لازمه توسعه اقتصادی و گردشگری گلستان سرمایه‌گذاری است

لازمه توسعه اقتصادی و گردشگری گلستان سرمایه‌گذاری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر زنگانه در جلسه شورای اداری استان با حضور آیت الله دکتر رییسی، رییس‌جمهور ، آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان، وزرا ، نمایندگان مردم استان در مجلس و مدیران ارشد استان تصریح کرد: در روز پرکار رییس جمهور به گلستان طرح ها و ایده های خوبی برای گره گشایی از مشکلات مردم این استان تببین شد که در ادامه با پیگیری های مدیران استانی و کشوری این طرح های مثبت در گام اجرایی قرار خواهد گرفت.

وی افزود : استان گلستان در زمان حاضر یک هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه با مشکل کم آبی مواجه است که در برنامه ریزی های کوتاه، میان و بلند مدت در نظر داریم این دغدغه بحق مردم این دیار را برطرف کنیم.

استاندار گلستان یادآور شد: در ماه های گذشته با عزم و رویکرد جهادی دولت سیزدهم برای شناسایی مشکلات مردم استان اقداماتی انجام شد و به طور حتم در ادامه مسیر هم برای رفع ۱۰۰ درصدی این نگرانی ها تدبیر می شود

دکتر علی‌محمد زنگانه گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم ریاست محترم جمهور به آن تاکید داشتم منابع انسانی و مدیریتی است.

وی ادامه داد: از ۱۴ شهرستان ۱۲ فرماندار تکلیفش مشخص شده و یک سرپرست دارد و یکی هم باقی مانده است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد مدیران ستادی استانداری مشخص شدند و ۴۵ درصد مدیران استانی ابقا شدند و باقی به کمیسیون انتصابات معرفی شدند.

وی افزود: برای گرگان از ۵۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب برای ۲۸۰ لیتر بر ثانیه آن تدبیر شده تا مشکل آب شرب در شب عید را کاهش دهد.

استاندار گلستان تاکید کرد: طرح انتقال آب از دریای خزر و شیرین‌سازی آن برنامه میان‌مدت استان است و از محل اعتبارات تنش آبی نیز اعتبار خوبی به استان تخصیص پیدا کرده است.

دکتر زنگانه بیان کرد: در برنامه بلندمدت، موضوع سد «نرماب» به عنوان تامین‌کننده آب ۵۳۰ تا ۵۵۰ هزار نفر نیاز به اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی دارد.

وی افزود: موضوع راه آهن اینچه‌برون، شاهرود، طبس یکی دیگر از پروژه‌هایی است که در صورت اجرا مسیر شمال به جنوب را ۵۰۰ کیلومتر کاهش خواهد داد و از نظر زمانی، انتقال بار از ۱۲ روز به پنج روز کاهش خواهد یافت.

استاندار گلستان بیان کرد: بازارچه مشترک «گمیشان، حسنقلی» از مصوبات کمیسیون مشترک ایران ترکمنستان است که در صورت اختصاص اعتبار می‌تواند تحولی را در تجارت استان داشته باشد.

دکتر زنگانه گفت: در منطقه آزاد خوشبختانه با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ مرکز لجستیک منطقه آزاد اینچه‌برون به زمین زده شد که می‌تواند در توسعه منطقه آزاد تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی افزود: یکی از جاذبه‌های گردشگری گلستان دیوار دفاعی گرگان است که براساس مذاکرات وزارت میراث فرهنگی و سرمایه‌گذار اگر این پروژه اعتبار لازم را دریافت کند، به قطب گردشگری کشور تبدیل خواهد شد.

استاندار گلستان تصریح کرد: احداث سد قره‌چای و رامیان یکی دیگر از مطالبات استان است که در رفع مشکلات آب شرب و صنعت و کشاورزی بسیار موثر است.

دکتر زنگانه با اشاره به صدور مجوز واردات نهاده‌های دامی از اینچه‌برون توسط رئیس جمهور، گفت: این امر در بهبود فعالیت دامداران و مرغ‌داران استان بسیار اثرگذار است.

وی افزود: برای مشارکت در پتروشیمی و سایر پروژه‌ها تقاضا داریم موضوع سرمایه‌گذاری شرکت‌های وابسته به بانک‌ها و هلدینگ‌های بزرگ در گلستان مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار گلستان تصریح کرد: وضعیت نامناسب رودخانه‌های استان که به واسطه سیلاب سال‌های گذشته رسوب در آن به وجود آمده و به شدت نیازمند لایروبی است.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات