چگونه استراتژی فروش زیورآلات و صنایع دستی در تلگرام تدوین کنیم؟


استراتژی فروش زیورآلات و صنایع دستی در تلگرام

زیورآلات و صنایع دستی در ایران قدمتی کهنه دارند. پا به هر شهر و درون هر قومی که می‌گذاریم، آثاری می‌بیینم که نشان‌دهنده تمدن و هنر آن است. اغلب افراد فعال در این حوزه را کسب‌وکارهای خانگی تشکیل می‌دهند و قطعاً خوشبختانه با وجود تلگرام این کسب‌وکارها نیازی به سرمایه سنگین، حضور واسطه‌ها و لزوم تولید در یک مکان خاص را ندارند. آن‌ها به‌راحتی می‌توانند بدون نیاز به هیچ واسطه‌ای مستقیماً با مخاطب در ارتباط باشند و به کسب درآمد بپردازند.

در این مقاله از آکادمی راز می‌خواهیم استراتژی فروش زیورآلات و صنایع دستی در تلگرام را بررسی کنیم و در این بین راهکارهایی که به موفقیت در آن منجر می‌شود را عنوان خواهیم کرد.

استراتژی فروش زیورآلات و صنایع دستی در تلگرام


طبق گزارش‌های مرکز نظرسنجی ایسپا حدود ۴۰ تا ۴۵ میلیون‌نفر از جمعیت ایران در حال حاضر در تلگرام فعالیت دارند. صنایع دستی و زیورآلات، علاقه‌مندان و مخاطبین خاص خود را دارند؛ برای پیداکردن آن‌هادر بین این جمعیت عظیم حاضر در تلگرام نمی‌توان چشم‌بسته و ناآگاهانه عمل کرد و باید براساس یک برنامه‌ریزی هدفمند و یک استراتژی درست پیش رفت. استراتژی فروش زیورآلات و صنایع دستی در تلگرام با استفاده از ۵ مرحله‌ای که در ادامه ذکر می‌کنیم، قابل برنامه‌ریزی است:
۱. تعیین هدف مناسب


قبل از شروع به کار باید ببینید هدف شما از حضور در تلگرام چیست و متناسب با آن برای تمامی مراحل بعدی برنامه‌ریزی کنید . از اهدافی که یک برند فعال در زمینه زیورآلات و صنایع‌دستی در این فضا می‌تواند در پیش بگیرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فروش محصول به‌طور مستقیم به مخاطبین
  • برندینگ و افزایش آگاهی از محصولات جدید
  • برقراری ارتباط عمیق با مخاطبین و افزایش سطح وفاداری آن‌ها
  • افزایش ترافیک ورودی سایت یا حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی
  • آموزش هنر خود به دیگران و برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط

۲. بیوی مناسب


حال که هدف خود را می‌دانید در بیوی کانالی که می‌سازید به‌طور کامل خود را معرفی کنید. علاوه‌بر تصویر مناسب و مرتبط با نوع فعالیت باید اطلاعات‌رسانی مناسبی نیز در مورد خود انجام دهید؛ چه محصولاتی تولید می‌کنید، چه شعاری دارید، آیا قوانین خاصی دارید، ساعات پاسخگویی شما به چه صورت است و کاربر از چه روش‌هایی می‌تواند با شما در ارتباط باشد.

۳. محتوای جذاب و مناسب

برخی از نکات و ایده‌هایی که برای تولید محتوای مناسب در کانال تلگرام باید در نظر بگیرید شامل موارد زیر می‌شوند:

  • زیورآلات و صنایع دستی محتوای تصویرمحور می‌طلبند، بنابراین حتماً برای نمایش و معرفی آن‌ها باید از تصاویر باکیفیت استفاده کنید.


در کپشن، همه توضیحاتی که مخاطب برای تصمیم‌گیری نیاز دارد را ذکر کنید. قیمت محصول و آی‌دی ادمین جهت ارتباط و سفارش هم از این دسته توضیحات محسوب می‌شوند.
برخی کسب‌وکارها به‌ویژه آن‌هایی که محصولاتی با قیمت بالا دارند از عنوان قیمت در کپشن اجتناب می‌کنند. آن‌ها ترجیح می‌دهند در پیام مستقیم به مخاطب پاسخ‌گو باشند؛ چون در این‌صورت فرصت دارند در مورد مزایا و کیفیت محصول توضیحات بیشتری ارائه دهند یا به مشتری محصولات مشابه با قیمت مناسب‌تر معرفی کنند. البته در پیش‌گرفتن این سیاست باید طبق تجربه، درخواست و رفتار مخاطبین صورت گیرد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از در پیش‌گرفتن یک روال ثابت با قرار دادن پست‌هایی متفاوت حاوی قیمت و بدون قیمت، نتایج حاصله
را بسنجید.

