اجباری شدن هویت آگهیدهنده خودرو و احراز وجود خودرو
روز سهشنبه هفته گذشته، ۲۵ آبان ۱۴۰۰، وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نامهای با موضوع «ساماندهی آگهیهای الکترونیکی خودرو» برای اتحادیه کسب و کارهای مجازی ارسال کرد. این نامه ازسوی اتحادیه به دیوار، شیپور و باما، پلتفرمهای ثبت آگهی آنلاین ابلاغ شد. به گزارش شنبه مگ، به نقل از زومیت در این نامه با اشاره به «تاثیرگذاری درج آگهیهای غیر واقعی خودرو و قیمتسازیهای صوری بر اذهان عمومی و… نگرانی عمومی از گرانفروشی»، پلتفرمهای درج آگهی خودرو موظف شدهاند بسترهایی را برای احراز هویت آگهیدهنده و احراز وجود خود خودرو، تنها با استفاده از سامانه امتا و سماوا ایجاد کنند. با وجود اینکه آگهیهای مشکلدار در این پلتفرمها با درصدی پایین و غیر قابل انکار است، اما به نظر میرسد، پلتفرمهای خرید و فروش آنلاین خود و درج آگهی، بیشتر نگران تاثیر تصمیمات این چنینی، با توجه به تجربههای قبلی هستند. همانطور پیش از این حذف قیمت خودرو از ...
متن کامل خبر در سایت هفته نامه شنبه
نظرات