نماینده مردم شریف سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛ بسترهای تولید دانش بنیان در کردستان رونق یابد

نماینده مردم شریف سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛ بسترهای تولید دانش بنیان در کردستان رونق یابد

دکتر محسن فتحی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه رهایی از اقتصاد متکی به فروش نفت از دغدغه‌های جدی رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بوده است، اظهار داشت:‌ انتخاب شعار تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین نشان ازعدم تحقق کاملِ برنامه‌های بهبود اوضاع اقتصادی و معیشت مردم، اشتغالزایی و رفع موانع در سال‌های گذشته داشته و از سوی دیگر حاکی از اهمیت موضوع اصلاح و بهبود اقتصاد از نگاه ایشان و نیاز حال حاضر کشور است.

وی با اشاره به اینکه افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان، زمینه را برای حضور هر چه بیشتر دانشمندان و مخترعان در عرصه تولید فراهم می کند، افزود: در حال حاضر خلاء قانونی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان وجود ندارد و مجلس شورای اسلامی هم اسفند سال گذشته قانون جهش تولید دانش بنیان را تصویب کرد.

فتحی با تاکید بر اینکه هماهنگی دستگاه های اجرایی می تواند روند تولید دانش بنیان را سرعت بخشد، بیان داشت: گام‌هایی که در خصوص تصویب جهش تولید دانش بنیان در مجلس یازدهم برداشته شد در سال ۱۴۰۱ تقویت خواهد شد و می‌توانیم جهش و حرکت‌های مبتنی بر شتاب برای تحقق تولید دانش بنیان و اشتغالزایی در کشور داشته باشیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت های بالایی در استان کردستان برای کمک به جهش تولید در کشور وجود دارد که نیازمند برنامه ریزی و اقدام جهادی است.

وی افزود: دولت باید با توجه به شعار سال بستر پویایی و توسعه نهادهای دانش بنیان را در کمک به تحول اقتصادی استان کردستان فراهم کند.

فتحی بیان کرد: تولیدات دانش‌بنیان برخلاف تولیدات سنتی، بر ابتکار و خلاقیت استوار است و فراوانی نیروی انسانی تحصیلکرده و متخصص در استان کردستان نقش مهمی در پدید آمدن  مزیت رقابتی  ایفا می‌کند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات