برگزاری مرحله نهایی دومین رویداد صبانو2 با رویکرد سلامت دیجیتال و سالمندان

برگزاری مرحله نهایی دومین رویداد صبانو2 با رویکرد سلامت دیجیتال و سالمندان

به گزارش روابط عمومی مرکز نوآوری صبا، مدیرعامل مرکز نوآوری صبا با اعلام این خبر، اظهار داشت: بنابر ارزیابی‌های اولیه از 30طرح و ایده دریافتی تعداد 14 تیم به منظور داوری به مرحله دوم رویداد صبانو2 دعوت شدند که به صورت حضوری توسط چهار دارو متخصص در حوزه کسب و کار، سلامت و...مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: 9تیم برگزیده و راه یافته به مرحله نهایی با حضور در جلسات توانمندسازی و کارگاه آموزشی برای ارائه استاندارد و منطبق با ماموریت‌های مرکز نوآوری صبا، در مرحله نهایی رویداد صبانو با حضور داوران تخصصی و بازنشستگان مورد ارزیابی نهایی قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل مرکز نوآوری صبا گفت: در مرحله اول صبانو نیازهای بازنشستگان را به صورت باز مورد توجه قرار دادیم، اما در دومین رویداد صبانو با بررسی‌های تیم تحقیق و توسعه، محورهای تخصصی مورد توجه قرار گرفت و با توجه به اهمیت "سلامت دیجیتال"در شرایط فعلی به ویژه پاندومی کرونا و شعار جهانی "بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال" این مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این دوره بیشترین تیم‌های شرکت کننده به ترتیب از استان‌های تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، کرمانشاه و بجنورد بوده‌اند. همچنین 78 درصد شرکت کنندگان مرد و 22 درصد خانم با میانگین تحصیلاتی کارشناسی هستند.

مدیرعامل مرکز نوآوری صبا با اشاره به محور این دوره از رویداد صبانو اظهار داشت: با توجه به محور این دوره از رویداد که بر روی "سلامت دیجیتال" تمرکز داشت، حوزه فعالیت تیم‌های شرکت کننده، حوزه‌های مراقبت شخصی سازی شده، پیشگیری از بیماری‌ها، تشخیص زودهنگام بیماری‌ها و نظارت بر تغذیه و فعالیت بدنی را شامل میشد.

دهدشتی افزود: تیم‌های بادی آنلایزر، پابان، داناطب، شکربان، دکتر لینک، Heal wear، آسانیسم و هوش سبز (سامانه کنترل اکسیژن هوشمند و سامانه کمک پرستار هوشمند)در مرحله نهایی رویداد صبانو حضور داشته و تیم‌های برتر مورد تقدیر و حمایت قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه رویداد به صورت حضوری مورد داوری قرار خواهد گرفت، پروتکل‌های بهداشتی به صورت ویژه مورد توجه بوده و براساس غربالگری انجام شده همه داوران، تیم اجرایی و شرکت کنندگان حداقل یک دوز از واکسن کویید19 را تزریق و بخش قابل توجهی نیز تا پیش از رویداد دوز دوم را نیز تزریق خواهند کرد.

گفتنی است این رویداد با حمایت و مشارکت صندوق بازنشستگی کشوری، گروه سرمایه گذاری آتیه صبا، معاونت علمی ریاست جمهوری و مرکز شتابدهی نوآوری برگزار خواهد شد.

 

 

    منبع خبر

    مرکز نوآوری صبا

    مرکز نوآوری صبا

    صندوق بازنشستگی کشوری نیز به دلیل بازه سنی مخاطبانش در خط مقدم پاسخگویی به نیازهای سالمندان است (در بهار ۹۹ میانگین سنی بازنشستگان کشوری ۶۴ سال بوده است). تغییرات ناگزیر در ساختار جمعیتی کشور، مستلزم بازنگری در شیوه‌های سنتی خدمت‌رسانی به این قشر از شهروندان است. در عصر حاضر، پیشرفت‌های فناوری و نفوذ کسب‌وکارهای نو در زندگی همه شهروندان، فرصتی بکر برای شکل‌گیری استارتاپ‌ها ایجاد کرده است که محصولا

      نظرات