  • پست‌ها را باید مرتب به‌روز کنید. اتمام موجودی محصولات را در کپشن‌ها ذکر کنید و اجازه ندهید مخاطب درانتخاب سردرگم شود. همچنین با قراردادن #موجود در کپشن‌ها باعث خواهید شد کاربر به‌راحتی با یک جستجو، لیست محصولات موجود شما را مشاهده کند و وقت خود را صرف انتخاب‌های نادرست نکند.
    درصورتی‌که دسته‌بندی‌های مختلف مثل گوشواره، دست‌بند و ... در بین محصولات خود دارید، می‌توانید از این روش، باز هم جستجو را برای مخاطب راحت‌تر سازید.
  • قابلیت کامنت‌گذاری در پست‌ها را فعال کنید. کامنت‌های موجود در پایین پست‌ها باعث می‌شود بیشتر با دغدغه‌ها و سلایق کاربران خود آشنا شوید. مخاطب برخلاف دایرکت، هنگام کامنت‌گذاشتن فشاری برای خرید بر روی خود احساس نمی‌کند و راحت‌تر دغدغه و سوالات خود را عنوان می‌کند.
  • نظرات خریداران و محتواهای UGC را در کانال به اشتراک بگذارید. نمایش واکنش و استقبال کاربران دیگر در جلب نظر و اعتماد بیشتر باقی مخاطبین کانال تاثیر بسزایی دارد. دریافت بازخورد از مشتری به‌سادگی امکان‌پذیر است؛ کافی است از او در مورد دریافت بسته سوال کنی، نظرش را درباره محصول جویا شوید و پاسخ را در کانال به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید از او بخواهید عکسی از محصول بگیرد و برای شما ارسال کند این کار خوشبختانه در تلگرام در لحظه و به‌راحتی امکان‌پذیر است.
    البته می‌توانید
    کمپین‌های UGC برگزار کنید و به ازای محتوای بهتر جوایزی را در نظر بگیرید. بدین‌ترتیب مخاطبین را ترغیب به مشارکت و همراهی خواهید کرد و باعث افزایش وفاداری آن‌ها خواهید شد.
  • در کانال از پشت صحنه کارتان نیز محتوا داشته باشید. پشت صحنه همیشه برای مردم جالب است و به‌چهره شما نمای انسانی می‌بخشد. نحوه ساخت زیورآلات و صنایع دستی، طراحی اولیه آن‌ها بر روی کاغذ، ابزارهایی که برای ساخت آن‌ها به کار می‌برید، روش نگه‌داری از این ابزارها، آماده‌کردن و ارسال سفارشات و... همگی می‌توانند برای مخاطب بسیار جذاب باشند.

  • از تصاویر واترمارک استفاده کنید. متاسفانه احتمال کپی از محتوای آثار هنری و صنایع دستی زیاد است. بهتر است برای جلوگیری از این کار بر روی تصاویر لوگوی خودرا درج کنید یا با استفاده از ابزارهای آنلاینی مثل Watermaque آن‌ها را واترمارک کنید.

  • از ترندهای روز رنگ، موضوع و مناسبت‌ها در خلق آثار خود غافل نشوید. در برخی صنایع دستی و زیورآلات می‌توان از طرح‌های مناسبتی استفاده کرد که تاثیر فوق‌العاده‌ای در فروش دارند؛ برای مثال ملیله‌دوزی‌های شب‌های محرم، زیورآلات مختص یلدا و... . برای ان‌کار می‌توانید یک تقویم محتوایی هم داشته باشید و از آن کمک بگیرید.

. پروموت کانال


برای برندینگ و افزایش فالوئر باید به‌خوبی برنامه‌ریزی و تبلیغات کنید. خوشبختانه در تلگرام با هزینه‌ای پایین‌تر از باقی رسانه‌ها و همچنین به‌صورت هدفمندتر می‌توانید این کار را انجام دهید. کانال‌هایی که مشتریان بالقوه شما را در بین مخاطبین خود دارند را شناسایی کنید و با ادمین‌ آن‌ها برای تبلیغ و برندینگ خود مذاکره کنید.
برای تبلیغ می‌توانید یک یا چند مورد از پست‌های کانال که بازخورد بهتری داشته‌اند به کانال‌های دیگر فوروارد کنید؛ بدین‌ترتیب بازدید آن پست‌های به‌خصوص در کانال شما افزایش می‌یابد و در اعتماد و جلب توجه کاربران خود شمانیز تاثیرگذار خواهد بود.

امیدواریم این پست آژانس دیجیتال مارکتینگ راز برای شما مفید واقع شود و بتوانید استراتژی فروش زیورآلات و صنایع دستی در تلگرام را به‌خوبی پیاده‌سازی کنید. خوشحال می‌شویم کانال‌هایی که در حوزه‌ صنایع دستی و زیورآلات در تلگرام دنبال می‌کنید و از نظر شما عملکرد خوبی دارند را به ما و دیگر خوانندگان معرفی کنید. به نظر شما علت موفقیت ایشان چیست؟

مطالب مرتبط:

چگونه استراتژی فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در تلگرام تدوین کنیم؟ چگونه استراتژی فروش پوشاک در تلگرام را تدوین کنیم؟ چگونه تقویم محتوایی تلگرام را تدوین کنیم؟ چگونه از تلگرام درآمد کسب کنیم؟

برندسازی سوشیال با راز

لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

منبع خبر

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

    نظرات