گفتگو با سرکار خانم دکتر فاطمه سادات حسینی بهارانچی دریافت کننده مدال طلا نمایشگاه مالکیت های فکری، اختراع، نوآوری و تکنولوژی تایلند (IPITEX, ۲

گفتگو با سرکار خانم دکتر فاطمه سادات حسینی بهارانچی دریافت کننده مدال طلا نمایشگاه مالکیت های فکری، اختراع، نوآوری و تکنولوژی تایلند (IPITEX, ۲

سرکار خانم دکتر فاطمه سادات حسینی بهارانچی عضو محترم هیئت علمی گروه آمار زیستی دانشکده بهداشت موفق به کسب مدال طلای نمایشگاه مالکیت های فکری، اختراع، نوآوری و تکنولوژی تایلند در سال ۲۰۲۱ شدند.
برهمین اساس روابط عمومی دانشکده افتخار برگزاری گفتگویی صمیمی با خانم دکتر حسینی بهارانچی در جهت آشنا شدن با نمایشگاه مالکیت های فکری، اختراع، نوآوری و تکنولوژی تایلند داشت که با توضیحات جامع به سوالاتمان پاسخ دادند.
نمایشگاه مالکیت های فکری، اختراع، نوآوری و تکنولوژی IPITEX چه نمایشگاهی است؟
IPITEX مخفف سرواژه های International Intellectual Property, Invention, Innovation and Technology Exposition است که این نمایشگاه به عنوان نمایشگاه بین المللی مالکیت فکری، اختراعات، نوآوری و فناوری بانکوک IPITEX شناخته می شود و هر سال برای ایجاد همکاری بین مخترعان و سازمان های مستقر در تایلند و خارج از کشور تایلند برگزار می شود. این نمایشگاه بخش بین الملل هم دارد که مختصِ به نمایش گذاشتن اختراعات و نوآوری های مخترعان و مبتکران بین المللی هست که من هم در این بخش با حمایت فدراسیون بین المللی مخترعین IFIA ، توانستم مدال طلا کسب کنم.
با توجه به شرایط کرونا امسال شرایط برگزاری به چه صورت بود؟
این نمایشگاه معتبر امسال (۲۰۲۱ ) زیر نظر وزارت آموزش عالی، علوم و تحقیقات و نوآوری تایلند NRCT برگزار شد. با توجه به تاثیر همه گیری COVID-۱۹ بر محدودیت های سفرهای بین المللی، NRCT در نظر گرفت که این رویداد در دو بخش حضوری و مجازی برگزار شود. به همین دلیل برای شرکت کنندگان داخلی رویداد، در محل و برای شرکت کنندگان بین المللی مسابقه، نمایشگاه به صورت آنلاین برگزار شد که شرکت کنندگان در بخش بین الملل به صورت آنلاین اختراعات خود را ارائه می کردند و مورد داوری قرار می گرفتند.
اختراع شما در زمینه مهندسی پزشکی در درمان شکستگی های استخوانی بود، که از فناوری اینترنت اشیا کار گرفته شده است. لطفا در مورد این نوآوری که باعث افتخار است توضیح بدهید.
بله، این اختراع همونطور که اشاره کردید در زمینه مهندسی پزشکی است و در درمان شکستگی های استخوانی کاربرد دارد. نوآوری این اختراع به گونه ای است که تجاری سازی آن می تواند با تسریع فرایند درمان و کاهش عوارض درمان شکستگی های استخوانی، به افزایش کیفیت زندگی بیماران کمک کند و نیز در کاهشِ بارِ بیماری به طور معنی داری موثر باشد. به همین خاطر این اختراع را می توانیم محصولی  در راستای بهبود معنی دار شاخص های سلامت کشور بدانیم که این مسئله در روندِ تحقق اهداف توسعه پایدار که از برنامه های الویت دار سازمان ملل متحد است تاثیر بسزایی دارد.
خانم دکتر بهارانچی عزیز موفقیت شما در نمایشگاه IPITEX باعث افتخار دانشگاه علوم پزشکی ایران و به خصوص دانشکده بهداشت است. کسب این رتبه ارزشمند را خدمت شما تبریک می گوییم و آرزوی موفقیت و سلامتی در تمام مراحل زندگیتان داریم.
سپاس از شما
روابط عمومی دانشکده بهداشت لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران

منبع خبر

پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران

پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران یک پارک علم و فناوری در شهر تهران می باشد

    نظرات