۱۵ راه برای افزایش سریع مشارکت در رسانه های اجتماعی


فهرست

مقدمه

اهمیت تعامل در شبکه های اجتماعی

افزایش فالوور واقعی برای افزایش تعامل در شبکه های اجتماعی

ابزارهای رسانه های اجتماعی برای افزایش تعامل

۱۵ نکته برای افزایش تعامل در شبکه های اجتماعی

مقدمه

اکنون عصر سلطنت شبکه‌های اجتماعی در دنیای بازاریابی است؛ چراکه وجودشان، مهم‌ترین عامل رشد برند برای بسیاری از مشاغل است. اگر استفاده از شبکه های اجتماعی به درستی انجام شود، می‌تواند همانند اثر یک دومینو موج‌های مثبت را یکی پس از دیگری برای بسیاری از مشاغل ایجاد کند؛ به این صورت که باعث افزایش آگاهی از برند تجاری آن‌ها می‌شود و به‌دنبالش سودآوری کسب و کار را به همراه دارد. درواقع می‌توان گفت که امروزه که در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم، تبلیغ برند از طریق رسانه‌های اجتماعی برای کسب و کارها حیاتی است؛ اما باید بدانید که تنها با قراردادن محصولات خود در صفحات این رسانه‌ها یا به‌ اصطلاح داشتن ویترینی جذاب و داشتن فالوورهای فراوان نمی‌توانید به سوددهی برسید. تعامل کلید موفقیت شما در تبدیل‌شدن به یک کاربر موفق شبکه های اجتماعی است.

بسیاری از کسب‌وکارها فقط به‌دنبال افزایش تعداد فالوورهای خود هستند؛ اما معمولاً در افزایش تعامل در شبکه‌های اجتماعی کوتاهی می‌کنند. تصور کنید یک مهمانی شام برگزار کرده‌اید و مهمانان زیادی هم در این مهمانی دعوت‌اند. دو حالت را درنظر بگیرید؛ در حالت اول مهمانان شما در حال خوش‌وبش هستند و از تمام لحظات مهمانی لذت می‌برند. زمانی هم که شما صحبت می‌کنید، با شما وارد گفت‌وگو می‌شوند و از شوخی‌ها و گفت‌وگوهای یکدیگر لذت می‌برید. زمانی هم که به خانه خود بازگشتند، این خاطره خوش را همیشه در ذهن‌شان نگه خواهند داشت؛ اما در حالت دوم مهمانان کاملاً بی‌سروصدا به منزل شما می‌آیند و هرکدام بدون آنکه صحبتی با یکدیگر انجام دهند، در گوشه‌ای می‌ایستند. زمانی هم که شما وارد صحبت می‌شوید، تنها به صحبت‌های شما گوش می‌دهند و حرفی نمی‌زنند. حال به کدام دسته بیشتر خوش می‌گذرد؟ کدام دسته درصورت برگزاری مهمانی دیگر، با اشتیاق به خانه شما برمی‌گردند؟ شما برای کدام دسته مشتاقید که مهمانی دیگری برگزار کنید؟ بدون‌شک دسته اول. آن‌ها هستند که از مهمانی شما لذت بردند و انرژی مثبت فراوانی را دریافت کردند و برای برگزاری مهمانی دیگر از جانب شما بی‌صبرانه منتظرند.

بنابراین به خاطر بسپارید که وقتی با دنبال کنندگان خود در شبکه های اجتماعی تعامل برقرار می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را از فالوورهای معمولی به مشتری تبدیل کنید. زمانی که شما برای ایجاد ارتباط با مخاطبان خود اختصاص می‌دهید، می‌تواند منجربه فروش بیشتر، افزایش وفاداری مشتری و سیل نظرات مثبت به سوی شما شود. اکنون در این نوشته می‌خواهیم شما را با اهمیت تعامل در شبکه های اجتماعی آشنا کنیم و علاوه بر شرح تاثیر افزایش فالوور بر تعامل شبکه های اجتماعی، نحوه افزایش تعامل در رسانه های اجتماعی را بیاموزیم. پس همراه ما باشید.

اهمیت تعامل در شبکه های اجتماعی

تعامل در شبکه های اجتماعی همان‌طور که از نامش مشخص است، به چگونگی ارتباط با فالوورها در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد و به شما کمک می‌کند تا روابط‌تان را با مشتریان فعلی و بالقوه خود تقویت کنید. هنگامی که مخاطبان با پست‌های شما درگیر می‌شوند یا در شبکه های اجتماعی پیامی برای شما ارسال می‌کنند، به شما فرصتی عالی برای شناخت مشتریان و ایجاد رابطه با آن‌ها می‌دهد. شما می‌توانید به سوالات آن‌ها با شیطنت و شوخ‌طبعی پاسخ دهید و حتی فراتر از آن بروید و با ارائه خدمتی جدید به مشتری، او را شگفت‌زده کنید. این خدمت می‌تواند به این‌صورت باشد که مثلاً شما سوالی می‌پرسید و به اولین نفری که پاسخ می‌دهد، هدیه‌ای کوچک تقدیم می‌کنید.

  • کسب مشتریان وفادار به کمک تعامل در شبکه های اجتماعی

به کمک تعامل در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید وفاداری مشتریان‌تان را افزایش دهید. به این صورت که با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید و با شنیدن نیازها و خواسته‌هایشان، می‌توانید خودتان را جای آن‌ها بگذارید و تجربه‌ای از نوع مشتری به آن‌ها ارائه دهید. به این‌صورت مشتری به برند تجاری شما اعتماد خواهد کرد و حتی ممکن است عاشق نام تجاری شما شود؛ چراکه شما با آن‌ها شوخی کرده و از آن‌ها قدردانی کرده‌اید و سعی کردید مشکلات‌شان را حل کنید.

  • افزایش فروش از طریق تعامل در شبکه های اجتماعی

همچنین می‌توانید از طریق تعامل در شبکه های اجتماعی، فروش خود را افزایش دهید. درواقع با فعال‌بودن در شبکه‌های اجتماعی و پاسخ به سوالات و کامنت‌های مشتری، اطمینان آن‌ها را به هنگام خرید از فروشگاه بیشتر می‌کنید و خیال‌شان از بابت خریدشان راحت‌تر خواهد بود. حتی اگر نظرات منفی در صفحه شما وجود داشته باشد، اگر پاسخ مثبت دهید و مشکل را حل کنید، باز هم فروش خود را افزایش می‌دهید.

تعامل در شبکه های اجتماعی

افزایش فالوور واقعی برای افزایش تعامل در شبکه های اجتماعی

اگر می‌خواهید باعث افزایش تعامل در شبکه های اجتماعی صفحات‌تان شوید، بایدبه‌دنبال افزایش فالوورهای واقعی خود باشید. هرچه فالوورهای واقعی بیشتری داشته باشید، احتمالاً تعامل بیشتری هم خواهید داشت. این دو موضوع یک رابطه دوطرفه دارند و هرکدام دیگری را تقویت می‌کند. همه ما می‌دانیم که متداول‌ترین و البته گران‌ترین راه برای افزایش فالوورهای خود در فیسبوک، اینستاگرام یا توییتر صرف هزینه برای تبلیغات است. با تبلیغات در شبکه های اجتماعی تعداد فالوورهای شما رشد خواهندکرد؛ اما ممکن است سطح تعهدش به صفحه و برند شما رضایت‌بخش نباشد.

  • تولید محتوا جذاب

اگر تازه کار خود را شروع کرده‌اید، قطعاً می‌خواهید محتوای منحصر به فردی نیز ایجاد کنید. بنابراین بهتر است به‌دنبال خلق ترکیبی از محتوای شخصی و محتوای محبوبی که در اینترنت پیدا کرده‌اید، باشید. درصورتی که محتوای شخص دیگری را به اشتراک بگذارید، همیشه او را در صفحه خود اعتبار خواهید داد و خودتان کمرنگ و کمرنگ‌تر خواهید شد. وقتی صحبت از محتوای خودتان و تولید آن می‌زنیم، منظور این نیست که نمی‌توانید از تصاویر گرافیکی نقل قول، گیف‌های خنده دار، فیلم‌های وایرالی «معروف» و موارد دیگر استفاده کنید. بلکه منظورمان این است که با ترکیبی از سلیقه خودتان و تحقیق، یک سبک از تولید محتوا در شبکه های اجتماعی را بیابید و بعد به تهیه آن بپردازید. قبول داریم که ایجاد محتوایباکیفیت زمان‌بر و حتی گاهی سخت است؛ اما با تلاش طولانی مدت متوجه خواهید شد که در نهایت این محتوای شماست که دست به دست می‌چرخد و هرثانیه، مخاطب جدیدی را به صفحه شما اضافه می‌کند. مثلاً اگر فعالیت شما در زمینه فروش پوشاک است، باید در کنار تصاویر محصولاتتان، نکات مربوط به پوشیدنانواع لباس برای مهمانی‌، عروسی و... را هم ذکر کنید. با انجام‌دادن این کار، به‌عنوان مرجعیدر زمینه کاری خودتان خواهید شد و هرگاه سوالی برای مخاطبان در زمینه کاری شما پیش بیاید، حتماً سراغ شما می‌آیند.

  • فعالیت مستمر و اصولی

فعال‌بودن در صفحات شبکه‌های اجتماعی، نشان می‌دهد که محصولات برند شما ارزش پیگیری و حتی خریدندارد. با ارسال منظم محتوا و برقراری ارتباط با مشتریان، به‌طور طبیعیپست شما به فالوورهایتان نمایش داده می‌شود و اگر آن‌ها محتوا را بپسندند، برای دوستانشان هم ارسال می‌کنند. اگر با همان مثال پوشاک پیش برویم، باید بگوییم که مثلاً بعد از قراردادن تصویری ازمحصولتان، مخاطب را تا به‌اشتراک‌گذاری محصولی دیگر به حال خود رها نکنید. از مدهای روز، لباس‌های ستارگان سینما و افراد مشهور و... بگویید و مدام درحال ارتباط باشید. همچنین وقتی با مشتریانی ارتباط برقرار می‌کنید که لزوماً شما را دنبال نمی‌کنند، این احتمال وجود دارد که از شما و محصولاتتان خوششان بیاید و شما را دنبال کنند و به همین ترتیب، فالوورهایتان افزایش یابد.

  • داشتن ثبات در موضوع شبکه اجتماعی

داشتن یک موضوع ثابت در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود نیز می‌تواند فالوورهایتان را افزایش دهد. اگر افراد بدانند که باید انتظار چه محتوایی را داشته باشند، احتمال دارد که صفحه شما را دنبال کنند.موضوع محتوایی که در صفحاتتان به اشتراک می‌گذارید (خنده دار یا الهام بخش) یا شکل ظاهری محتوای شما (مینیمالیستییا رنگارنگ) همگی ازجمله مواردی هستند که به ثبات صفحات شما کمک می‌کند. درواقع از خود بپرسید که می‌خواهیددیگران چگونه برند شما را درک کنند؟ بر ایجاد شخصیت و صدای ثابت برای محتوای خود تمرکز کنید. وقتی مخاطبی برای اولین‌بار صفحه شما را می‌بیند، متوجه می‌شود که شما در زمینه پوشاک فعالیت می‌کنید. اگر به این موضوع اهمیت بدهد و صفحه شما برایش جذاب باشد، شما را دنبال می‌کند. بعد از آن انتظار دارد که در صفحه شما محتوای مربوط به پوشاک ببیند. حال اگر شما در این میان مطلبی در رابطه با فوتبال به اشتراک بگذارید، بعد موضوعی درباره سیاست را مطرح کنید، در حالی که این اتفاق چندین روز ادامه داشته باشد، کم کم مخاطب خسته شده و ممکن است شما را برای همیشه فراموش کند.

  • همکاری با برندهای مشابه

همکاری با دیگر برندهای مشابه شما نیز می‌تواند به روند افزایش فالوور کمک کند. البته این همکاری فقط محدود به مشاغل شبیه به خودتان نمی‌شود و می‌توانید با برندهای دیگری که مخاطبان مشابهی دارند اما انواع مختلف محصولات را می‌فروشند هم همکاری کنید. به عنوان مثال اگر در حوزه مانتو و البسه فعالیت می‌کنید، می‌توانید با برند دیگری که لوازم جانبی مانند روسری می‌فروشد همکاری کنید. این همکاری ممکن است شامل یک مسابقه، هدیه یا انجام تبلیغات به‌صورت رایگان باشد.

ابزارهای رسانه های اجتماعی برای افزایش تعامل

ابزارهای رسانه های اجتماعی برای افزایش تعامل

  • بافر یا Buffer

بافر ابزاری عالی برای ایجاد و ردیابی تعامل در شبکه های اجتماعی است. بافر به شما این امکان را می‌دهد که پست‌های خود را در زمان‌های مختلف به طور خودکار منتشر کنید. به کمک این اپ می‌توانید همزمان ۱۰ پست را به‌صورت رایگاندر شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید.همچنین می‌توانید به پست‌ها، هشتگ و برچسب اضافه کرده و اشخاص و برندهای مدنظرتان را هم منشن کنید. علاوه بر این موارد، می‌توانید گرافیک و تصویرهم به پست مربوطه اضافه کنید. بهترین قسمت درباره Buffer این است که به شما امکان می‌دهد تعامل در شبکه های اجتماعی خود را ردیابی کنید. شما می‌توانید تعداد پسندیدنیا لایک، بازتوییتو اشتراک، نام‌بردن و کلیک‌کردن در پست‌های خود را مشاهده کنید.

•	بافر یا Buffer

  • کانوا یا Canva

Canva یکی از بهترین ابزارهای رسانه‌های اجتماعی از نظر بسیاری از کاربران است. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که بر اساس ابعاد صحیح، محتوای منحصربه‌فرد خود را برای هر شبکه اجتماعی ایجاد کنید. این ابزار مانند نسخه کاربرپسند فتوشاپ عمل می‌کند؛ به‌این‌صورت که می‌توانیدتصاویر گرافیکی در آن ایجاد کنید، آن را هرگونه که دوست دارید تغییر دهید یا هرجا که لازم بود رهایش کنید و دوباره سروقتش بیایید. همین زیبایی و خاص‌بودن محتواست که باعث افزایش اشتراک‌گذاری و اعتباربخشیدن به صفحه و برند شما و در نهایت افزایش تعامل در شبکه های اجتماعی می‌شود .

•	کانوا یا Canva

  • IFTTT

IFTTT ابزاری عالی برای افزایش تعامل در شبکه های اجتماعی است که به شما کمک می‌کند بیشتر کار خود را به‌صورت خودکار انجام دهید. مثلاً اگر می‌خواهید مطلبی را در فیس بوک ارسال کنید، می‌توانیدچند شرط برای آن تنظیم کنید تا IFTTT محتوای سایر حساب‌های رسانه اجتماعی شما را نیز منتشر کند. این سایتیک ابزار عالی برای شرکت‌های انفرادی است که ممکن است وقت لازم برای ساخت و خودکارسازی محتوای منحصربه‌فرد برای هر سیستم عامل را نداشته باشند. با ارسال منظم محتوا در شبکه‌های اجتماعی مختلف، احتمالاً بتوانید تعامل با شبکه های اجتماعی را افزایش دهید. مثلاً شما شرطی به این صورت در این برنامه ایجاد می‌کنید: درصورت ارسال محتوا در فیسبوک، کپشن را در استوری اینستاگرام به اشتراک بگذار.

۱۵ نکته برای افزایش تعامل در شبکه های اجتماعی

نکات مهم افزایش تعامل در شبکه های اجتماعی

  1. محتوایی را به اشتراک بگذارید که ارزش درگیرشدن داشته باشد

اگر می‌خواهید تعامل در شبکه های اجتماعی را افزایش دهید، باید محتوایی ایجاد کنید که افراد بتوانند با آن درگیر شوند. مثلاً یک نظرسنجی در توییتر یا ویدئویی که مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند یا یک تصویر گرافیکی که باعث خنده مردم می‌شود یایک عکس از محصولباشد که مخاطبین را ترغیب می‌کند دوستان خود را هم برچسب گذاری کنند. درواقع محتوایی را به اشتراک بگذارید که با واکنش مثبت مردم روبرو شود. می‌توانید محتوایی را انتخاب کنید که پاسخ احساسی افراد را به دنبال داشته باشد؛ مثلاً پستی درباره یک موضوع الهام بخش، خنده دار یا قابل تامل از آن دسته مواردی هستند که احساسات مردم را به خود درگیر می‌کند. اگر یک فروشگاه یا برند تجاری دارید، سعی کنید سراغ مواردی نروید که موجب عصبانیت مردم شود یا هرگونه توهینی «اقلیتی، جنسیتی و...» به همراه داشته باشد. این موضوع مانند سمی برای اعتبار و برند شماست.

  1. به همه نظرات پاسخ دهید

برای افزایش تعامل در شبکه های اجتماعی، باید اجتماعیهم باشید. هنگامی که مشتریان برای شما پیام ارسال می کنند یا دربارهیک پست نظر می‌گذارند، به شما فرصتی می‌دهند تا با آن‌ها صحبت کنید. این که آن‌ها پیام مثبت می‌گذارند یا منفی، واقعاً مهم نیست؛ مهم این است که شما در هر صورت باید پاسخگوی همه مشتری‌هایتان باشید. می‌توانید از پیام‌های مثبت قدردانی کنید وبه‌دنبال حل مشکل افرادی باشید که برایتان پیام‌های منفیمی‌گذارند. مثلاً اگر کسی به شما گفت که این پیرهنی که دوخته‌اید بسیار زشت است، از او دلیلش را بپرسید. شاید واقعاً نظری را می‌گوید که لازم است روی کارتان پیاده کنید تا فروش بسیار بیشتری داشته باشید. تنها زمانی که مجاز به پاسخ‌ندادن هستید، زمانی است که یکی از فالوورهایتان دوست خود را برچسب گذاری کند؛آن هم به این دلیل که مستقیماً با شما در ارتباط نیست.

  1. فالوورها را به لایک، کامنت و اشتراک گذاری تشویق کنید

هنگام ایجادیک پست، همیشه در پایان آن یک فراخوان یا به اصطلاح « call to action » اضافه کنید. می‌توانید از افراد بخواهید که پستتان را لایک کنند، نظر بدهند و با دوستانشان به اشتراک بگذارند. مطمئن باشید بعد از درخواست شما، احتمال به‌اشتراک‌گذاشتن پست بسیار بیشتر می‌شود. مثلاً نظرشان را درباره مانتویی که به‌تازگی طراحی کرده و تصویرش را به اشتراک گذاشته‌اید را این‌گونه مطرح کنید؛ «بچه‌ها، نظرتون درباره این مانتو چیه؟ اگه بلند باشه بیشتر دوست دارینش یا همینجوری کوتاه خوشگله؟!»

  1. در یک گروه عضو شوید یا یک گروه راه‌اندازی کنید

گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌شوند، راهی عالی برای افزایش تعامل هستند. گروه‌ها به طور کلی از صفحات اجتماعی‌تر هستند؛ زیرا اعضایشمجازند که سوالاتشان را هر زمانی که می‌خواهد، بپرسند. با داشتن یک گروه می‌توانید به مشتریان خود اجازه ارتباط با یکدیگر را بدهید؛ این ارتباط باعث می‌شود با افراد دیگر در جایگاه خود آشنا شوند و این موضوع را مدیون شما و گروهی که ایجاد کردید بدانند. مثلاً شما یک آژانس مهاجرتی هستید و گروهی دراین باره تشکیل داده‌اید. در این گروه ضمن اینک افراد می‌توانند سوالاتشان را از خود شما بپرسند، می‌توانند از تجربیات یکدیگر هم بهره‌مند شوند. شما همچنین باید در گروهی که می‌سازید، فعال باشید و روابط خود را با دیگران تقویت کنید. برای جلوگیری از ارسال پیام‌های نامربوط و هرز، باید سطح پست‌های درون گروه را در حد متوسط نگه دارید. مثلاً اگر گروهتان محوریت علمی دارد، بد نیست که هرچند وقت یک‌بار، یک پیام طنز هم درون آن به اشتراک بگذارید.

  1. مسابقه بگذارید و هدیه دهید

۵.	مسابقه بگذارید و هدیه دهید

ساده‌ترین راه برای افزایش تعامل در شبکه های اجتماعی، اجرای مسابقات و هدیه دادن است. می‌توانید از افراد بخواهید اقدامات خاصی مانند بازدید از یک صفحه فرود یا landing page در وب سایتشما انجام دهند (که می‌توانید دوباره از آنجا به قسمتی دیگر هدایتشان کنید). حواستان به جایزه هم باشد؛ البته این جایزه می‌تواند یک محصول یا خدمت از کسب و کار خودتان باشد. مثلاً در همان مثال آژانس مهاجرتی، مثلاً به‌ازای ۵۰ دعوت از سوی مخاطب برای دوستانش، یک جلسه رایگان مهاجرتی برایش ترتیب دهید.

  1. از تصاویر در هر پست استفاده کنید

طبق آماری که Buffer در اختیارمان قرار داده است، توییت‌هایی که شامل تصاویر می‌شوند، ۱۵۰٪بازتوییت بیشتری از توییت هایی که تصویر ندارند، به دست می‌آورند. پست‌های خبری که حاوی تصویر هستند، هنگام اسکرول‌کردن در شبکه‌های اجتماعی بیشتر از متن ساده جلب توجه می‌کنند. همین موضوع سبب می‌شود که مخاطبان تشویق به مشارکت بیشتر در صفحه‌تان و افزایش اینگیجمنت در شبکه های اجتماعی شما شوند.

  1. فالوورهای بیشتری دریافت کنید

شکی در این نیست که داشتن فالوور به شما در افزایش تعامل در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند. افرادی که زیر ۱۰۰ دنبال‌کننده دارند، در کل نسبت به برندهای ده هزار نفری تعامل کمتری دریافت می‌کنند. ممکن است نرخ تعامل در شبکه هایاجتماعیاز یک بازیبا اعداد بیشتر نباشد؛ اما این امر مسلم است که اگر مخاطبان بیشتری داشته باشید، احتمالاً سطح بالاتری از تعامل در پست‌های خود خواهید داشت و به همان نسبت پیشرفت خواهید کرد. زمانی که فالوورهای شما زیاد باشد، دریافت تعامل از هر پستی که به اشتراک می‌گذارید، بسیار ساده‌تر خواهد بود؛ اما هنوز هم باید اطمینان حاصل کنید که کیفیت محتواهایی که در شبکه‌های اجتماعیبه اشتراک می‌گذارید، بالا باشد. مثلاً صفحه اینستاگرام برند آدیداس با وجود فالوورهای میلیونی‌اش، همچنان مانند گذشته از محتواهای قوی و باکیفیت استفاده می‌کند و درگیر کمپین‌های بزرگ تبلیغاتی با ستارگان معروف سرتاسر دنیاست.

  1. سوال بپرسید

هنگامی که در شبکه‌های اجتماعی پست می‌گذارید، یک سوال آسان برای جلب توجه فالوورهایتان طراحی کنید. پرسیدنیک سوال مرتبط اما سرگرم‌کننده راهی عالی برای جلب نظر مشتریانو ارسال نظر از طرف آن‌هاست. به عنوان مثال اگر در حوزه پوشاک فعالیت می‌کنید، می‌توانید پستی با محوریت مقایسه دو لباس مختلف ایجاد کنید و بعد بپرسید که «ترجیح می‌دهیدکدام یک را در یک قرار کاری بپوشید؟». با این حرکت می‌توانید محصول خود را در قالب یک سوال به مخاطبانتان که درگیر پاسخ هستند، معرفی کنید.

  1. در عین مودب‌بودن، صمیمیت ایجاد کنید

رعایت ادب به این معناست که با استفاده از کلماتی مانند «لطفاً» و «ممنونم»در جای مناسبشان، در عین گیرایی، تواضع‌ خود را نشان دهید؛ اما مثلاً اینکه مخاطبانتان را بدون درنظرگرفتن اینکه چقدر می‌شناسیدشان،با نام کوچک صدا کنید، به هیچ عنوان با رعایت ادب مغایرت ندارد. زیراتجربه ثابت کرده است که بیشتر مخاطبان بعد از اینکه نام خودشان را از زبان شما می‌شوند، احساس راحتی و صمیمیت می‌کنند. درنتیجه با شما ارتباط خوبی برقرار کرده و حتی ترقیب می‌شوندکه ارتباطشان را حفظ کنند.

  1. روزانه چندین پست در رسانه‌های مختلف منتشر کنید

برای افزایش تعامل در شبکه های اجتماعی، باید مرتباً در صفحات خود پست ارسال کنید. به طور متوسط روزانه ۲ تا ۳ پست در هر رسانه به شما کمک می‌کند تا در خاطر مخاطبان بمانید. مثلاً اگر تولید محتوای شما در حوزه ویدیوهای آموزشی آشپزی است و در یوتیوب فعالیت می‌کنید، بهتر است در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام هم یک صفحه بسازید و ویدیوهایتان را در آنجا هم به اشتراک بگذارید. بعد از آن، مخاطبانتان را به آن سمت هم هدایت کنید. فقط حواستان باشد که بیش از حد پست ارسال نکنید؛ چراکه ممکن است مخاطبان خود را آزار دهیدو آن‌ها دیگر شما را دنبال نکنند. همچنینحواستان به زمان ارسال محتوا در شبکه های اجتماعی باشد. هر شبکه‌ای ساعت زمانی مخصوص به خود را دارد؛ اما اگر بخواهیم به‌طور کلی بیان کنیم، تقریباً ساعت ۱ تا ۳ بعد از ظهر، بهترین زمان برای ارسال محتوا در اکثر شبکه های اجتماعی است.

  1. محتوایی مرتبط به مخاطبانتان به اشتراک بگذارید

مشتری‌های شما چه کسانی هستند؟ علاقه آن‌ها چیست؟ کدام نوع پست را ترجیح می‌دهند؟ چه نوع اطلاعاتی به مزاجشان خوش می‌آید؟ آیا آن‌ها ویدیو را ترجیح می‌دهند یا محتوای وبلاگ یامحتواهایی تصویری؟ درواقع سعی داریم بگوییم که روی ایجاد محتوایی که مشتری شما از آن لذت می‌برد تمرکز کنید. به احتمال زیاد باید انواع مختلفی از محتوا را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک بیشترین جذابیت را دارد. اگر متوجه شدید که به عنوان مثال ویدیو در میان طرفدارانتان عملکرد خوبی دارد، پس محتوای ویدیویی بیشتری ایجاد کنید.

  1. در ابتدای پست از دو کلمه جالب توجهاستفاده کنید

وقتی برای اولین بار مدیریت صفحات شبکههای اجتماعی را شروع کردم، آزمایش‌های زیادی انجام دادم. متوجه شدم که وقتی دو کلمه مهم را قبل از ارسال با دو ایموجی جذاب بنویسم، به‌طور کلی تعامل بیشتری هم دریافتمی‌کنم. به عنوان مثال اگر من یک مسابقه تبلیغاتی اجرا می‌کردم، در ابتدای متن می‌نوشتم: « مسابقه، مسابقه » یا « جایزه ببرید »

  1. از تعاملات معمولی فراتر بروید

از تعاملات معمولی فراتر بروید

برندهایی مانند Netflix با برقراری ارتباطی جذاب و متفاوت با طرفدارهایشان، تعامل در شبکه های اجتماعیشان را به بالاترین حد ممکن می‌رسانند. Netflix مرتباً در تعاملات خود با طرفدارانش با شوخیمی‌کند و سعی می‌کند روابطی نزدیک و صمیمی برقرار بسازد. به عنوان مثال در پستی که به مناسب روز کانادا منتشر کرده بودند، در پاسخ به هر مخاطب از جملات و لحن‌های متفاوت و جذاب استفاده کرده بود و جواب تکراری نداده بودند. بنابراین از پاسخ‌هایسرد و از قبل آماده‌شده به فالوورهایتان پرهیزکنید. اگر به طور مرتب در صفحه های خود تجربه‌ای سرگرم‌کننده و لذت‌بخش به مخاطب ارائه دهید، تعامل در شبکه های اجتماعی را نیز افزایش خواهید داد.

  1. میزبان یک گفتگوی هفتگی در توییتر باشید

راه دیگر برای افزایش تعامل در شبکه های اجتماعی، میزبانی چت‌های هفتگی در توییتر است. گپ‌های هفتگی به عنوان یک روش واقعی برای تعامل با مشتریان شما عمل می‌کند. شما می‌توانید از طریق گپ‌های هفتگی توییتر، هشتگ‌هایی که برای کسب‌وکارتان ساخته‌اید را به مخاطبانتان معرفی کنید. بسیاری از گپ‌های توییتر شامل مزایای پاسخ به سوالات برای ترغیب سطح بالاتری از تعامل در شبکه های اجتماعی است. اگر در این مدت تعداد زیادی توییت با استفاده از هشتگ دریافت کنید، هشتگ چت توییترشما می‌تواند به اصطلاح ترند شود.

  1. از شکلک‌ها یا Emojis استفاده کنید

طبق آمار OPUSFidelis ، استفاده از شکلک‌ها می‌تواند تعامل در شبکه های اجتماعی را افزایش دهد. هر شکلک می‌تواند میزان تعامل را با مقدار متفاوتی افزایش دهد. صورتک لبخند یا لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

منبع خبر

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

    نظرات