به دانش خالص‌سازی مواد معدنی دست یافته‌ایم که مانع از خروج ارز از کشور است


رئیس هیت مدیره شرکت پارس اکسون نانوفناور گفت: دانش خالص سازی مواد معدنی، می تواند مشکلات فعلی کشور در زمینه واردات مواد اولیه در حوزه تخصصی برخی صنایع از جمله صنایع غذایی، دارویی و پتروشیمی را حل کند.

شبنم وثوقی در گفت‌وگو با روابط عمومی پارک علم‌وفناوری خراسان اظهار کرد: این شرکت به عنوان واحد فناور مستقر در مرکز رشد فناوری گناباد در سال ۹۹ با ایده محوری نانو فناوری مواد معدنی وارد این مرکز شد.

وی افزود: از سال ۹۶ تیم متخصص، توانمند و جوان ما این ایده را مطرح و‌ بعد از گذراندن دوره تحقیقاتی و پژوهشی، موفق شدیم با ابداع تکنولوژی در این حوزه، مواد معدنی را خالص سازی نموده و در نهایت با فرآوری خاص، محصولاتی در حوزه مواد اولیه مورد نیاز صنایع تولید کنیم. در حال حاضر این دانش فنی صرفا در انحصار شرکت پارس اکسون نانوفناور است و محصولات مشابهی که وجود دارند همگی وارداتی هستند که متاسفانه به علت مصارف بالا در انواع صنایع، باعث صرف هزینه و خروج ارز از کشور شده است.

رئیس هیت مدیره شرکت پارس اکسون ادامه داد: این دانش می‌تواند در خالص سازی مواد معدنی، مشکلات فعلی کشور در زمینه واردات مواد اولیه در حوزه تخصصی برخی صنایع از جمله صنایع غذایی، دارویی و پتروشیمی را حل کند. همچنین در بخش صادارات نیز می‌توانیم ارزآوری عالی داشته باشیم.

وثوقی تصریح کرد: در کنار سایر فعالیت‌ها، تیم تحقیق و توسعه پارس اکسون اخیرا موفق شد با ابداع یک نانو پلیمر خاص، ما را به سمت ابداع و اختراع محصولات نهایی در حوزه عمران و راه‌سازی ببرد. به عنوان مثال یکی از نانوپلیمرهای ابداعی این مجموعه توانسته با جایگزینی در فرمولاسیون، از پلیمرهای وارداتی در حوزه راه‌سازی و افزایش کیفیت روکش‌های آسفالتی، پیشی گرفته و خواص قیر مورد استفاده در این فرآیند را تا چندین برابر مواد مشابه خارجی کیفیت بخشیده و در عین حال قیمت را به شدت کاهش دهد.

وی اضافه کرد: این ابداع، کیفیت قیر عادی را به سرعت بهبود داده و تبدیل به قیر پلیمری پایدار می‌کند که این امر می‌تواند در پروژه‌های مربوط به حوزه راه‌سازی باعث صرفه‌جویی و افزایش سرعت و کیفیت اجرا شود.

این پلیمر در بررسی و آزمایشات استاندارد، موجب افزایش طول عمر، خواص، دوام آسفالت و همچنین خاصیت ارتجاعی و افزایش استحکام آن شده است.

وثوقی گفت: تیم تحقیق و توسعه پارس اکسون هم اکنون نیز در حال بررسی و تکمیل یک ابداع در حوزه تثبیت خاک است که محصول فوق به صورت لیکوییدی با استفاده بسیار آسان می‌تواند در پروژه‌های سدسازی و راه‌سازی و سایر پروژه‌های عمرانی، هزینه و زمان را در فرایند پرهزینه تثبیت و پایداری خاک، کاهش دهد.

وی افزود: در خرداد ماه امسال پارس اکسون در نمایشگاه بین‌المللی قیر و آسفالت و عایق‌های پلیمری شرکت کرد و این دو محصول معرفی و ارائه شد که مورد استقبال شرکت‌های دولتی، خصوصی و علی‌الخصوص شرکت‌های بازدیدکننده خارجی قرار گرفت. در حال حاضر محصولات مذکور در مرحله انجام آزمایشات مربوط به وزارت راه و شهرسازی و سازمان استاندارد است.

رئیس هیت مدیره شرکت پارس اکسون نانوفناور بیان کرد: مهمترین هدف ما این است که محصولات خود را به صورت فرامنطقه‌ای به بازار وارد کنیم و صادرات را نیز آغاز نماییم، زیرا این امر علاوه بر ارزآوری، به نوعی سبب قدرت نمایی نیروهای متخصص و جوان کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: درحال حاضر در زمینه صادرات، مذاکراتی با کشور کره جنوبی و‌ ترکیه و عراق داشته‌ایم. همچنین شهرداری شهرهای تهران، مشهد، قزوین و اصفهان نیز منتظر هستند تا نتیجه نهایی آزمایشات عملکردی محصول را دریافت نمایند و در فاز پایلوت از محصول رونمایی گردد.

وثوقی بیان کرد: تمامی ارگان‌هایی که در مسائل زیرساختی کشور فعال هستند مانند وزرات‌راه، وزارت نیرو، حوزه کشاورزی و صنعت و معدن، مشتریان و مصرف کنندگان این محصولات هستند.

وی اضافه کرد: در مرکز رشد گناباد عملکرد و همکاری با مجموعه ما بسیار خوب بوده و مدیران این مرکز برای ایده‌های نو ارزش زیادی قائل‌ هستند. این مرکز همواره در تلاش است تا مسائل و مشکلات شرکت‌های مستقر در مرکز را حل نموده و موجب ارتقا گردد. همچنین پارک علم‌و فناوری خراسان همواره به ایده‌ها بها می‌دهد و کارشناسانه آن‌ها را بررسی می‌کند و اجازه می‌دهد که شرکت‌های توانمند و جوان دیده شوند. تنها از پارک خراسان تقاضا دارم بیشتر از پیش شرکت‌ها را در بخش‌های مرتبط معرفی نموده و در توانمندسازی هر چه بیشتر مجموعه‌های حاضر در پارک تلاش نماید.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات