تولید استاتر و نوشیدنی تخمیری چای را برای نخستین بار در کشور نمونه‌سازی کردیم


مدیرعامل شرکت کشاورزی گیاهان دارویی و گل محمدی فریمان با اشاره به نمونه سازی نوشیدنی تخمیری باستانی چای در این شرکت، گفت: نخستین شرکتی در کشور هستیم که بر اساس مطالعات داخلی با همکاری موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، استاتر این نوع نوشیدنی‌ را بر اساس دانش بومی را تولید خواهیم کرد.

حمیدرضا شوقی مطلق در گفت‌وگو با روابط عمومی پارک علم‌ و فناوری خراسان، اظهار کرد: این شرکت با ارائه و طرح ساخت انواع نوشیدنی‌های فرا‌سودمند تخمیری، سنتی، پربیوتیک و گازدار طبیعی، وارد پارک علم ‌و فناوری خراسان شد و هم‌اکنون در حال ثبت اختراع با همکاری موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی درخصوص طرح نوشیدنی و کاربردهای آن هستیم.

وی با بیان اینکه نخستین شرکتی در کشور هستیم که بر اساس مطالعات داخلی این نوع نوشیدنی‌ها را نمونه سازی کرده است، افزود: نوشیدنی تخمیری چای از نوعى باکتری به دست می‌آید که یک نوشیدنى ساده بودهو ترکیبی از چاى معمولى و شکر است و با استفاده از استاتر یا یک نوع قارچ، تخمیر ‌شده و ساختار شیمیایی آن تغییر پیدا می‌کند.

شوقی با اشاره به خواص این نوشیدنی بیان کرد: براساس گزارش‌هاى علمى، ثابت شده است که نوعى آنتی‌‌بیوتیک قوی در ترکیب نوشیدنی وجود دارد که باعث دفع سموم و مواد زائد بدن می‌شود. به عقیده پزشکان این ماده نقش مهمی در فرآیند شیمیایی بدن ایفا کرده،‌ سیستم دفاعى بدن را تقویت و موجب جلوگیرى از بیمارى‌ها مى‌شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی گیاهی دارویی و گل محمدی فریمان تصریح کرد: امروزه از این ‌نوع چای برای درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها به ویژه ‌سرطان‌ها استفاده می‌شود، زیرا براساس شواهد و آزمایش‌های انجام شده، اسید گلورونیک موجود در آن نه تنها مانع از سرطانی شدن سلول‌ها می‌شود، بلکه رشد سلول‌های سرطانی را نیز متوقف می‌کند.

وی گفت: این‌ نوشیدنی همچنین سبب کاهش چین و چروک‌های پوست و لکه‌های قهوه‌ای روی دست‌ها و صورت شده، خاصیت رطوبت‌پذیری پوست را افزایش می‌دهد، جوش‌ها و کورک‌ها را برطرف می‌کند، یبوست را درمان می‌کند، ناراحتی‌های عضلانی در شانه و گردن را برطرف می‌کند و به رفع برونشیت و سرفه‌های آسمی و مزاج بلغمی کودکان کمک‌ می‌کند.

شوقی ادامه داد: این نوشیدنی همچنین در درمان کبد چرب و بیماری‌های کبدی موثر عمل کرده، حساسیت اعصاب دردناک و ضعف اعصاب را بهبود می‌بخشد، در بهبود ناراحتی‌های کلیوی توصیه می‌شود، مثانه را پاک می‌کند و کولیت و سایر دردهای دستگاه گوارش را التیام می‌بخشد، برای درمان آب مروارید و سایر تغییرات قرنیه موثر است و دید چشم را افزایش می‌دهد، از ناراحتی‌های قلبی می‌کاهد، تصلب شرائین و فشار خون را درمان می‌کند و میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد، رگ‌ها را نرم می‌سازد و جریان خون را افزایش داده و باعث لاغر شدن و کنترل وزن بدن می‌شود.

وی ‌اضافه کرد: مصرف نوشیدنیف بی‌خوابی را کاهش داده، میزان قند خون را تنظیم کرده و اگر به طور روزانه مصرف شود در مدت ۱۰۰ روز، اوره را کاهش می‌دهد. همچنین اثر شگفت‌انگیزی بر پوست سر داشته و از تاسی سر جلوگیری کرده و موها را ضخیم و سیاه می‌کند. این نوشیدنی بیماری ایدز، ام‌اس و دیابت را کنترل کرده، روماتیسم، خستگی و ناراحتی‌های مفاصل را علاج می‌کند. همچنین در طی دوران یائسگی از گرگرفتگی می‌کاهد.

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی گیاهان دارویی و گل محمدی فریمان تاکید کرد: هدف ما از تولید استاتر این است که محصول را در سبد خرید خانواده قرار دهیم تا بتوانند به صورت دائم و همیشگی اقدام به تولید نوشیدنی در خانه نمایند و ضمن صرفه جویی در خرید نوشیدنی گازدار مضر، خودشان در خانه با ترکیب گیاهان و میوه های مازاد بر مصرف، نوشیدنی طعم دار طبیعی و سالم براساس ذائقه خانواده تولید و از کاربردها و مزایای دیگر این‌ نوشیدنی که تقریبا شبیه به سرکه است،  بهره ببرند.

شوقی تصریح کرد: همچنین کافی‌شاپ‌ها و هتل‌ها می‌توانند این‌نوشیدنی را در فهرست نوشیدنی‌های خود قرار دهند، چراکه این نوع نوشیدنی جایگزین مناسبی برای نوشابه‌های مضر است. همچنین شرکت، طرح تولید پودر نوشیدنی را در دست اجرا دارد. پودر این نوشیدنی به‌علت خاصیت افزایش نیرو و توان مصرف کننده، امکان جایگزین طبیعی برای مکمل بدن سازی برای ورزشکاران خواهد بود.

وی اضافه کرد: ما می‌توانیم این نوشیدنی را به کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی همچون عراق، افغانستان، قطر، عمارت و کویت صادرات کنیم.

مدیر عاملاین شرکت افزود: پارک علم و فناروی خراسان در زنجیره پژوهش این شرکت کمک زیادی کرده و با قرار دادن فضای مناسب، تسهیلات و مشاور‌ه های به موقع، از ما حمایت کرده است.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات