پیام نوروزی رئیس هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان خراسان‌رضوی


سیدمهدی مدنی‌بجستانی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان‌رضوی، پیام نوروزی خود را به شرح ذیل منتشر کرد.

به نام خدا

فرا رسیدن سال نو، سال "تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" مبارک.

امیدوارم در انتهای امسال و ابتدای سال ۱۴۰۱، پیشرفت‌ها، رفاه و آسایش مردم خوب و باصفای میهن‌مان را تبریک بگوییم. اینجانب، خودباوری و اطمینان به جوانان و نخبگان، تعامل سازنده با دنیا و حمایت هوشمندانه از تولید و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و نوآوری را متضمن رشد پایدار اقتصادی، اشتغال واقعی و پایدار و در نتیجه آن رفاه عمومی مردم می‌دانم. متاسفانه دچار شعارزدگی هم شده‌ایم و استفاده ابزاری از سخنان بزرگان کشور، به ویژه مقام معظم رهبری، که از سر دلسوزی و آینده‌نگری بیان می‌شود، سرمایه اجتماعی ما را دچار بحران نموده است. به شدت امیدوارم سال ۱۴۰۱، سال ترک این عادات ناپسند در همه ما باشد، چه عزیزان در بخش دولتی و حاکمیتی و چه در بخش خصوصی و مردمی. همچنین همزمانی سالروز میلاد موعود و منجی با حلول سال نو، این نوید را می‌دهد که همگی برای نجات خودمان دست‌به‌دست هم خواهیم داد که وجود منجی عالم بشریت، نماد تلاش همگانی برای نجات است.

توجه به جوانان شایسته این مرزوبوم و همچنین صنعت‌گران توانمندی که بر پایه دانش، تلاش می‌کنند تا توسعه پایدار و اقتصاد مبتنی بر نوآوری را رقم زنند. برای رفتن به سوی اقتصادی دانش‌بنیان ضمن تسهیل شرایط کسب‌وکارهای نوآور، می‌بایست توجه ویژه به تحقیق‌وتوسعه در کسب‌وکارهای مختلف بشود و تمامی نهادهای مرتبط حمایت‌های خود را به این موضوع معطوف کنند. همچنین پشتیبانی ار توسعه بازارهای ملی و بین‌المللی این کسب‌وکارها از وظایف اصلی نهادهای دولتی و حاکمیتی و عمومی کشور است، اما اجرای کار باید به خود بخش خصوصی واگذار شود. هر لحظه تولید علم و دانش و همچنین ارائه نوآوری‌ها، زندگی انسان‌ها را با رفاه و برخورداری بیشتری روبرو می‌کند، اما خودخواهی‌های بشر این رفاه عمومی را همواره دچار چالش جدی نموده است، امید که این نقیصه نیز برطرف گردد.

انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان‌رضوی به پشتوانه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و نوآور استان، صمیمانه دست یاری و همفکری به سوی همه نهادها، سازمان‌ها و تمامی تاثیرگذاران در این زیست‌بوم دراز می‌کند تا به امید خدا و با تلاش و تدبیر و خرد جمعی با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان، اشتغال پایدار و رفاه همگانی را رقم زنیم.

آرزوی سلامت، بهروزی و سربلندی برای همه مردم شریف میهن باستانی‌مان دارم.

سیدمهدی مدنی‌بجستانی – رئیس هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان‌رضوی



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات