اهتمام و تمرکز «وان شف» بر ایده‌های جدید...

اهتمام و تمرکز «وان شف» بر ایده‌های جدید...

اهتمام و تمرکز «وان شف» بر ایده‌های جدید در مراکز خرید

گروه صنعتی «وان شف» با پیشینه‌ای۳۰ ساله در تولید و واردات تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی از جمله رستوران‌ها، فست‌فودها و کافی‌شاپ‌ها، همواره با توجه به نیاز روز صنعت غذا و نوشیدنی در حال توسعه و تحول است. در این میان شیوع ویروس کرونا سبب شده تا بازوی تولید داخلی «وان شف» قدرتمندتر و قوی‌تر شود و برنامه تولید داخل تا سال ۱۴۰۱ به شکل گسترده و حرفه‌ای‌تر دنبال گردد که این موضوع گستره کالایی «وان شف» را بزرگ‌تر خواهد کرد. در این شماره با مدیرعامل این گروه صنعتی به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ادامه می‌آید.

لطفا در ابتدا ضمن ارائه بیوگرافی کوتاهی از خودتان، پیرامون حوزه فعالیتی شرکت وان‌ شف توضیحاتی ارائه دهید.

گروه صنعتی «وان شف» با پیشینه‌ای ۳۰ ساله در تولید و واردات تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی از جمله رستوران‌ها، فست‌فودها و کافی‌شاپ‌ها، همواره با توجه به نیاز روز صنعت غذا و نوشیدنی در حال توسعه و تحول است.

بنده مهران باقری، فارغ‌التحصیل رشته طراحی شهری بوده که از سال ۱۳۹۷ با هدف توسعه و مهندسی‌سازی صنعت غذا و نوشیدنی، وارد صنعت غذا و رستوران‌داری شده‌ام که شالوده و هدف آن ایجاد بستری جدید در بدنه گروه «وان شف» است.

تقویت واردات کالا و افزودن گستره کالایی از سال ۱۳۹۰ توسط آقای مهدی عسکری، به عنوان یکی از مالکان شرکت ایجاد و از سال ۱۳۹۷ همکاری بنده با ایشان نیز باعث ایجاد یک گروه منسجم و قوی با رویکرد خدماتی و مهندسی برای صنعت غذا و نوشیدنی شد و این همکاری تاکنون با قدرت و همدلی فراوانی ادامه داشته و همواره شاهد موفقیت‌های بسیاری برای این شرکت هستیم.

«وان شف» همواره در صدد تغییر و تحول بوده و از مهم‌ترین برنامه‌های من در این شرکت پاسخگویی به نیازهای روز صنعت غذا و نوشیدنی و همچنین ارائه ایده‌های جدید و نوین غذایی است.

چه برندهایی و از کدام کشورها توسط شرکت وان شف در ایران حضور یافته‌اند؟

کشور ایتالیا با توجه به زیرساخت‌های خود از پیشتازان صنعت غذا و نوشیدنی به شمار می‌آید. در حیطه تجهیزات صنعتی نیز برخی از بهترین برندهای دنیا متعلق به این کشور هستند که شرکت وان شف در بخش بازرگانی اقدام به واردات برخی برندهای مورد نیاز بازار کرده که مهم‌ترین دستاورد در این زمینه اخذ نمایندگی انحصاری برند Moretti forni است. این برند از برترین و قدرتمندترین تولیدکنندگان دستگاه‌های پخت پیتزا و نان به حساب می‌آید.

علاوه بر واردات از کشور ایتالیا و با توجه به حجم مورد نیاز بازار و مشکلات ارزی، این اجبار در بازار به وجود آمده که تجهیزاتی با قیمت‌های اقتصادی نیز عرضه شود و بر این اساس برخی کالاهای وارداتی «وان شف» از کشور چین تامین می‌شود و مابقی ملزومات بازار و پروژه‌ها به وسیله مهندسین توانمند «وان شف» در کشور تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

دسته بندی محصولات وارد شده به چه صورتی است و این محصولات با چه کارایی‌هایی ودر چه اماکنی مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

در خلال شیوع ویروس کرونا، بازوی تولید داخلی «وان شف» قدرتمندتر و قوی‌تر شده و برنامه تولید داخل تا سال ۱۴۰۱ به شکل گسترده و حرفه‌ای‌تر دنبال خواهد شد که این موضوع گستره کالایی «وان شف »را بزرگ‌تر خواهدکرد.

هم‌اکنون «وان شف» با گستره کالایی بالغ بر ۷۰۰ قلم کالا به عنوان یکی از اصلی‌ترین مراجع بازار تلقی شده و این کالاها در آشپزخانه رستوران‌ها، هتل‌ها، کافی‌شاپ‌ها، فست‌فودها، کترینگ‌ها و برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای که اقدام به فروش غذای آماده و نیمه‌آماده و پروتئین می‌کنند، استفاده می‌شود.

«وان شف» از ابتدای سال ۱۴۰۰ با توجه به ممنوعیت واردات تجهیزات سرمایشی با یک رویکرد قوی و مهندسی، اقدام به تولید انواع یخچال‌های ویترینی و صنعتی کرده که این مسئله می‌تواند یک همکاری بسیار خوب با فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای ما به ارمغان بیاورد.

نهایتا این گستره کالایی بسیار وسیع باعث شده تا هیچ کسب‌وکار غذایی در کشور یافت نشود که حداقل یک کالا تحت برند «وان شف» در آن واحد غذایی حضور نداشته باشد.

از دیدگاه شما صنعت رستوران‌داری در ایران در چه جایگاهی قرار دارد؟

صنعت رستوران‌داری یا به عبارتی بهتر صنعت غذا و نوشیدنی در سال‌های اخیر با یک پوست‌اندازی و تحول گسترده روبه‌رو شده و با وجود این که رستوران به عنوان یکی از مهم‌ترین تفریحات و نیازهای مردم به شمار می‌رود، اما متاسفانه تعداد رستوران‌هایی که از همه جهات دارای تمامی استانداردهای لازم و کیفیت غذایی مطلوب و فضای مطبوع باشند، بسیار محدود است.

از طرفی کشور ایران با توجه به وسعت جغرافیایی و اقلیمی و فرهنگی دارای تنوع غذایی بسیار بالایی است که جای خالی غذاهای بومی ایران در صنعت رستوران‌داری کشور به شدت احساس می‌شود و اغلب سرمایه‌گذاران با نگاه غیرحرفه‌ای خود به این صنعت، باعث ایجاد ذائقه‌های زیانبار شده و سلامت مردم را به خطر انداخته‌اند. از نگاه بنده ایده‌ها و رویکردهای غذایی جدید باید با نگاه به سوی غذاهای ایرانی و بومی طرح شوند و این تنوع به قدری است که می‌توان به عنوان مثال چندین رستوران با طرح و ایده جنوبی یا شمالی داشت که هیچ کدام غذای تکراری نیز نداشته باشند و حتی می‌توان با یک نگاه کاملا تخصصی مداخلات حرفه‌ای در غذاهای بومی انجام داد که یک نوع سرو متفاوت نیز اتفاق بیفتد و حالت سنتی و تکراری را از بین ببرد.

نهایتا می‌توان به این نتیجه رسید که صنعت رستوران در ایران به لحاظ اقتصادی جایگاه مناسبی برای خود ایجاد کرده و حتی در مبحث کارآفرینی و اشتغال‌زایی نیز جایگاه خوبی دارد ولی تغییر در نگرش و خروج از متدهای سنتی و ایجاد نگاه علمی و صنعتی به این صنعت، باعث رونق هرچه بیشتر آن خواهد شد که یکی از راهکارهای موجود، ایجاد دانشگاه و آکادمی‌هایی با استانداردهای معتبر جهانی است.

تصمیمات «وان شف» درراستای ایجاد تحول و برقراری طرح‌های جدید در حوزه رستوران و خصوصا فودکورت مراکز خرید به چه صورت رقم خواهد خورد؟

شرکت وان شف، با توجه به تجارب چند سال اخیر خود در مواردی در حال تدارک اقداماتی بدین شرح است: در اولین مرحله با توجه به زیرساخت‌های کشاورزی و گردشگری و همچنین تنوع غذایی کشور، مفهوم گردشگری غذایی در اتاق فکر شرکت شکل گرفت و برنامه‌هایی نیز برای این موضوع مطرح شد که این اتفاق همزمان با آغاز شیوع ویروس کرونا رقم خورد و تمامی این برنامه‌ها به دلیل اپیدمی در حالت طرح و ایده متوقف شدند تا زمانی که کشور و نهایتا دنیا از این ویروس عاری شوند ولی این موضوع همچنان در رتبه اول برنامه‌های پیش روی «وان شف» برای صنعت غذا و نوشیدنی است تا مفهوم غذا به عنوان یک مقصد گردشگری تعریف شود که با تکیه بر این رویکرد، می‌توانیم از مراکز خرید به عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری شهری و غیرشهری استفاده نماییم.

اقدام بعدی «وان شف» در جهت اعتلای این صنعت، ارائه ایده‌ای جدید برای مراکز خرید است که تحت عنوان ایده show cooking از آن یاد می‌شود. این مفهوم برای اولین بار در کشور در مرکز خرید «پریس سنتر» تهران ارائه شد و خوشبختانه با استقبال خوبی نیز مواجه گردید. این مفهوم جایگزین بسیار مناسبی برای فودکورت یا فودهال در مراکز خرید است چرا که اولا هزینه‌های سرمایه‌گذاری را به شدت کاهش داده و ثانیا باعث ایجاد یک سیستم مدیریتی یکپارچه شده و از اتلاف منابع و سرمایه‌ها جلوگیری می‌کند. این کانسپت(ایده) توانایی ارائه غذاهای متنوعی را دارد؛ به طوری که در بخش غذا و نوشیدنی توانایی ارائه بیش از ۳۰۰ آیتم را داراست. در حالی که فودکورت‌های موجود در کشور از ارائه چنین تنوعی به شدت عاجز هستند و از طرفی طرح show cooking ضمانت بسیار مهمی برای کیفیت غذای ارائه شده است چرا که هیچ مدول و فعالیتی از چشم مشتریان مخفی نیست و مشتری این اختیار را دارد که به تماشای پخت و آماده‌سازی و حتی شست‌وشوی ظروف بنشیند.

خدمات ارائه شده در این شرکت در چه حوزه‌هایی متمرکز است؟

خدمات گروه «وان شف» در کنار تامین و تولید و فروش تجهیزات، از مطالعات طرح شروع شده و با مطالعات مدل کسب‌وکار و ارائه منوهای متنوع غذایی ادامه خواهد داشت. طراحی آشپزخانه صنعتی و طراحی دکوراسیون داخلی و معماری و اجرای عملیات عمرانی و تحویل یک فضای کسب‌وکار کاملا آماده به کارفرمایان، بخش زیادی از گستره خدماتی «وان شف» را در بر می‌گیرد و هم اکنون خدمت جدید «وان شف» بهره‌برداری از بخش غذا و نوشیدنی مراکز خرید و پروژه‌های غذایی مطرح شده است.

محصولات ارائه شده توسط شرکت شما از لحاظ ضریب امنیتی به چه صورتی است؟

محصولات ارائه شده توسط «وان شف» به سه بخش واردات از کشور ایتالیا، واردات از کشور چین و تولید داخلی تقسیم می‌شود که تمامی این کالاها تحت گارانتی «وان شف» بوده و یکی از بزرگ‌ترین خط قرمزهای شرکت، ارائه امنیت خاطر به مشتریان بابت ایمنی محصولات بوده و همواره در حال رشد و بهبود این بخش از فعالیت‌مان هستیم.

لطفا پیرامون خدمات پس از فروش محصولات «وان شف» توضیحاتی ارائه دهید.

تیم خدمات پس از فروش «وان شف» همواره با ایجاد یک ارتباط قوی میان خود و مشتریان در صدد کوتاه کردن فاصله زمانی دریافت مشکل و برطرف کردن آن است چرا که از کار افتادن یا خرابی یک دستگاه در رستوران باعث وارد شدن زیان‌های جبران‌ناپذیری بر بدنه کسب‌وکار خواهد بود.

آینده صنعت رستوران و رستوران‌داری در ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟

آرزوی شخصی‌ام این است بتوانیم در صنعت غذا آنچنان پیشرفتی کرده که به عنوان یک صنعت گردشگری از آن استفاده نماییم ولی این مورد با همکاری جدی و تغییر نگرش تمامی ارکان این صنعت امکان پذیر است. هم‌اکنون با افزوده شدن افرادی که در آکادمی‌های معتبر جهان اقدام به تحصیل کرده‌اند، تحولات محسوسی به چشم می‌خورد علی‌الخصوص این مورد در بخش شیرینی و شکلات و قهوه چشمگیر است. با این حال هرگاه نگاه علمی و تخصصی بر تمام وجوه این صنعت حاکم شود، وضعیت بسیار متفاوتی رقم خواهد خورد.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات