نشست تخصصی با موضوع «کاربرد گیاهان دارویی و درمانی در توسعه کسب‌وکار دانش‌بنیان» با همکاری بنیاد نخبگان استان مازندران برگزار شد

نشست تخصصی با موضوع «کاربرد گیاهان دارویی و درمانی در توسعه کسب‌وکار دانش‌بنیان» با همکاری بنیاد نخبگان استان مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز رشد، در این نشست ابتدا دکتر سمیه شاهانی عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، به‌عنوان دبیر نشست، ضمن خوش آمد گویی در خصوص سرفصل‌های نشست نکاتی را ارائه نمودند. ایشان بخش گیاهان دارویی را دارای ظرفیت‌های بسیار بالا در خصوص سلامت جامعه و ایجاد اشتغال و کسب‌وکار ارزیابی نمودند.

در ادامه دکتر نرجس گرجی عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص فرصت‌ها و چالش‌های گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در نظام سلامت ایران، دکتر حمیدرضا مختاری عضو هیئت‌علمی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در خصوص ظرفیت گیاهان دارویی در ایجاد کسب‌وکارهای نوپا و نوآور گیاهان دارویی، دکتر عمران حبیبی عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص معرفی گیاهان دارویی موثر در درمان بیماری‌های رایج و دکتر حسین مرادی عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در خصوص اتنوبوتانی: پتانسیل مطلوب درمانی استان، تولید مواد موثر در شرایط آزمایشگاهی به سخنرانی پرداختند.

لازم به ذکر است در این نشست تخصصی که در تاریخ ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۰ و به مدت ۲ ساعت برگزار شد، بیش از ۷۰ تن از کارشناسان، محققان و فعالان بخش گیاهان داروئی شرکت داشتند.

لینک اصل خبر در سایت مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان

منبع خبر

مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان

مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان

مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان یک مرکز رشد در شهر ساری می باشد

    نظرات