صنعت سلامت ایران و جهان و نقش استارتاپها در توسعه فناورانه آن
در ابتدای این رویداد، محسن صدر، بنیانگذار و مدیر عامل درمانکده با اشاره به وضعیت صنعت سلامت دیجیتال در ایران و دنیا و اهمیت ارتباط متقابل دولت و استارتاپها در دوران کرونا گفت: «پیشرفتها و دستاوردهای درمانکده، به عنوان یکی از بازیگران مهم صنعت سلامت دیجیتال در ایران و تجربهها و آزمون و خطاهای صورت گرفته نشان داد که دولتها با تکیه بر اطلاعات بزرگ دیجیتال BIG DATA و تحلیل دادههای کلان میتوانند نظام سلامت را تقویت کرده و بخش عمدهای از آسیبهایی را که بحرانی چون کرونا بر این نظام وارد میکند، خنثی نمایند.» محسن صدر در ادامه به وضعیت صنعت سلامت دیجیتال در دنیا و ایران پرداخت و با اشاره به این که در دنیا ۱۵ درصد صنعت سلامت دیجیتالی شده گفت: «خدمات مختلفی مانند سرویس از راه دور، آزمایشها و خدمات پاراکلینیکی از راه دور انجام میشود، اما این رقم در ایران کمتر از نیم درصد است.» در ادامه این نشست خبری، امیرسینا زمانیان، مدیر بازاریابی درمانکده به ارائه آمار و اطلاعاتی درباره درمانکده و تحلیل و بررسی دیتاهای دیجیتال موجود بر بستر این پلتفرم پرداخت و گفت: «در تست هوشمند کرونا که در دوره اپیدمی در سایت درمانکده انجام شد، بیش از ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از این صفحه بازدید کردند و ۴۵۰ هزار نفر از ۷۰ شهر و روستا در تست مشارکت داشتند.» زمانیان در ادامه با اشاره به این که در درمانکده بیمار اصل است و نه فرع و نباید اجازه داد که قدرت پزشک حقوق و نیازهای بیمار را تحت شعاع قرار دهد، گفت: «در حال حاضر استارتاپ درمانکده بیش از ۲۰ درصد از سهم سلامت دیجیتال در ایران را در اختیار دارد و قصد دارد این عدد را در ۱۸ ماه آینده ۲ و نیم برابر کند. زمانیان با اشاره به این که نتیجه این کمپین در بازه زمانی سه هفته بسیار قابل ملاحظه بود، ادامه داد: «در نتیجه این کمپین بیش از ۵ هزار تماس دریافتی و بیش از ۲ هزار تماس خروجی پزشک با بیمار داشتیم که تمام این خدمات به صورت رایگان انجام شد.»
متن کامل خبر در سایت شنبه پرس
نظرات