اشتباهات توییتری که باعث از دست دادن فالوورهایتان می‌شود!

اشتباهات توییتری که باعث از دست دادن فالوورهایتان می‌شود!


توییتر چیست؟

اشتباهاتی که باعث می‌شود دنبال کنندگان شما را در توییتر دنبال نکنند.

توییتر را می‌توان جزء بهترین و قدیمی‌ترین شبکه‌‌های اجتماعی به شمار آورد. در سال ۲۰۰۶ که، «جک دورسی» به همراه دو تن از دوستان خود این میکروبلاگ را راه اندازی ‌کردند. شاید تصور نمی‌کردند، ‌ایده‌یِ نوآورانه آن‌ها تا این حد بتواند در زندگی مردم جای باز کند. بسیاری از اطلاعات شخصی، سیاسی و شغلیِ مردم در این برنامه به اشتراک گذاشته می‌شود و رقابت برای دیده شدن در آن، همانندِ سایر شبکه‌‌ها اجتماعی بسیار بالا است.

برخی کاربران و بیزینس‌‌ها با انجام اشتباهاتی نه تنها به دیده شدن و افزایش دنبال‌کنندگان خود کمکی نمی‌کنند، بلکه ممکن است، فالور‌های خود را نیز از دست بدهند. ما در این مقاله می‌خواهیم مهمترین اشتباهات کاربران توییتر که باعث گمنام ماندن و حتی از دست دادن حساب آن‌ها می‌شود را معرفی کنیم. شما می‌توانید با شناخت این اشتباهات و رفع آن‌ها، در توییتر یکه‌تازی کرده و طرفداران زیادی را جذب کند.

بهترین بودن رو شروع کن

توییتر چیست؟

حتی اگر کمی با فضای مجازی آشنا باشید، نام توییتر برایتان آشنا خواهد بود. توییتر پیش از اینستاگرام توسط جک دورسی که از دوستان قدیمی، مارک زاکربرگ (مدیرعامل فیسبوک و مالک اینستاگرام) و کوین سیستروم (بنیانگذار اینستاگرام)، بود، ایجاد شد.

نام این برنامه که معنی آن در لغت به معنی جیک جیک کردن است، ابتدا با شعار «چه کار می‌کنید؟ » مردم را به نوشتن، از موضوعات سرگرمی و فان گرفته تا مسائل سیاسی و اجتماعی دعوت کرد. اما بعد‌‌ها شعار خود را به «چه چیزی در حال رخ دادن است؟ » تغییر داد و با اضافه کردن لغات نوشتاری به ۲۸۰ حرف، به همراه عکس، ویدئو و ... محیط جذابی را برای چالش‌‌های رو به روی شخصی، اجتماعی، سیاسی و هر جنبه از زندگی مردم باز کرد.

اگر شما هم به دنبال دیده شدن در این برنامه جذاب و پرطرفدار هستید و تا به حال موفق نشده‌اید، باید علت اینکه چرا نمی‌توانید دنبال‌کنندگان زیادی را برای حساب شخصی یا کاری خود به دست بیاورید را پیدا کنید. در ادامه اشتباهات رایجی که کاربران در توییتر انجام می‌دهند را معرفی خواهیم کرد تا با شناخت و رفع آن‌ها بتوانید فالور، لایک و منشن زیادی را در توییتر به دست آورید.

اشتباهاتی که باعث می‌شود دنبال کنندگان شما را در توییتر دنبال نکنند

همیشه مردم در هر جا و مکانی به دنبال این هستند که با کار‌ها و حرف‌هایشان طرفدارن زیادی کسب کنند. در Twitter نیز تعداد فالور‌ها، لایک و منشن‌‌ها نشان‌دهنده طرفدارنِ فعال و طرفدارنِ پایبند شما خواهد بود. درست است که تولید محتوایِ باکیفیت و خوب برای مشاغل و حتی حساب‌های شخصی بسیار مهم است.

برخی اوقات ممکن است به اشتباه کار‌هایی را انجام دهید که نتوانید کسب و کار یا حساب شخصی خود را به جایگاه مناسبی در توییتر برسانید. در اینجا چندین مورد از رایج‌ترین اشتباهاتی که مردم در توییتر مرتکب می‌شوند آورده شده است. انجام این اشتباهات می‌تواند شما را شبیه یک هرزنامه نشان دهد و مهمتر از همه می‌تواند مخاطبان شما را از بین ببرد.

تحلیل رفتار کاربران با راز

توییت‌ موضوعات بی‌ربط و نامناسب

پروفایل شخصی و بیوگرافیِ شما نشان می‌دهد، موضوعات توییت‌‌های شما چه سمت و سویی دارد. بنابراین افرادی که بیوگرافی شما را می‌خوانند، ابتدا ‌شما را می‌شناسند که چه کسی هستید و چه محتوایی تولید می‌کنید. بنابراین یک تصمیم اساسی می‌گیرند:

  1. من می‌خواهم این شخص را دنبال (فالو) کنم.
  2. من نمی‌خواهم این شخص را دنبال (فالو) کنم.

چرا شما را دنبال می‌کنند؟ به دلیل آنچه شما می‌توانید در قالب سرگرمی، اطلاعات، ارزش، ارتباط و غیره ارائه دهید، این مشخصات بیوگرافی شما است که آن‌ها را به خود جذب می‌کند.

مثالی از توییت‌‌های بی‌ربط و نامناسب

برای مثال اگر بخواهید مشخصات توییتر بِرنارد مار (نویسنده کتاب بیگ دیتا) را بررسی کنید، انتظار می‌رود او در مورد KPI‌‌ ها، عملکرد استراتژیک و بیگ دیتا توییت کند. این چیزی است که زندگی نامه او نشان می‌دهد. اگربِرنارد مار توییتی درباره فرش‌‌های لوکس برای کاربرانی که به دنبال مباحث هوش مصنوعی هستند، ارسال کند، بدون شک دنبال‌کنندگان خود را از دست می‌دهد.

شما باید اهداف خود را برای فعالیت در این برنامه اجتماعی مشخص کنید. آیا می‌خواهید توییت‌‌هایی درباره فرزند خود منتشر کنید؟ اگر چنین است منتشر کردن مباحث کاری بزرگترین اشتباه و فراری دادن طرفدارانتان خواهد بود.این بدان معنا نیست که شما هرگز نمی‌توانید در مورد فرزند خود توییت کنید. اما شما باید اطمینان حاصل کنید که توییت‌‌های شما عموماً روی یک موضوع باقی می‌مانند.

نحوه معرفی مناسب و ساخت پروفایل در توییتر

در بیوگرافیِ پروفایل خود، مهمترین موضوعاتی را که در مورد آن‌ها توییت می‌کنید لیست کنید. این‌ها کلمات کلیدی معمولی هستند که پیشینه و هنر شما را تعیین می‌کنند.اطمینان حاصل کنید که توییت‌‌های شما با آن موضوعات مطابقت دارد.

توییت‌هایتان بی‌ارزش است

کاربران توییتر به دنبال تبادل ارزش هستند. سیستم ارزشی این برنامه ساده است.

  • آن‌‌ها برای کاربرانی که دنبال می‌کنند، ارزش قائل می‌شوند.
  • آن‌‌ها می‌خواهند از کاربرانی که آن‌ها را دنبال می‌کنند، ارزش دریافت کنند.

اگر آن‌ها احساس کنند، ارزشی را ارائه نمی‌دهید، شما را آنفالو خواهند کرد.

چگونه ارزش را ارائه می‌دهید؟
  • توییت کردن پیوند‌های مفید
  • توییت مطالعات آموزنده.
  • توییت نکات فوری که کسی از آن‌ها خبر ندارد
  • توییت کردن اخبار مربوط به یک حوزه خاص
چگونه ارزش ارائه نمی‌دهید؟
  • نوشتن در مورد خودتان
  • نوشتن در مورد محصول‌هایتان
  • نوشتن در مورد احساسات، روحیات یا ترجیحات خود.

دانشمندان علوم اجتماعی بر این باورند که توییت کردن در این موارد نشان از خودشیفتگی افراد دارد و زمانی که نتوانید جز مسائل شخصی و احساسی، ارزش خاصی را ارائه دهید. از دایره طرفدارن خود حذف خواهید شد.

