ ، سیستم ارزیابی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای OHSAS ۱۸۰۰۱:۲۰۰۷ شده است. همچنین به عنوان شرکت برگزیده در ارائه خدمات نوین به موسسات مالی و بانکی در اجلاس سرآمدان اقتصاد ایران معرفی شده است. این شرکت با توجه به مسئولیت‌های اجتماعی خود و نگاه ویژه به محیط زیست مورد توجه و اعتماد سازمان‌های مرتبط قرار گرفته است.

هم اکنون این شرکت، سابقه همکاری و ارائه خدمت با کدام شرکت‌ها را در کارنامه خود دارد؟

در حال حاضر این شرکت با بانک سامان و برخی شرکت‌های گروه مالی سامان مانند بیمه سامان، پرداخت الکترونیک سامان، سامانتل، کارگزاری سامان و پردازشگران سامان درحال همکاری است و همچنین به بانک‌های مختلف مانند بانک پارسیان، بانک سپه، بانک کارآفرین و نیز موسسات مالی و بورسی مختلف مانند کاریزما،سبدگردان پاداش سرمایه و... در حال سرویس‌دهی است. شرکت در زمینه‌های مختلف به سازمان بورس و اوراق بهادار سرویس‌دهی می‌کند. سازمان بهره‌برداری متروی تهران، حرم امام(ره) نیز از مشتریان شرکت هستند. شرکت‌های صنایع انرژی و موننکو از جمله دیگر مشتریان شرکت هستند. مجتمع پریس و دلگشا از جمله مجتمع‌های تجاری بوده که از خدمات شرکت بهره می‌برند.

در زمینه مدیریت و راهبری مجتمع‌های چند منظوره ساختمان‌های ستادی بانک سامان، برج سامان، ساختمان‌های ستادی بیمه سامان، ساختمان مرکزی کارگزاری سامان، سامانتل، مجتمع دلگشا و مجتمع پریس از جمله مجتمع‌هایی هستند که شرکت در آن مراکز فعالیت مدیریت و راهبری ارائه می دهد.

لطفا بفرمایید در اختیار داشتن نیزوی انسانی کارآمد تا چه اندازه در موفقیت شرکت شما موثر بوده است؟

سرمایه انسانی هر سازمانی، ارزشمندترین دارایی معنوی آن سازمان است. طیف گسترده نیروی انسانی شرکت چه از بعد تنوع شغلی و چه از نظر تعداد نفرات، مهم‌ترین سرمایه شرکت است که تحت مدیریت سرمایه انسانی جذب، نگهداری و مراقبت شده و تعالی می یابند. تمام موفقیت‌های شرکت را در قالب تلاش، همراهی و میل به پیشرفت تک تک همکاران خود می‌دانم و اعتقاد دارم پیشرفت و توسعه شرکت، ناشی از تلاش همکارانم بوده است. لذا با توجه به اهمیت سرمایه‌های انسانی شرکت، اغلب تمرکز مدیریت سرمایه شرکت بر اساس آموزش و توانمندسازی نیروها قرار گرفته است. ارزیابی‌های مختلف از همکاران در گروه‌های مختلف شغلی و همچنین از خدمات ارائه شده صورت می پذیرد و بر اساس آن، آموزش‌های لازم تدوین و پیاده‌سازی می شود و سپس آموزش‌ها مورد ارزیابی قرار می گیرند و این روش مرتب تکرار می شود تا همواره مسیر رشد و توسعه دانش و تفکر در کارکنان طی شود. همچنین مزایای رفاهی و روش‌های انگیزشی متعددی در شرکت برای نگه داشتن کارکنان، طراحی و پیاده‌سازی می‌شود. در شرکت علاوه بر مراقبت‌های مادی و رفاهی، از نظر روحی و روانی نیز مراقبت می‌شوند، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی شرکت همواره با کارکنان در ارتباط بوده و مشاوره‌های لازم را به کارکنان می‌دهد. به علاوه در زمینه سلامت جسمی کارکنان تحت نظر کارشناس ارشد امر شرکت و مشاوره درمانی، ضمن توجیه در زمینه سلامتی جسمی‌شان، آزمایش‌های ادواری را طی کرده و از خدمات رایگان پزشک طب کار بهره‌مند می‌شوند.

در آکادمی راه‌اندازی شده توسط شما به چه موضوعاتی پرداخته می‌شود؟

هسته مرکزی توانمند شرکت در کنار مشاورین متبحردر قالب دو بخش«تحقیق و توسعه» و« آموزش و توانمند سازی» در شرکت نسبت به تدوین دوره‌های آموزشی نظام یافته و ساختارهای توسعه‌ای توانسته‌اند ساختار مناسبی را برای توسعه نوع خدمات، بهبود خدمات موجود و مدیریت دانش د ربین کارکنان خود طراحی و پیاده‌سازی کنند. دوره‌های آموزشی متناوب و متعدد، استفاده از دانش و تجربیات شرکت‌ها و خدمات مشابه در دنیا، مشاورین صاحب نظر در زمینه‌های خدمات شرکت، هدایت و مدیریت دانش در سازمان به همراه آشکار کردن دانش‌های ضمنی کارکنان مجرب شرکت، منجر به ایجاد یک ساختار قوی و پویا در شرکت شده است.

پروسه جذب نیرو در شرکت آفتاب تجارت سامان به چه شکلی است؟

بر اساس نیازهای مشتریان، استانداردهای شغلی جهانی و وزارت تعاون وکار، شناسنامه‌های شغلی تعریف می‌شود سپس بر اساس آن افراد مصاحبه شده و صلاحیت‌های افراد بررسی می‌شود. پس از تعیین توانمندی‌ها و علائق افراد، دوره‌های آموزشی مختلف جامعه‌پذیری برای داوطلبین برگزار می شود. افراد طی یک دوره یک ماهه علاوه بر آموزش‌های تئوری به صورت عملی نیز آموزش‌های لازم را می‌بینند و مهارت‌های لازم را کسب می‌کنند. به علاوه کارکنان تازه استخدام شده تا سه ماه به صورت مرتب تحت سیستم مانیتورینگ قرار داشته تا ثبات لازم را در جایگاه و شغل خود پیدا کنند.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات