بیمه دات کام ؛ موتور جستجوی بیمه
به نقل از آکادمی فروش، در ایران نیز خدمات صنعت بیمه رشد قابل توجهی داشته است. از این رو قصد داریم با سرکار خانم بهاره شریفیون مدیرعامل و همبنیانگذار استارتاپ «بیمه دات کام» گفتگویی داشته باشیم. از سال ۹۵ با ایده اگریگیتوری بیمه و راه اندازی زیرساخت مشاوره و استعلام آنلاین بیمهنامه مشغول به کار شدم و پروژه «بیمه دات کام» استارت خورد. این نشان از جای کار داشتن روی این موضوع بود و با توجه به تحقیقات متوجه شدیم که رشد در این حوزه به صورت تصاعدی و سرعت بالایی اتفاق خواهد افتاد. از سال ۹۶ به صورت رسمی از «بیمه دات کام» با چهار رشته اصلی بیمه شخص ثالث، بیمه مسافرتی، بیمه آتش سوزی و بیمه حوادث انفرادی رونمایی کردیم. در حال حاضر در یازده رشته مختلف خدمات رسانی میکنیم.، در ابتدا بیمه دات کام با ۳ نفر شروع به فعالیت کرد. در حال حاضر «بیمه دات کام» جزو ۳ برند برتر کشور در حوزه ارائه خدمات آنلاین بیمه است. «بیمه دات کام» به عنوان یک شرکت دانشبنیان، از همان ابتدا با دو رویکرد کار خود را آغاز کرد. رویکرد اول بحث B۲C ما بود که شامل سامانه «بیمه دات کام» است. رویکرد دیگر «بیمه دات کام» بحث B۲B است. همانطور که گفته شد بیمه دات کام تمرکز اصلی خود را بر روی بحث B۲B گذاشته بود؛ اما لازمه این کار، فعال بودن فروش B۲C است، زیرا نیاز بود تا برای شرکای تجاری اعتمادسازی شود. یعنی تمام امکانات را مانند یک مارکتپلیس برای شرکتهای بیمه فراهم کرده و با قرار دادن آیتمهای تصمیمساز بر روی سایت به مشتریان این فرصت را داده تا با مقایسه چندین پارامتر مثلا رتبه شرکت بیمه در بیمه مرکزی، تعداد نمایندگان فعال در کل کشور یا شرایط پرداخت خسارت و مقایسه قیمتها بتواند بهترین و با کیفیتترین بیمه را خریداری کند. البته یک محصول دیگر هم با رویکرد B۲B در حال آمادهسازی داریم که به زودی از آن رونمایی خواهد شد. چالش بعدی این بود که سردرگمی در مورد نحوه برخورد سیستم به استارتاپهای بیمهای بود، آیا با ما به صورت یک شرکت بیمه برخورد شود؟ آیا یک شرکت IT هستیم؟ یا باید به عنوان یک موضوع جدید دیده شویم؟ قوانین نظراتی بر ما به چه صورتی باید باشد؟ این چالش زمان زیادی برد و خوشبختانه در زمان ریاست آقای دکتر سلیمانی به این موضوع رسیدگی شد و به یک نتیجه جمعبندی شده رسیدیم. زیرا وقتی بحث کارگزاری مطرح میشود تمرکز بر قیمت و این جنس مسائل است ولی یک استارتاپ باید در قبال سرویس ۲۴/۷، زیر ساخت کیف پول، باشگاه مشتریان و … نیز جوابگو باشد. چالش جدیدی که به آن برخوردیم، به وجود آمدن مجموعههایی است که در یک حوزه دیگر در حال فعالیت هستند و به واسطه اطلاعاتی که از کانالهای مختلف و بدون مجوز بهره برداری از اطلاعات دریافت میکنند، میتوانند به مشتریان پیشنهادهای هدفمند بدهند. پیگیریهای بسیاری از سمت ما و همکاران دیگر که با دیتای سالم در حال فعالیت هستیم صورت گرفته و صحبتهای بسیاری با بیمه مرکزی در این خصوص داشتهایم. و امیدواریم که خود صنعت به طور جدی در این مورد فکر کند چون اگه قرار باشد دسترسی به اطلاعات صورت بگیرد پس حداقل فضای یکسانی در اختیار همه قرار داده شود.
متن کامل خبر در سایت نوپانا
نظرات