ارائه ارزش برای افراد مشهور

اگر سلبریتی هستید، می‌توانید توییت‌هایتان را بر روی خود متمرکز کنید. همه می‌خواهند بدانند سلبریتی‌‌ها در چه ساعتی از خواب بیدار می‌شوند، در هنگام بیدار شدن چگونه به نظر می‌رسند، پس از بیدار شدن چه کار می‌کنند و از همه مهمتر اینکه با چه کسانی بیدار می‌شوند. به همین دلیل است که مردم آن‌ها را دنبال می‌کنند.

ارائه ارزش برای افراد معمولی

اگه فرد مشهوری نیستید، تولید محتوای خود را داشته باشید و مطالب باارزش و خوبی را ارائه دهید. به یاد داشته باشید در دنیای انبوه اطلاعات اگر چیز مناسبی برای عرضه نداشته باشید، به راحتی حذف خواهید شد. حال چگونه محتوای با ارزش داشته باشید؟ منبع کاملی از توییت‌‌های باارزش باشید. همانند نوری در تاریکی باشید و با مطالب باارزشتان نوری را بتابانید. «بدهید»، «بدهید»، بخشنده باشید نه گیرنده، اینگونه همیشه افراد برای گرفتن مطالب باارزش به شما سر می‌زنند.

مدیریت اکانت با راز

توییت‌‌های شما هیچ اطلاعات مثبتی ارائه نمی‌دهد

در Twitter ارزش و اطلاعات رابطه مستقیمی با هم دارند. بهترین کاربران این برنامه کسانی هستند که می‌دانند چگونه اطلاعات درستی را در اختیار مخاطبان خود قرار‌‌‌دهند. مردم از توییتر به عنوان یک منبع اطلاعاتی عظیم برای موضوعات مورد علاقه خود استفاده می‌کنند. موضوعات ارائه شده می‌تواند در برگیرنده زمینه‌‌های مختلف باشد، به شرطی که اطلاعات باکیفیت و خوبی را ارائه دهد. برای مثال: می‌تواند شامل پیوند‌های اینفوگرافیک، نقل قول‌‌های رهبران و افراد فرهیخته، پست‌‌های وبلاگ با موضوعات مرتبط، نکات کاربردی در یک زمینه خاص، موضوعات سرگرمی و .... باشد.

فرآیند ساده‌ای است: اگر اطلاعات خوب به کاربران ارائه دهید، آن‌ها را حفظ خواهید کرد و اگر ارسال اطلاعات را قطع کنید، آن‌ها شما را فراموش خواهند کرد.

توییت‌‌های شما بیش از حد درباره مسائل شخصی است

اینکه بتوانید به عنوان یک انسان درباره خود صحبت کنید، چیز خوبی است. برای افرادی که ارزش آن را دارند تا شما را بیشتر بشناسند، نه برای کنجکاوی یا فضولی، آن‌ها همه جزئیات شخصی در مورد زندگی شما را نمی‌خواهند بدانند، بنابراین تعادل را رعایت کنید.شریل کانر یکی از نویسندگان مجله فوربس می‌گوید: بیش از حد به اشتراک گذاشتن زندگی شخصی، برای شما هزینه دارد.

به افراد ناشناس پیام‌‌های متعدد ارسال می‌کنید

اکثر اوقات جواب دایرکت‌‌ها تنها یک کلمه است «نه»، بنابراین از قسمت دایرکت تنها برای ارسال پیام به دوستان و افرادی که می‌شناسید استفاده کنید. اکثر پیام‌‌ها هرزنامه هستند و بسیاری افراد زمانی که پیامی را دریافت ‌کنند، ترجیح می‌دهند شما را از لیست دنبال‌کنندگان خود حذف کنند. هیچ کس تحمل افرادی که پیام‌‌های بی‌ربط دهد را ندارد و به سرعت آن را از لیست خود حذف می‌کند.

رفتار بی‌ادبانه و توهین آمیز دارید

همه ما داستان‌‌های عجیب و ترسناک افرادی را شنیده‌ایم که شغل، همسر، ثروت و ... را با یک توییت اشتباه از دست داده‌اند. بنابراین مراقب پیام‌‌هایی که در این برنامه منتشر می‌کنید باشید، برخی اوقات ممکن است مشکلات بسیار بزرگی برایتان به وجود آورد.

در اینجا انواع توییت‌‌هایی که باید از آن‌ها اجتناب کنید، آورده شده است:

  • تحقیر آمیز
  • خشن
  • مباحث جنسی و شرم آور
  • بحرانی
  • عکس‌هایی که از شما در دوران بارداری گرفته شده است
  • متهم‌کننده
  • دیدگاه افراطی درباره نژاد
  • دیدگاه‌‌های افراطی درباره دین
  • دیدگاه‌‌های افراطی سیاسی
  • شکایت کردن
  • قضاوت کردن

برخی مواقع بدون به کاربردن کلمات توهین آمیز می‌توانید با کلمات خود به شخص، حوزه یا نهاد و سازمانی توهین کنید. بنابراین مراقب کلمات نوشته شده و محتوای منتشر شده باشید.

فعالیت زیادی در توییتر ندارید

افراد برای دیدن توییت و اطلاعاتی از شما، گزینه فالو را انتخاب می‌کنند. زمانی که اطلاعاتی را ارائه ندهید و مدت زمان طولانی بدون فعالیت باشید، مردم با نگاهی به فالورهایشان، شما را از لیست دنبال‌کنندگان خود پاک خواهند کرد.

اگر توییتری نیستید، چرا باید کسی شما را دنبال کند؟ اگر فعالیت نداشته باشید به راحتی فالورهایتان را از دست خواهید داد. طرف دیگر فضیه نیز برعکس است، با فعالیت بیش از حد و توییت‌های مکرر هم، دنبال‌کنندگان شما را از لیست خود حذف می‌کنند.

ریپلی و منشن در توییتر به چه معناست

ریپلی همان جواب و منشن به معنی اشاره کردن است. این دو یکی از مهم‌ترین و قدرتمندترین ابزارهای توییتر هستند. آن‌ها می‌توانند در ایجاد روابط قوی، رضایت مشتریان و حتی افزایش نتیجه نهایی توییت شما کمک‌کننده باشند. با استفاده از ریپلی و منشن کردن می‌توانید با سایر مخاطبان به صورت عمومی مکالمه کرده و نظر خود را درباره توییت‌هایشان بیان کنید.

چرا باید فعالیت زیادی در انجام منشن و ریپلای داشته باشید؟

منشن و ریپلی کردن نشاندهنده تعامل شما با سایر کاربران است و نظر مثبت یا منفی شما را برای موضوع ارسالی نشان می‌دهد. هر اندازه فعالیت حساب‌های Twitter در این دو ویژگی زیاد باشد نشان‌دهنده میزان تعامل بالای آن حساب کاربری است. این تعامل می‌تواند مثبت یا حتی منفی باشد.

اشتباهات رایج در توییتر

توییتر اغلب برای همه بازاریابان و مشاغل سخت‌ترین شبکه اجتماعی است. زیرا یک اپلیکیشن با فرهنگ خاص و منحصر به فرد بوده و هرگونه اشتباه در آن می‌تواند زحمات شما را برای دیده شدن بین کاربران از بین ببرد. ۳ اشتباه رایجی که کاربران در این برنامه مرتکب می‌شوند به شرح زیر است:

کمیت دنبال‌کنندگان را به کیفیت آن‌ها ترجیح دهید

در این اپلیکیشن ، معمولآ افراد موفقیت‌ خود را با تعداد فالوورهای یا تعداد بازتوییت‌های آن‌ها اندازه‌گیری می‌کنند. احتمالآ دیدن ۱۰۰۰۰ هزار نفر فالور بیشتر از ۱۰۰۰ نفر شما را ترغیب به دنبال کردن می‌کند . اما اگر این ۱۰۰۰ نفر ۱۰۰۰ نفری باشند که واقعاً اهمیت دارند آن وقت چه؟ آنچه در توییتر واقعاً اهمیت دارد تعامل است. هرچه بیشتر با کاربران ارتباط برقرار کنید، احتمال آن وجود دارد که افراد:

  • توییت‌های شما را به صفحه خود بازنشر کنند.
  • به وب سایت شما سرزده و محصولی خریداری کنند.
  • برنامه‌ها شما را تبلیغ کنند.
  • اقدام به همکاری با شما در پروژه‌های مشترک کنند.
  • شما را با سرمایه گذاران، مشتریان بزرگ و دیگر مخاطبین مهم آشنا کنند.

توییتر فراتر از یک پلتفرم بازاریابی است. اگر بر روی کیفیت ارتباطات و همچنین تعداد دنبال‌کنندگان خود تمرکز کنید، به احتمال زیاد به بهترین نتایج خواهید رسید.

به صورت خودکار همه را دنبال کنید. (به همه فالو بک دهید)

زمانی که توییتر برای اولین بار معروف شد. این یک استراتژی خوب بود، هرکسی که شما را فالو کند، شما هم به او فالو بک بدهید. این موضوع نشان می‌داد که شما به آن‌ها اهمیت و گوش می‌دهید و این رابطه یک خیابان دو طرفه است. نرم افزار‌هایی به وجود آمد که نشان‌دهنده فالو بک دادن کاربران در جواب به فالو بود. اما امروزه این نرم افزار‌ها کاربردی ندارند. استفاده از نرم افزار فالو بک خودکار بسیار مورد انتقاد کاربران این برنامه است و مردم بیشتر تمایل دارند تعداد فالورهای آن‌ها از تعداد قالویینگ‌هایشان بیشتر باشد. به همین دلیل دیگر خبری از فالو بک در قبال فالو نیست. چرا اینطور است؟

استفاده صحیح از توییتر برای برقراری ارتباط با افرادی است که واقعاً به آن‌ها اهمیت می‌دهید. سخت می‌شود. اگر مطالب توییتر شما مملو از افرادی باشد که نمی‌شناسید و ارتباطی با شما ندارند، پس چگونه می‌توانید روابط واقعی ایجاد کنید؟ بنابراین تنها اکانت‌های مرتبط و مورد علاقه خود را دنبال کنید.

تنها پست‌‌های تبلیغاتی یا فروش قرار دهید

Twitter می‌تواند یک برنامه تاثیرگذار برای فروش و ارائه محصولات و آگهی‌های تبلیغاتی باشد. اما تنها برای این هدف کافی نیست. اگر شما تنها توییت‌های فروش و تبلیغاتی قرار دهید، مردم خیلی سریع تنها هدف شما را تبلیغات می‌دانند، و همانطور که می‌دانید کمتر کسی وجود دارد که از تبلیغات زیاد خوشش بیاید. آن‌ها صفحه شما را ترک خواهند کرد.

افزایش حرفه‌ای مخاطب در توییتر

تلاشی که در توییتر برای افزایش مخاطب انجام می‌شود؛ ممکن است نتیجه برعکس داشته باشد. برای مثال اگر شما روزانه در یک زمان خاص تعداد زیادی توییت منتشر کنید، این مورد موجب آزار مخاطبان شما شده و آن‌ها از تعداد زیاد توییت‌هایتان خسته می‌شوند و شما را از لیست فالو‌های خود حذف می‌کنند.

بنابراین برخی اوقات ممکن است بدون اطلاع، تلاشی انجام شود که نتیجه منفی در بر دارد. ما در این مقاله آژانس دیجیتال مارکتینگ راز سعی کردیم مهم‌ترین اشتباهاتی که کاربران در توییتر انجام می‌دهند را معرفی کنیم تا با شناخت آن‌ها بتوانید اشتباهات خود را رفع کرده و به نرخ تعامل بالا با کاربران دست پیدا کنید.

مطالب مرتبط:

شگفت‌انگیزترین استراتژی‌ها برای افزایش انگیجمنت توییتر راهنمای ساده و سریع استفاده از هشتگ در توییتر چگونه بهترین زمان را برای توییت کردن پیدا کنیم؟ با انواع فرم محتوا در توییتر بیشتر آشنا شوید بهترین پروفایل توییتر چگونه است؟ ۱۲ قاعده طلایی برای نوشتن پست توییتر چگونگی تنظیم و توسعه استراتژی توییتر ۱۲ ترفند افزایش فالوور در توییتر

تعرفه را ببینید و رازی باشید

facebook sharing button
twitter sharing button
email sharing button
whatsapp sharing button
telegram sharing button
linkedin sharing button
لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

منبع خبر

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

    نظرات