راه‌اندازی پردیس پارک‌های علم و فناوری در شهرک‌های صنعتی کشور در دستور کار است

راه‌اندازی پردیس پارک‌های علم و فناوری در شهرک‌های صنعتی کشور در دستور کار است

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، نشست مشترک معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در محل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و با حضور مدیرکل دفتر نوآوری و کسب و کارهای نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سرپرست دفتر سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری و نوآوری وزارت علوم برگزار شد.

در این نشست دکتر خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور بحث اشتغال است و یکی از بهترین بسترهای ایجاد اشتغال برای قشر تحصیل کرده جامعه، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌ بنیان هستند.

دکتر خیرالدین با اشاره به توانایی تبدیل ایده به محصول توسط فارغ‌التحصیلان دانشگاه، افزود: فعالیت بیش از ۵۰ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه در شرکت‌های دانش‌بنیان موجب ارتقاء ۲۰ پله‌ای رتبه فناوری ایران در بین کشورهای جهان طی ۱۰ سال گذشته شده است.

معاون فناوری وزیر علوم یکی از مشکلات پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان را نبود فضای مناسب توسعه عنوان و خاطرنشان کرد: فضاهای خالی موجود و بلا استفاده در شهرک‌های صنعتی می‌تواند در حل این مسئله موثر باشد که با تعریف سازوکار مناسب می‌توان زمینه در اختیار قرار دادن این فضاها به پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم نمود.

وی تاکید کرد: انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه بین وزرات علوم، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت صمت می‌تواند موجب هم‌افزایی بیشتر در کمک به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد پردیس پارک‌های علم و فناوری در شهرک‌های صنعتی شود.

دکتر علی رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این نشست با اشاره به واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی از طریق مزایده، خواستار تعریف بسته حمایتی متفاوت برای شرکت‌های دانش‌بنیان شد.

دکتر رسولیان درخصوص واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی به پارک‌های علم و فناوری تاکید کرد: از همه ظرفیت‌های قانونی برای تحقق این موضوع استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در پایان خواستار همکاری جدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی شد.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات